نرخ بیکاری در کانادا به ۵٫۱ درصد رسید
13 ژوئن 2022 - 2:41
بازدید 490
4
با کاهش بیکاری و افزایش فرصت‌های شغلی در کانادا، تقاضا برای نیروی کار در حال افزایش است
ارسال توسط :
پ
پ

با کاهش بیکاری و افزایش فرصتهای شغلی در کانادا، تقاضا برای نیروی کار در حال افزایش است

در ماه مه، نرخ بیکاری در کانادا با ۰٫۱ درصد کاهش به رکورد جدید ۵٫۱ درصدی رسید، کاهش نرخ بیکاری طی سه ماه متوالی امسال مشاهده شده است.

اداره آمار کانادا در جدیدترین نظرسنجی خود در مورد نیروی کار گزارش داد که ۳۹ هزار و ۸۰۰ شغل در ماه مه ایجاد شده است عمده این مشاغل تمام وقت بوده‌اند، بیش از ۱۳۵ هزار  نفر در ماه گذشته کار تمام وقت پیدا کردند. در بازار کار زنان نیز برای تمامی گروه‌های سنی اوضاع خوب پیش رفته است.

اداره ملی آمار کانادا روز جمعه اعلام کرد که  انقباض بازار کار در ماه‌های اخیر موجب کاهش نرخ بیکاری، نسبت به زمان مشابه سال گذشته، در میان جمعیت میانسال شده است.

همینطور نرخ بیکاری تعدیل شده (شامل کسانی می شود که می خواهند شغلی داشته باشند اما به دنبال شغلی نیستند)، در ماه مه با ۰٫۲ درصد کاهش به ۷ درصد رسید که پایین ترین نرخ ثبت شده از زمان سال ۱۹۷۶ است (۱۹۷۶ اولین سالی است که داده‌های آن موجود هستند).

بر اساس نتایج نظرسنجی «بررسی وضعیت شغلی و دستمزدهای آماری کانادا» در ماه مارس، نسبت افراد بیکار به موقعیت‌های شغلی خالی به کمترین میزان یعنی ۱٫۲ رسیده است و این موضوع نشان دهنده فشار بر عرضه نیروی کار است که کارفرمایان با آن مواجه هستند. به عبارت ساده، کارفرمایان کانادایی نمی‌توانند نیروی کار کافی پیدا کنند.

طبق آمار، مجموع ساعات کار در ماه مه تغییر چندانی نداشت، اما در مقایسه با ۱۲ ماه قبل ۵٫۱ درصد افزایش یافت. میانگین دستمزد ساعتی نیز ۳٫۹ درصد افزایش پیدا کرده و به ۳۱٫۱۲ دلار کانادا (۲۴٫۹ دلار)  نسبت به مدت مشابه سال قبل رسید.

شان آدامز، اقتصاددان در «هیئت کنفرانس کانادا» (Conference Board of Canada) اظهار کرده است: « در سال‌های پیش رو با  این میزان از جمعیت سالخورده، ، تعداد بازنشستگان از تعداد نیروی کار جدید بیشتر خواهد شد. کاهش متعاقب آن در نرخ مشارکت منجر به پایین ماندن نرخ بیکاری خواهد شد، حتی اگر اقتصاد کانادا به رشد محدودی در اشتغال برسد. البته این خبر خوبی برای جویندگان کار است، اما می‌تواند یافتن نیروی کار را برای کسب و کارها سخت‌تر کند و کمبود نیروی کار فعلی بیشتر هم شود. »

کانادا باید به پذیرش مهاجران ادامه دهد تا به جذب نیروی کار کمک کند. در سال ۲۰۲۲، این کشور قرار است در یک رکورد جدید ۴۳۱ هزار و  ۶۴۵ مقیم دائم جدید را بپذیرد. تنها در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲، کانادا نزدیک به ۱۱۴ هزار مقیم دائم جدید پذیرش کرده و در مسیر دستیابی به هدف امسال خود است. .

ارتباط با ما:

برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۹، ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۸ یا ۰۲۱۵۹۱۷۴۰۰۰ تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه  فرم ارزیابی رایگان ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.

همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ (+۱)۵۷۹۹۵۷۹۲۹۳ و ۹۰۳۴۹۴۱۴۵۶(+۹۸) ( کافیست همین حالا شماره تماس ها را لمس کنید ) از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar