اعلام طرح جدید کاهش بیمه خودرو در انتاریو
19 نوامبر 2009 - 23:15
بازدید 323
6

      اگر شما در انتاریو (خصوصا تورنتو) رانندگی می‌کنید و در چند هفته اخیر زمان بازنگری policy سالانه یا نیم ساله در نرخ‌های بیمه خودروتان فرا رسیده باشد احتمالاً فغان و فریادتان از ارقام روی فیش‌ها به هوا رفته است. به نظر می‌رسد نمایندگان پارلمان و اعضای دولت انتاریو وضع بهتری نداشته باشند […]

ارسال توسط :
پ
پ

 

 
 
اگر شما در انتاریو (خصوصا تورنتو) رانندگی می‌کنید و در چند هفته اخیر زمان بازنگری policy سالانه یا نیم ساله در نرخ‌های بیمه خودروتان فرا رسیده باشد احتمالاً فغان و فریادتان از ارقام روی فیش‌ها به هوا رفته است. به نظر می‌رسد نمایندگان پارلمان و اعضای دولت انتاریو وضع بهتری نداشته باشند چون پس از مدت‌ها، به فکر مهار زدن به اشتهای سیری‌ناپذیر شرکت‌های بیمه در استان افتاده‌اند.
 
دولت استانی اعلام کرد با توجه به نرخ روبه رشد بیمه‌های خودرو، بزودی طرحی به اجرا در‌می‌آید که براساس آن رانندگان انتاریویی می‌توانند برای بیمه خودروهای خود مبالغ کمتری پرداخت کنند و از برخی معافیت‌های دیگر نیز برخوردار شوند.  
 
دوایت دانکن، وزیر امور مالی استان اونتاریو، که در حضور خبرنگاران و در محل کارش پرده از این طرح انقلابی برداشت می‌گوید: «این اصلاحات می‌تواند مانع افزایش قیمت پایه بیمه شوند و امکان انتخاب بیشتری برای مشتریان فراهم‌ کنند.» به اعتقاد آقای دانکن دولت ضمن فراهم کردن امکان انتخاب امتیازات بیشتر برای مشتریان، شرایط خاصی نیز برای ارزیابی فراهم خواهد ساخت.
 
در حال حاضر همه رانندگان مجبورند برای حوادثی که منجر به مرگ نشودnon-catastrophic  و درمان‌های پس از آن، بیمه صدهزاردلاری و برای مراقبت‌های پس از آن نیز بیمه‌ای هفتاد ودوهزار دلاری برای خود بخرند. بعد از اعمال اصلاحات اعلام‌شده که احتمالا تابستان آینده خواهد بود، رانندگان اختیار بیشتری دارند به این معنی که می‌توانند بیمه اولیه‌ای (اجباری) معادل پنجاه‌هزار دلار (درست مثل همان چیزی که در حال حاضر در استان‌های آلبرتا و نیوبرانزویک اتفاق می‌افتد) و برای مراقبت‌های جنبی بیمه‌ای سی‌وشش هزار دلاری بخرند یا این‌که به اختیار خود همان مبالغ قبلی را انتخاب کنند و حتی در صورت تمایل مبلغ بیمه خود را تا یک میلیون دلار افزایش دهند.
این مقاله از سوی تیم نویسندگان شرکت خدمات مهاجرتی کنپارس به مدیریت آقای دکتر مختاری تهیه شده و در سایت www.parscanada.com منتشر شده است. انتشار آن در دیگر وب سایتها تنها با ذکر منبع مجاز است. تقاضا داریم موارد تخلف را از طریق ایمیل [email protected] به اطلاع ما برسانید. برای اقدام به مهاجرت از طریق نیروی متخصص، سرمایه گذاری و هر گونه روش دیگر با دفاتر شرکت کنپارس تماس بگیرید.
 
آن عده که معتقدند وکلا و کلینیک‌ها بویژه در تورنتو این صنعت را به بازی گرفته‌ و هزینه‌های غیرواقعی زیادی را به آن تحمیل می‌کنند و به همین دلیل هم این صنعت رقمی معادل ۴۰۰ میلیون دلار کانادا در سال گذشته از دست داده‌است، از اعمال این تغییرات حمایت می‌کنند. البته این همه آن چیزی نیست که صنعت بیمه در آرزوی رسیدن به آن بوده مثلا بیمه کننده‌ها بیشتر مایل بودند که بتوانند رقم بیمه پایه برای جراحات سخت را تا بیست و پنج هزار دلار کاهش دهند.

‌ به گفته آقای دانکن بعد از این که دولت لیبرال در سال ۲۰۰۳ به قدرت رسید مطالعه روی قوانین بیمه را آغاز کرد و در حال حاضر به این چهل و یک مورد اصلاحی رسیده که بزودی اعمال خواهند شد. خیلی از این اصلاحات که انتخاب مشتریان را تا ۱۷ مورد افزایش می‌دهند، نکاتی هستند که از گزارش کمیسیون خدمات مالی انتاریو اقتباس شده‌اند. او امیدوار است که این اصلاحات تا چندین سال جلوی رشد نرخ بیمه خودروها را بگیرد. درحال حاضر مشتریان باید تا سی‌هزار دلار هزینه‌های دادگاه را خود پرداخت کنند (
deductible) که در صورت اجرای این قانون این رقم به بیست‌هزار دلار کاهش خواهد یافت.
 
بیمه خودرو حوزه پیچیده‌ای است که بخش‌های زیادی را درگیر خود کرده از جمله شرکت‌های بیمه، مسئولان بهداشتی، وکلای دادگاه‌ها و البته مشتریانی که پول بیمه را می‌پردازند. به همین دلیل هم به‌رغم مشاوره فراوان و همه تلاشی که آقای وزیر برای احاطه بر وجوه مختلف طرح به‌کار بسته باز هم ارائه آن خشنودی بعضی و ناخشنودی عده‌ای دیگر را به‌دنبال داشته‌است.
 
برای مثال آقای مونفورتون، وکیل تصادفات و حوادث دراین‌باره می‌گوید: «این طرح در واقع نوعی سوبسید دادن به صنعت بیمه توسط مالیات‌دهندگان است. اگر این صنعت را مثلا با نانوایی مقایسه کنیم، باید گفت که در طرح جدید قرار است پولی که برای یک قرص نان می‌دادیم بدهیم و در قبال آن نصف نان بگیریم. این طرح در واقع نوعی کم‌ارزش کردن بیمه خودرو است.»
مدیر انجمن کارگزاران بیمه انتاریو، رندی کارول، درعین حال که خود را پذیرای هرگونه تغییر مثبتی که دولت پیشنهاد کند می‌داند در این‌باره می‌گوید: «در سال‌های اخیر نرخ خدمات پزشکی رشد چشمگیری داشته و شرکت‌های بیمه در انتاریو در قبال هر یک دلاری که دریافت کرده‌اند مبلغ یک دلار و سی سنت برای خدمات پزشکی بیمه‌شوندگان خود پرداخته‌اند. اگر بخواهیم خدماتی را که امروز به مشتریان ارائه می‌کنیم در آینده نیز به آنها بدهیم چاره‌ای نداریم جز این‌که قیمت‌ها را بالا ببریم. اگر نخواهیم قیمت‌ها را بالا ببریم باید مشتریان خود را وادار کنیم تا خدمات دریافتی محدودتری را انتخاب کنند.»
 
یکی از مسئولان بهداشتی نیز دراین‌باره می‌گوید: «درحال حاضر هزینه‌ درمان‌هایی مثل کایروپراکتیک مشمول OHIP(بیمه درمانی رایگان) نمی‌شود و با پوشش بیمه کمتر احتمالا کسانی که نیاز به این نوع درمان دارند مجبور می‌شوند خود هزینه درمانشان را پرداخت کنند.»
 
در عین حال برخی از منتقدین اخطار داده‌اند که احتمال دارد شرکت‌های سودجوی بیمه با بالاتر بردن قیمت خدمات بیمه‌ای تا پیش از اجرای این طرح، از این فرصت نهایت استفاده را ببرند. آنها یادآوری می‌کنند کهمتاسفانه بیشتر مشاوره‌ها درباب این طرح پشت درهای بسته و به دور از چشم عموم انجام شده ‌است و بهتر است آقای دانکن از فرصت هشت ماهه‌ای که تا اجرای این طرح باقی مانده استفاده کند و آن را برای بررسی بیشتر به یک کمیته قانون‌گذاری نیز ارائه کند و نتیجه نهایی را به اطلاع عموم برساند. 
 
 برای دیدن اصل مطالب به اینجا و اینجا مراجعه کنید.
 
 
 
این مقاله از سوی تیم نویسندگان شرکت خدمات مهاجرتی کنپارس به مدیریت آقای دکتر مختاری تهیه شده و در سایت www.parscanada.com منتشر شده است. انتشار آن در دیگر وب سایتها تنها با ذکر منبع مجاز است. تقاضا داریم موارد تخلف را از طریق ایمیل [email protected] به اطلاع ما برسانید. برای اقدام به مهاجرت از طریق نیروی متخصص، سرمایه گذاری و هر گونه روش دیگر با دفاتر شرکت کنپارس تماس بگیرید.
 
 
 
 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar