اقدام مفید دولت فدرال در استانه سال نو: زمان انتظار بسیاری از متخصصان برای ورود به بازار کار کانادا کوتاه‌تر می‌شود
01 دسامبر 2009 - 23:05
بازدید 236
12

  در آستانه آغاز آخرین ماه سال ۲۰۰۹ و در حالیکه حدود سه هفته تا تعطیلات کریسمس باقی مانده و شهروندان کانادایی غرق در شور و نشاط خریدهای پیش از عید هستند، دو وزیر کلیدی دولت هارپر در حوزه امور مهاجران دیروز خبری را منعکس کردند که تاثیر آن می‌تواند نقشی تعیین کننده در آینده […]

ارسال توسط :
پ
پ

 

در آستانه آغاز آخرین ماه سال ۲۰۰۹ و در حالیکه حدود سه هفته تا تعطیلات کریسمس باقی مانده و شهروندان کانادایی غرق در شور و نشاط خریدهای پیش از عید هستند، دو وزیر کلیدی دولت هارپر در حوزه امور مهاجران دیروز خبری را منعکس کردند که تاثیر آن می‌تواند نقشی تعیین کننده در آینده شغلی مهاجران داشته باشد: «دولت مرکزی در اتاوا تصمیم گرفته تا زمان انتظار برخی از مهاجران متخصص را برای ارزیابی مدارکشان به منظور کار در بازار کار کانادا، که در حال حاضر گاه تا دو سال طول می‌کشید، کوتاه‌تر کند.»  این مقاله از سوی تیم نویسندگان شرکت خدمات مهاجرتی کنپارس به مدیریت آقای دکتر مختاری تهیه شده و در سایت www.parscanada.com منتشر شده است. انتشار آن در دیگر وب سایتها تنها با ذکر منبع مجاز است. تقاضا داریم موارد تخلف را از طریق ایمیل [email protected]  به اطلاع ما برسانید. برای اقدام به مهاجرت از طریق نیروی متخصص، سرمایه گذاری و هر گونه روش دیگر با دفاتر شرکت کنپارس تماس بگیرید.

وزیر منابع انسانی، خانم دایان فینلی، روز دوشنبه اعلام کرد که مدارک و مستندات این دسته از متخصصان مهاجر که دارای مدرک فوق دیپلم و لیسانس در رشته‌های مزبور هستند، حداکثر در یک سال مورد بررسی قرار بگیرد.

در برنامه ارزیابی مدارک خارجی یا Foreign Credential Recognition Program رشته‌های زیر با توجه به زمان‌بندی گفته شده مورد ارزیابی قرار می‌گیرند: این مقاله از سوی تیم نویسندگان شرکت خدمات مهاجرتی کنپارس به مدیریت آقای دکتر مختاری تهیه شده و در سایت www.parscanada.com منتشر شده است. انتشار آن در دیگر وب سایتها تنها با ذکر منبع مجاز است. تقاضا داریم موارد تخلف را از طریق ایمیل [email protected]  به اطلاع ما برسانید. برای اقدام به مهاجرت از طریق نیروی متخصص، سرمایه گذاری و هر گونه روش دیگر با دفاتر شرکت کنپارس تماس بگیرید.

  • معماران
  • مهندسان
  • داروسازان
  • متخصصان کاردرمانی و فیزیوتراپی
  • پرستاران تحصیل‌کرده

 

از ابتدای سال ۲۰۱۱ تقاضای این دسته از متقاضیان طبق برنامه جدید بررسی می‌شود. پزشکان و گروه دیگری از متخصصان در پایان سال ۲۰۱۲ مشمول این برنامه می‌شوند.  

این برنامه می‌تواند تاحدی موجب تسلای خاطر ۴۲ درصد از مهاجران متخصصی باشد که به کانادا آمده‌اند و موفق به یافتن کار متناسب نشده‌اند. یکی از این افراد آقای تغابن، مهاجر ایرانی، است که در رشته مهندسی معماری از ایران فارغ‌التحصیل شده و متاسفانه بعد از ورود به کانادا به دلیل بالا بودن حد تخصص‌اش موفق به یافتن کار در شهر تورنتو نشده و در حال حاضر برای امرار معاش به رانندگی تاکسی مشغول است. او در مصاحبه با تلویزیون CTV می‌گوید: «تخصص و مدارک من بیش از حد لزوم تشخیص داده شد و کاری هم از من برنیامد و به خاطر اداره خانواده و پرداخت هزینه‌هایم مجبور به انتخاب این شغل شدم.»  این مقاله از سوی تیم نویسندگان شرکت خدمات مهاجرتی کنپارس به مدیریت آقای دکتر مختاری تهیه شده و در سایت www.parscanada.com منتشر شده است. انتشار آن در دیگر وب سایتها تنها با ذکر منبع مجاز است. تقاضا داریم موارد تخلف را از طریق ایمیل [email protected]  به اطلاع ما برسانید. برای اقدام به مهاجرت از طریق نیروی متخصص، سرمایه گذاری و هر گونه روش دیگر با دفاتر شرکت کنپارس تماس بگیرید.

تغابن به یاد می‌آورد که نخستین بار محافظه‌کاران در سال ۲۰۰۶ در یکی وعده‌های انتخاباتی خود، تسریع بررسی مدارک و تخصص مهاجران را مطرح کردند. در آن زمان شخص نخست‌ وزیر، استفن هارپر، اعلام کرد که بزرگ‌ترین مانع برای تازه‌واردان به کانادا «ناموفق بودن سیستم این کشور در بررسی و ارزیابی مدارک متخصصان است.» و حالا تقریبا بعد از گذشت چهارسال دولت محافظه‌کار اولین قدم‌ها را در این راه برداشته است. 

مهاجران همواره از این‌ شکایت دارند که پس از ورود به کانادا به دلیل طولانی شدن پروسه ارزیابی مدارک لیسانس یا گواهینامه‌های تخصصی که در کشور مبدا اخذ کرده‌اند، نمی‌توانند به سرعت کار مناسبی را در حوزه شغلی خود پیدا کنند. در برخی موارد حتی می‌توان جراحانی را سراغ گرفت که به دلایل مشابهی به رانندگی تاکسی روی آورده‌اند. 

فینلی در ادامه صحبت‌های خود کوتاه‌تر شدن این مدت انتظار را سبب بیشترشدن جذابیت کانادا به عنوان مرجعی برای مهاجرت متخصصان از سراسر کشورهای دنیا، در حال و آینده، و به عبارت دیگر موفقیت اقتصادی در درازمدت دانست. او گفت: «خیلی مهم است که به مهاجران کمک کنیم تا بتوانند شغلی درخور و متناسب پیدا کنند و کاری داشته باشند که آنان را در ساختن آینده این کشور سهیم کند. ما به دنبال سیستمی متناسب و عادلانه هستیم که ماندگار، کارآمد و دست‌یافتنی باشد. می‌خواهیم تازه‌واردان را تشویق کنیم تا هرچه زودتر مهارت و تخصص خود را در خدمت این کشور به کار بگیرند.» 

بنابه گفته وی دولت‌های فدرال، استانی هم در این چارچوب تلاش خواهند کرد تا پیش از این که مهاجران به کانادا وارد شوند و پس از ورودشان به بازار کار این کشور، خدمات بیشتری را برای آنان فراهم کنند. حتی دولت در تلاش است تا شرایطی را فراهم کند که مدارک مهاجران و یا متولدین کانادایی که در یک استان کسب شده، در استان‌ها دیگر نیز به راحتی و با کمترین صرف وقت ارزیابی شوند. به گفته او دولت مرکزی در اوتاوا برای نیل به این هدف و تحقق تغییرات مورد نظر خود از همکاری هیئت‌های قانون‌گذار، کالج‌ها و دانشگاه‌ها بهره خواهد برد تا بهترین روش‌های مطمئن را برای سرعت بخشی عادلانه و منطقی در روند بررسی مدارک دانشگاهی فراهم آورد.   این مقاله از سوی تیم نویسندگان شرکت خدمات مهاجرتی کنپارس به مدیریت آقای دکتر مختاری تهیه شده و در سایت www.parscanada.com منتشر شده است. انتشار آن در دیگر وب سایتها تنها با ذکر منبع مجاز است. تقاضا داریم موارد تخلف را از طریق ایمیل [email protected]  به اطلاع ما برسانید. برای اقدام به مهاجرت از طریق نیروی متخصص، سرمایه گذاری و هر گونه روش دیگر با دفاتر شرکت کنپارس تماس بگیرید.

همکار خانم فنیلی در کابینه یعنی جیسن کنی، وزیر شهروندی، مهاجرت و چندفرهنگی ضمن اشاره به مجموعه برنامه‌های دولت فدرال برای سرعت بخشیدن به روند جذب مهاجران متخصص به تغییر قانون مهاجرت و محدود کردن رشته‌ها و تخصص‌های مورد پذیرش، بررسی موانع پیش روی جذب سریع مهاجرین از جمله مشکل زبان و مشکلات متعدد قانونی در کشور در زمینه بررسی و ارزیابی مدارک اشاره کرد. به گفته وی بیش از ۴۰ مرکز و سازمان مختلف در هر استان، وظیفه قانونی ارزیابی افراد و ارائه مجوز را بر عهده دارند که با توجه به وجود ۱۰ استان در کشور، جمعاً بیش از ۴۰۰ سازمان مختلف در این زمینه وجود دارد که هماهنگ کردن همه آنها برای بررسی، تصویب و اجرای سیاست‌های جدید زمان زیادی برده و کماکان می‌برد اما نتایج آن از اولین ماه‌های سال ۲۰۱۰ به تدریج به اطلاع عموم می‌رسد. به گفته وی هم اکنون ۸ عنوان شغلی و در سال آینده ۶ عنوان دیگر مشمول این طرح جدید می‌شوند. 

یادآوری می‌شود که بسیاری از مشاغل مورد نیاز کانادا به عنوان مشاغل تحت کنترل و نظارت  (regulated) شناخته می‌شوند که سازمان‌هایی بر اساس مصوبات مجالس فدرال و استانی وظیفه کنترل شرایط و حفظ استانداردهای آنها را در همه زمینه‌ها از جمله اعطای مجوز و تایید مدارک برعهده دارند. یکی از مهم‌ترین موانع پیش روی دولت مرکزی برای تحرک بخشیدن به بازار اشتغال کانادا، اقناع و هماهنگی این مراکز است. اما به نظر می‌رسد فعالیت دولت فدرال خصوصاً در سال ۲۰۰۹ در این زمینه موفقیت‌آمیز بوده است.   این مقاله از سوی تیم نویسندگان شرکت خدمات مهاجرتی کنپارس به مدیریت آقای دکتر مختاری تهیه شده و در سایت www.parscanada.com منتشر شده است. انتشار آن در دیگر وب سایتها تنها با ذکر منبع مجاز است. تقاضا داریم موارد تخلف را از طریق ایمیل [email protected]  به اطلاع ما برسانید. برای اقدام به مهاجرت از طریق نیروی متخصص، سرمایه گذاری و هر گونه روش دیگر با دفاتر شرکت کنپارس تماس بگیرید.

البته هنوز جزییات این تغییرات اعلام نشده است تا بتوان داوری دقیقی در این مورد انجام داد اما می‌توان امیدوار بود با اجرای تغییرات اعلام شده، نرخ بیکاری مهاجران متخصص، روند جذب شدن آنها به بازار کار کانادا و همچنین چگونگی امکان جابجایی آنها در استان‌های مختلف بهبود قابل توجهی را شاهد باشد. برای مشاهده خبر و فیلم اینجا را ببینید.  

  

 این مقاله از سوی تیم نویسندگان شرکت خدمات مهاجرتی کنپارس به مدیریت آقای دکتر مختاری تهیه شده و در سایت www.parscanada.com منتشر شده است. انتشار آن در دیگر وب سایتها تنها با ذکر منبع مجاز است. تقاضا داریم موارد تخلف را از طریق ایمیل [email protected]  به اطلاع ما برسانید. برای اقدام به مهاجرت از طریق نیروی متخصص، سرمایه گذاری و هر گونه روش دیگر با دفاتر شرکت کنپارس تماس بگیرید.

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar