انتشار جزئیات برنامه اسپانسرشیپ «PGP»
24 جولای 2021 - 11:00
بازدید 824
13

لاتاری «برنامه اسپانسرشیپ پدر و مادران، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها» با دعوت از 30.000 متقاضی، در ماه سپتامبر برگزار خواهد شد به گفته آقای «مارکو مندیچینو»، وزیر مهاجرت کانادا، لاتاری «برنامه اسپانسرشیپ پدر و مادران، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها» (PGP) از 20 سپتامبر 2021 آغاز شده، و ارسال دعوتنامه‌ها تا 2 هفته متوالی ادامه خواهد داشت. مدعوین […]

ارسال توسط :
پ
پ

لاتاری «برنامه اسپانسرشیپ پدر و مادران، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها» با دعوت از 30.000 متقاضی، در ماه سپتامبر برگزار خواهد شد

به گفته آقای «مارکو مندیچینو»، وزیر مهاجرت کانادا، لاتاری «برنامه اسپانسرشیپ پدر و مادران، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها» (PGP) از 20 سپتامبر 2021 آغاز شده، و ارسال دعوتنامه‌ها تا 2 هفته متوالی ادامه خواهد داشت. مدعوین از آن زمان 60 روز فرصت دارند تا درخواست خود را برای اسپانسرشیپ والدین خود به دولت کانادا ارائه دهند.

«اداره مهاجرت، پناهندگی، و شهروندی کانادا» (IRCC) از متقاضیانی دعوت به عمل خواهد آورد که پروفایل «ابراز علاقه مندی« (EOI) خود را طی ماه‌های اکتبر و نوامبر سال 2020، تحت برنامه «PGP» ارسال کرده اند.

طی این مدت، شهروندان و مقیمان دائم کانادایی که مایل به اسپانسرشیپ والدین، پدربزرگ و مادربزرگ خود بودند، درخواست خود را در سیستم آنلاین «EOI» ثبت کردند.

در ماه ژانویه 2021، اداره مهاجرت کانادا 10 هزار متقاضی را به صورت رندوم برای ارسال درخواست اسپانسرشیپ، دعوت کرد. «IRCC» پیش‌تر اعلام کرده بود که از 30،000 متقاضی دیگر در اواخر سال جاری، دعوت به عمل خواهد آورد.

متقاضیانی که پروفایل خود را در پاییز سال گذشته ثبت کرده اند، باید اطلاعات خود را در صورت وجود تغییرات، به روزرسانی کنند.

برنامه «PGP» به شهروندان کانادایی و مقیمان دائم این امکان را می‌دهد تا اسپانسرشیپ والدین و پدربزرگ و مادربزرگ خود را برای مهاجرت به کانادا انجام دهند بدین ترتیب، این افراد نیز می‌توانند برای اقامت دائم و شهروندی کانادا اقدام کنند.

 

شرایط موردنیاز برای اسپانسرشیپ «PGP»

افرادی که مایل به اسپانسرشیپ والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ خود تحت «PGP» هستند، باید:

  • 18 سال به بالا باشند
  • شهروند یا مقیم دائم کانادا باشند (یا جزو بومیان (First Nations) باشند)
  • تمکن مالی مناسبی برای مخارج خود و افراد اسپانسرشده داشته باشند
  • «حداقل درآمد موردنیاز» (Minimum Necessary Income) فاکتور اصلی واجد شرایط بودن برای «PGP» است

 

با توجه به همه گیری کرونا، اسپانسرها باید «MNI» سال 2020 را با توجه به نیاز «IRCC» برآورده کنند. قبل از این تغییر، اسپانسرها ملزم به داشتن حداقل «MNI» به اضافه 30 درصد، طی 3 سال منتهی به ارائه درخواست اسپانسرشیپ بودند. به علاوه، متقاضیان قادرند «بیمه اشتغال» (EI) و «کمک هزینه مالی دولت کانادا» (CERB) را نیز در «MNI» خود حساب کنند.

با این حال، اسپانسرهای سراسر کانادا (به جز استان کبک) و هر یک از شریکان آنها باید برای هر سه سال فوق الذکر (2018، 2019، 2020) «Notice of Assessment» را از «اداره مالیات کانادا» (Canada Revenue Agency) دریافت کرده و ارائه دهند.

اسپانسرهای ساکن کبک و شریکان آنها باید طی 12 ماه اخیر، تمکن مالی مناسبی برای مخارج خود و افراد اسپانسرشده داشته باشند.

تمکن مالی متقاضیانی که مایل به اسپانسرشیپ والدین یا پدربزرگ و مادربزرگی هستند که در کبک زندگی می‌کند، توسط «اداره مهاجرت کبک» (MIFI) برآورد خواهد شد.

هم برای کانادا و هم برای کبک، اسپانسر باید یک قرارداد تعهد امضا کند. این بدان معناست که اسپانسر (و هر یک از شریکان امضا کننده) باید هرگونه کمک اجتماعی را که به اسپانسرشوندگان تعلق می‌گیرد، بازپرداخت کنند. برای اسپانسرها در هر استانی به غیر از کبک، دوره تعهد 20 سال است. این مدت برای کسانی که در کبک هستند 10 سال می‌باشد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar