امکانی ویژه برای متقاضیان ویزای مهاجرتی نیروهای متخصص>بسته‌های اطلاعاتی راهنمای کاریابی و آماده‌سازی برای بازار کار کانادا
24 مارس 2008 - 2:13
بازدید 287
8

  امکانی ویژه برای متقاضیان مهاجرت بویژه دانش آموختگان دانشگاهها بسته‌های اطلاعاتی راهنمای کاریابی و آماده‌سازی برای بازار کار کانادا   آیا در اندیشه اقدام برای اخذ ویزای مهاجرتی نیروهای متخصص و یا ویزای کار، گام‌های اول را تجربه می‌کنید؟آیا مقدمات را پشت سر گذاشته‌اید و در انتظار دریافت ویزا لحظه‌شماری می‌کنید؟آیا ویزای خود را دریافت کرده و […]

ارسال توسط :
پ
پ

 

امکانی ویژه برای متقاضیان مهاجرت بویژه دانش آموختگان دانشگاهها
بسته‌های اطلاعاتی راهنمای کاریابی و آماده‌سازی برای بازار کار کانادا
 
آیا در اندیشه اقدام برای اخذ ویزای مهاجرتی نیروهای متخصص و یا ویزای کار، گام‌های اول را تجربه می‌کنید؟آیا مقدمات را پشت سر گذاشته‌اید و در انتظار دریافت ویزا لحظه‌شماری می‌کنید؟آیا ویزای خود را دریافت کرده و در اندیشه یک مهاجرت موفق به کشور جدید هستید؟آیا در اندیشه بررسی بازارهای کاری در کانادا متناسب با رشته خود هستید؟آیا روزها و ماه‌های اولیه ورود شما به کاناداست و در حال ارزیابی شرایط جدید هستید؟
مهم نیست در چه مقطی از فرآیند سرنوشت‌ساز و مهم مهاجرت قرار داشته باشید، قطعاً مهم‌ترین دغدغه شما چگونگی دستیابی به شغلی مناسب است. شغلی که متناسب با سال‌های تجربه‌اندوزی و تحصیلات شما باشد و آینده‌ای روشن و مرفه را برایتان به ارمغان بیاورد.
کاریابی مهم‌ترین مرحله از فرآیند مهاجرت در یک کشور جدید است که میزان موفقیت در آن به عوامل متعدد داخلی (وابسته به توانایی‌های شخصی) و خارجی (مربوط به محیط پیرامونی و فضای کار) وابسته است. از آنجا که محیط‌های کار، فرآیند کاریابی و مجموعه‌های فراهم آوردن پیش‌آمادگی و وابسته به بحث کاریابی در کانادا تفاوت‌های بسیار کلیدی و بنیانی با ایران دارند، هر گونه اطلاع و آگاهی که منجر به اصلاح روندهای آماده‌سازی شوند می‌توانند تاثیر عمیق و تعیین کننده در میزان موفقیت فرد در زندگی آینده داشته باشند
شرکت کنپارس در راستای هدف اعلام شده خود مبنی بر تمرکز بر موفقیت مهاجرین در سرزمین جدید با همکاری تیمی از مشاورین خود در کانادا با ارائه بسته های اطلاعانی کاریابی و کسب آمادگی برای بازار کار کانادا این نیاز را پاسخی شایسته داده است. مشاورین ما مهاجرین موفقی هستند که سالها در ایران تحصیل و کار کرده اند و اکنون پس از سالها اقامت در کانادا توانسته اند جایگاه شغلی مناسبی برای خود فراهم کنند. این افراد راهی را که شما در پیش رو دارید پیموده اند و می توانند شما را با راهنمایی دقیق به سمت موفقیت راهنمایی کند.  بسته‌های اطلاعاتی راهنمای کاریابی و آماده‌سازی برای بازار کار کانادا برای شخص شما و متناسب با سوابق و تواناییهای فردی شما تهیه می شوند.
این بسته‌ها شامل چه اطلاعاتی هستند؟
هر بسته سطح یک به صورت کلی حاوی اطلاعات زیر برای متقاضی مربوطه است:
  • چشم‌اندازی از وضعیت بازار کار کانادا و تفاوت‌های آن با ایران
  • اطلاعاتی از رشته کاری متقاضی و موسسات فعال در آن حوزه
  • و نحوه آمادگی برای اشتغال در این بازار
بسته مکمل شامل اطلاعات تکمیلی برای امر اشتغال‌یابی است که شامل اطلاعات:
  • رشته‌های تحصیلی مرتبط در کالج‌ها، مراکز کو-آپ و کارآموزی
  • معرفی سمینارها و کارگاه‌های مرتبط با رشته مورد نظر
  • معرفی انجمن‌ها و تشکیلات مرتبط با رشته شغلی مورد نظر
  • و معرفی برخی گواهی‌نامه‌ها و مدارک موثر در کار یا مدارکی که در آینده مورد نیاز فرد در ارتقاء شغلی وی می‌شود.
 به یاد داشته باشید که شما می توانید متقاضی یکی از این بسته ها و یا هر دو آنها باشید و برای بهره‌گیری از این خدمات نیازی به گشایش پرونده مهاجرتی در کنپارس نیست اما متقاضیان گشایش پرونده در کنپارس از تخفیف‌های ویژه برخوردار خواهند شد.
 
 برخی پرسش‌های رایج درباره بسته‌های اطلاعاتی کاریابی و اشنایی با بازار کار کنپارس و پاسخ‌های آنها
 
چرا اطلاعات این بسته‌ها می‌تواند در مسیر زندگی یک مهاجر تاثیر شگرف و قابل توجهی داشته باشند؟
در حالیکه کاریابی مهم‌ترین بخش و هدف یک مهاجر در دوران زندگی جدیدش محسوب می‌شود متاسفانه بسیاری از متقاضیان مهاجرت آنچنان درگیر ماجراها و فرآیند کسب ویزای مهاجرت می‌شوند که از این مهم غافل می‌مانند در حالیکه موفقیت در یک کاریابی موثر و متناسب با توانایی‌های فرد، فرآیندی‌ست که از مدت‌ها قبل از انجام مهاجرت باید برای آن آماده شد. کنپارس به دلیل اینکه هدف محوری خود را فراهم آوردن شرایط یک مهاجرت موفق قرار داده در نظر دارد که متقاضیان را با واقعیت‌های مهاجرت و راه‌های غلبه ساده و سریع بر مشکلات آن آشنا سازد. ابزار‌هایی نظیر این بسته که حاصل سال‌ها تجربه و مطالعه مشاورین کارآزموده کنپارس است می‌تواند بسیاری از راه‌های رفته شده دیگران را برای مهاجر جدید کوتاه کند و می‌تواند فرصت‌هایی را که یک مهاجر خصوصاً در دو سال اول مهاجرت که بسیار سرنوشت‌ساز است و معمولاً به دلیل فقدان آگاهی‌ها و تجارب ضروری از دست می‌رود صرف امور مهم‌تر سازد. این بسته‌ها هم به فرآیند آمادگی یک مهاجر برای آغاز زندگی جدید یاری می‌رساند و هم در زمان ورود به کانادا، فرآیند کاریابی وی را سرعت می‌بخشند.
آیا منابع اینترنتی برای جستجوی کار کفایت نمی‌کنند؟
متاسفانه ابزارهای مرسوم کاریابی در کانادا (وب‌سایت‌های عمومی جستجوی کار و روزنامه‌های راهنمای مشاغل) که معمولاً توسط سایت‌های فارسی‌زبان معرفی می‌شوند و بسیاری از تازه‌مهاجران با اتکا به آنان در جستجوی کار بر‌می‌آیند کمتر از ۸ تا ۱۲ درصد (بسته به شغل مورد نظر) از امکانات و فرصت‌های شغلی موجود را پوشش می‌دهند و بخش عمده این بازار نیازمند کند و کاو ویژه‌ و تخصصی است. اطلاعات این بسته از طریق منابع اطلاعاتی تخصصی، دیتابیس‌های ویژه و اطلاعات کتابخانه‌ها و سازمان‌های مرتبط فراهم آمده که دسترسی عمومی به بسیاری از آنها (اگر مقدور باشد)، علاوه بر آگاهی و تخصص، نیازمند پرداخت حق‌الزحمه یا حق عضویت سالانه است. (قیمت برخی از این منابع به صورت چاپی تا ۱۲۰۰ دلار در سال است.) مشاورین کنپارس به دلیل تجربه، آشنایی و دسترسی به این منابع و مراجع دقیق‌ترین، معتبرترین و به‌روزترین اطلاعات را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند.
هزینه‌های هر بسته چه میزان است؟
از آنجا که وضعیت افراد و سوابق شغلی و تحصیلی آنها با یکدیگر تفاوت دارد هزینه تهیه بسته‌‌ها نیز متفاوت خواهد بود. برای اطلاع در این خصوص با ما تماس بگیرید.
اگر یک متقاضی ۴-۵ سال دیگر راهی کانادا خواهد شد چرا تهیه این بسته الان برایش مفید است؟
مهم‌ترین دلیل این موضوع این است که فرآیند آمادگی برای بازار کار کانادا یک فرآیند دفعی و ناگهانی نیست و به زمان کافی نیازمند است. چه بسا یک مهندس متبحر در یک زمینه خاص صنعتی تنها به دلیل عدم تسلط بر برخی نرم‌افزارها یا فقدان اخذ یک گواهی‌نامه معتبر یا عدم تسلط بر برخی استانداردها و نظایر اینها که در یک فاصله کوتاه چند ماهه قابل حصول نیست یا به سختی حاصل می‌شود برخی از فرصت‌های شغلی مناسب را برای مدت‌ها از دست بدهد. ضمن اینکه پس از ورود به کانادا و در زمان مقابله با انواع مسائل طبیعی مهاجرت، هر چقدر که فرد آماده‌تر و آگاه‌تر باشد از اعتماد به نفس بیشتری برخوردار خواهد بود و لزومی ندارد وقت و انرژی و اندوخته محدود خود را صرف اموری کند که می‌توانست قبلاً و با حوصله و امکانات بیشتر آنها را فراهم آورد. مزید بر این باید دقت کرد که قوانین مهاجرت مرتباً در حال تغییر و اصلاح هستند تا مستعدترین افراد در کوتاه‌ترین زمان‌ وارد جامعه کانادا شوند. چه بسا آمادگی‌های یک متقاضی (به فرض اخذ چند گواهی‌نامه تخصصی معتبر) این مسیر را کوتاه‌تر کند و یا نظر مثبت افسر بررسی‌کننده پرونده را برانگیزاند به همین دلیل همیشه ممکن است که زمان کوتاه‌تر از آن چیزی باشد که در ابتدا ارزیابی می‌کردیم.
آیا تهیه بسته سطح یک برای کاریابی کفایت نمی‌کند؟
بسته سطح یک اطلاعات اصلی و اساسی مربوط به کاریابی را پوشش می‌دهد. بدون این اطلاعات فرآیند کاریابی در کانادا غیرممکن یا بسیار ناقص انجام می‌شود در حالیکه در بسته مکمل اطلاعاتی که این فرآیند را تسریع و موثرتر می‌کند بیان شده است. در واقع بسته مکمل به کسی که فعالیت‌های اصلی را با موفقیت انجام داده یاد می‌دهد که از مسیرهایی به جریان کاریابی خود عمق و یا شتاب بیشتری دهد.
آیا تهیه بسته مکمل بدون بسته سطح یک ممکن است؟
 بله، این دو بسته تا حدود زیادی مستقل هستند اما بخشی از اطلاعات بسته دوم وابسته به اولی است. تنها باید توجه کرد اطلاعات بسته مکمل به تنهایی برای یک متقاضی کار کفایت نمی‌کند. همان‌طور که پیشتر بیان شد اطلاعات و ملزومات اصلی که هر جویای کاری برای کاریابی در کانادا به آنها نیازمند است در بسته سطح یک ارائه می‌شود. هزینه یک بسته مکمل برای کسی که بسته سطح یک را درخواست نداده اندکی افزایش می‌یابد چراکه لازم است برخی اطلاعات لازم که در بسته سطح یک فراهم می‌آید بطور خاص برای بسته مکمل تهیه شود.
آیا می‌توانیم بسته مکمل را در زمانی دیگر سفارش دهیم؟
آری، محدودیتی وجود ندارد اما هزینه سفارش دو بسته با هم از مجموع هزینه سفارش مجزای بسته‌ها کمتر می‌شود.
آیا اطلاعات بسته فرد دیگری برای من مناسب نیست؟
شاید برخی بخش‌های هر بسته که به کلیات می‌پردازد برای شما هم مفید باشد اما بخش‌های بسیاری از آن به کار شما نمی‌آید چراکه محتوای هر بسته کاملاً بر اساس مشخصات، تحصیلات، سوابق شغلی و سایر اطلاعات تکمیلی متقاضی تهیه و دسته‌بندی می‌شود لذا سودی برای شما ندارد. نکته مهم‌تر این است که این بسته‌ها تلاش می‌کنند شما را در فضایی قرار دهند که خودتان توان ادامه دادن بسیاری از مسیرها را داشته باشید؛ مسیرهایی که مختص شرایط شما طراحی شده‌اند.
من علاقه‌مند به ادامه تحصیل در کانادا هستم آیا بسته مکمل برای من مفید است؟
بخش‌هایی از بسته مکمل به معرفی مراکز آموزشی و نحوه آماده‌سازی مواد مورد نیاز و ثبت نام در آنها مربوط است که چه بسا در میان آنها ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر هم در نظر گرفته شده باشد اما رویکرد این بخش بر اساس کاریابی‌ست نه ارتقاء مدارج تحصیلی، به این معنا که به دنبال یافتن مسیرهای بسیار کوتاه‌تر و کاربردی برای یافتن میان‌برها به بازار کار است. برای کسب اطلاعات درباره ادامه تحصیل شما می‌توانید به سایر خدمات کنپارس مراجعه نمایید.                                                           
برای تهیه این بسته لازم است متقاضی چه کارهایی انجام دهد؟
  • سفارش دهنده باید از طریق عقد یک قرارداد، نوع بسته و سطح خدماتی را که نیازمند است دقیقا مشخص سازد.
  • سفارش‌دهنده باید شرح کامل و دقیق از سوابق شغلی و کاری خود به فارسی ارائه دهد که در هر بخش بر اساس تاریخ (از زمان حال به گذشته) مرتب شده باشد. در جلوی نام فارسی شرکت‌ها یا سازمان‌هایی که در آنها اشتغال داشته، عنوان رسمی آنها به انگلیسی اعلام شود.
  • عناوین شغلی خود در محل کار و کارهایی را که بطور جدی در آنها نقش تخصصی داشته (مثلا به عنوان مسئول یک پروژه، طراح یک نقشه، برآورد کننده هزینه‌ها یا قطعات یک پروژه، …) بیان کند.
  • شهر مقصد مورد نظر خود (مثلا تورنتو یا مونترال) را دقیقا معرفی نماید (تذکر: اطلاعات مربوط به هر شهر بسیار فراوان و جزیی است و چنانچه کسی برای بیش از یک شهر اطلاعات نیاز داشته باشد لازم است که هزینه بیشتری پرداخت نماید)
 یادآوری می‌شود کنپارس جهت کاریابی پزشکان برنامه جامعی تدارک دیده که در صورت تمایل می‌توانید به جزوه معرفی این خدمات مراجعه نمایید.
همچنین کنپارس بسته های راهنمای سرمایه گذاری و اطلاعات تجاری و اقتصادی خود را معرفی نموده است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.
 
 

 
 
 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar