انتخاب 31 می 2024 اکسپرس انتری
05 ژوئن 2024 - 4:57
بازدید 172
7

در این انتخاب 3000 دعوتنامه برای متقاضیان مهاجرتی در برنامه تجربه کانادایی صادر شد در تاریخ 31 می 2024، اداره مهاجرت کانادا انتخابی در سیستم اکسپرس انتری برگزار و از سه هزار متقاضی مهاجرتی در برنامه تجربه کانادایی  (CEC) دعوت به عمل آورد. متقاضیان برای دعوت به حداقل امتیاز 522 در سیستم جامع رتبه‌بندی  (CRS) نیاز […]

ارسال توسط :
پ
پ

در این انتخاب 3000 دعوتنامه برای متقاضیان مهاجرتی در برنامه تجربه کانادایی صادر شد

در تاریخ 31 می 2024، اداره مهاجرت کانادا انتخابی در سیستم اکسپرس انتری برگزار و از سه هزار متقاضی مهاجرتی در برنامه تجربه کانادایی  (CEC) دعوت به عمل آورد. متقاضیان برای دعوت به حداقل امتیاز 522 در سیستم جامع رتبه‌بندی  (CRS) نیاز داشتند. 

بر اساس «قانون تعیین اولویت پذیرش در وضعیت تساوی»، متقاضیان دارای حداقل امتیاز در این انتخاب، تنها درصورتی انتخاب ‌شدند که مشخصات اکسپرس انتری خود را قبل از روز 19 مارچ 2024، ساعت 18:58 (UTC) ثبت کرده بودند. 

دعوت شدگان60 روز فرصت دارند تا درخواست‌های خود را ارسال کنند که طبق استاندارد شش ماهه به آنها رسیدگی شود.

انتخاب 31 می اولین انتخاب اکسپرس انتری در برنامه تجربه کانادایی از شروع سال 2024 و در مجموع دویست و نود و هفتمین دور از زمان شروع دورهای انتخابی اکسپرس انتری است.

از شروع امسال انتخاب‌های زیر در سیستم اکسپرس انتری برگزار شده‌اند:

  • نه انتخاب در تمام برنامه‌ها
  • چهار انتخاب دسته‌بندی محور برای فرانسوی زبانان
  • یک انتخاب دسته‌بندی محور با هدف مشاغل حوزه بهداشت و درمان 
  • یک انتخاب دسته‌بندی محور با هدف مشاغل حوزه کشاورزی و مواد غذایی
  • یک انتخاب دسته‌بندی محور با هدف مشاغل حوزه STEM
  • یک انتخاب در برنامه استانی
  • یک انتخاب در برنامه تجربه کانادایی

پس از انتخاب ویژه برنامه 30 می، انتخاب 31 می دومین انتخاب هفته است. انتخاب اول برای متقاضیان برنامه‌های استانی (PNP) برگزار شد. از 14 سپتامبر 2021، این اولین انتخاب برگزار شده به طور ویژه برای متقاضیان تجربه کانادایی و همچنین پایین‌ترین امتیاز سال برای یک انتخاب خارج از دسته‌بندی است.

از زمان معرفی انتخاب‌های دسته‌بندی محور در ماه می 2023،  انتخاب‌های این هفته اولین انتخاب‌های ویژه برنامه سال هستند. بسیاری از متقاضیان تجربه کانادایی و همچنین برنامه انتخاب استانی، در حال حاضر به عنوان ساکنان موقت در کانادا زندگی و کار می‌کنند. انتخاب‌های  اخیر نشان‌دهنده تعهد اداره مهاجرت برای برگزاری «انتخاب‌های داخلی» بیشتر است، این تعهد در راستای کمک به انتقال ساکنان موقت به اقامت دائم و کاهش سطح کلی ساکنان موقت در کانادا است. 

در انتخاب‌های ویژه برنامه به‌جای دعوت از متقاضیان در همه برنامه‌ها ، تنها متقاضیانی در نظر گرفته می‌شوند که از طریق یک برنامه اقامت دائم خاص در سیستم اکسپرس انتری درخواست داده‌اند.

از طرفی دیگری، انتخاب 30 می اولین انتخاب اکسپرس انتری پس از یک توقف یک ماهه از 24 آوریل بود. اداره مهاجرت کانادا دلیلی را برای این مکث اعلام نکرده است. با این حال، طبق اطلاعات جدید، انتخاب‌ها در سال جاری بر اساس یک برنامه از پیش تعیین شده انجام می‌شود. البته اداره مهاجرت آن برنامه را عمومی نکرده است. همچنین میزان دعوتنامه‌ها‌ بر اساس اهداف پذیرش در سال‌های 2024 و 2025 تعیین خواهد شد؛ ظرفیت پردازش نیز ممکن است بر تعداد دعوننامه‌ها تأثیر بگذارد.

قبل از توقف یک ماهه در ماه آوریل چهار انتخاب انجام شد. اولین انتخاب در 10 اپریل، یک هزار و 280 متقاضی را مورد هدف قرار داد. روز بعد (11 اپریل)،  4 هزار و 500  دعوتنامه برای متقاضیان اکسپرس انتری در  دسته‌بندی مشاغل STEM صادر شد.

دو انتخاب بعدی در 23 و 24 اپریل انجام شد. اداره مهاجرت در 23 اپریل از 2 هزار و 95 متقاضی در یک انتخاب عمومی و در 24 اپریل از یک هزار و 400 متقاضی در دسته‌بندی فرانسه زبان دعوت کرد.

انتظار می‌رود که  امسال متقاضیان دسته‌بندی زبان فرانسه در انتخاب‌های دسته‌بندی محور بیشترین دعوتنامه را دریافت کنند. به گفته اداره مهاجرت کانادا این به دلیل نرخ بالای اشتغال برای متقاضیان دو زبانه است. 

مشاغل STEM با 25 درصد، مشاغل مراقبت‌های بهداشتی با 15 درصد، بیشترین تعداد دعوتنامه‌ها را خواهند داشت. حوزه حمل و نقل، مشاغل فنی و بخش‌های کشاورزی و مواد غذایی حداکثر 5 درصد از کل دعوتنامه‌های صادر شده در انتخاب‌های دسته بندی محور در سال جاری را تشکیل می‌دهند.

21.5 درصد باقیمانده دعوتنامه‌ها قرار بود در انتخاب‌های عمومی صادر شوند. قابل ذکر است که هیچ اشاره‌ای به انتخاب‌های ویژه برنامه نشده است.

اکسپرس انتری چیست؟

اکسپرس انتری سیستم مدیریت درخواست برای سه برنامه مهاجرتی کانادا است: برنامه تجربه کانادایی  (Canada Experience Class)، نیروی متخصص فدرال (Federal Skilled Worker Program) و نیروی متخصص فنی فدرال (Federal Skilled Trades Program) و متقاضیان برنامه‌ انتخاب استانی (Provincial Nomination Programs) در سیستم اکسپرس انتری در حال حاضر واجد شرایط حداقل یکی از این برنامه‌ها هستند.

اکسپرس انتری از یک سیستم مبتنی بر امتیاز، سیستم جامع رتبه‌بندی (CRS) برای رتبه‌بندی پروفایل‌های متقاضیان استفاده می‌کند. متقاضیانی که بیشترین امتیاز را کسب کرده‌اند یک دعوتنامه برای درخواست (ITA) دریافت می‌کنند و سپس می‌توانند برای اقامت دائم درخواست دهند.

پس از درخواست متقاضی، افسر اداره مهاجرت درخواست را بررسی و تصمیم‌گیری می‌کند. نیاز به احراز هویت بیومتریک است، همینطور افسر ممکن است مصاحبه‌ای ترتیب داده یا مدارک بیشتری درخواست کند. پس از تکمیل مدارک، در صورت تایید، متقاضی اقامت دائم کانادا را دریافت کرده و یک قدم به اخذ شهروندی کانادا نزدیک می‌شود.

طبق اعلام اداره مهاجرت کانادا به درخواست‌های جدید ظرف شش ماه رسیدگی خواهد شد و متقاضیان ۶۰ روز فرصت دارند تا درخواست‌های خود را ارسال کنند.

برای اطلاعات بیشتر بخوانید:

مروری بر سیستم اکسپرس انتری در سال ۲۰۲۳

ارزیابی مدارک تحصیلی و تاثیر آن در انتخاب‌های اکسپرس انتری

تمکن مالی اکسپرس انتری در سال 2024

در صورت تماس با کنپارس از چه خدماتی بهره‌مند خواهید شد؟

  • مشاوره رایگان و حرفه‌ای با مشاورین باتجربه و کارآزموده کنپارس
  • بررسی شرایط متقاضی برای برنامه‌های مهاجرتی
  • بررسی شانس دریافت ویزا 
  • بستن قرارداد با کنپارس
  • ارائه فهرست مدارک مورد نیاز
  • ارائه راهنمایی‌های لازم در زمینه مدارک و چگونگی تهیۀ آنها 
  • جمع‌آوری مدارک افراد و استانداردسازی آنها
  • استانداردسازی رزومه کاری افراد در شبکه‌های اجتماعی(LinkedIn)
  • تکمیل فرم‌های درخواست
  • ثبت پرونده
  • پیگیری پرونده
  • اعلامِ به‌روزرسانی‌ها
  • همراهی با متقاضی تا دریافت نتیجۀ ویزا
  • در صورت رد ویزا، پیگیری و درخواست تجدید نظر (در صورت نیاز) 

ارتباط با ما:

برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های 02191008339، 02191008338 یا 02159174000 تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه  فرم ارزیابی رایگان ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.

همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ (+1)5799579293 و 9034941456(+98) (کافیست همین حالا شماره تماس ها را لمس کنید ) از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar