اسکناس‌های کانادایی تغییر می‌کنند
28 ژوئن 2011 - 15:04
بازدید 376
8

انواع اسکناس‌ها در کانادا به تدریج و از نوامبر امسال با نمونه‌های جدید تعویض خواهند شد. این بخشی از برنامه بانک مرکزی کانادا برای افزایش عمر اسکناس‌ها، افزایش موارد ایمنی و مقابله با جعل اسکناس است که از حدود یک دهه قبل شدت بیشتری گرفته و سبب کاهش شدید آمار جعل اسکناس شده است اما […]

ارسال توسط :
پ
پ

انواع اسکناس‌ها در کانادا به تدریج و از نوامبر امسال با نمونه‌های جدید تعویض خواهند شد. این بخشی از برنامه بانک مرکزی کانادا برای افزایش عمر اسکناس‌ها، افزایش موارد ایمنی و مقابله با جعل اسکناس است که از حدود یک دهه قبل شدت بیشتری گرفته و سبب کاهش شدید آمار جعل اسکناس شده است اما انتظار می‌رود با اسکناس‌های جدید امکان جعل به حداقل ممکن برسد.

اسکناس‌های جدید به جای کاغذ از پلیمر ساخته شده‌اند و به همین دلیل آنها را اسکناس‌های پلاستیکی نام نهاده‌اند هرچند که از نظر انعطاف تفاوتی با اسکناس‌های کاغذی ندارند اما جنس متفاوت آنها سبب شده که در مقابل مواردی چون رطوبت کاملا مقاوم باشند و از آزمایش «حضور در دستگاه ماشین لباس‌شویی» با سربلندی بیرون بیایند!

ابعاد این اسکناس‌ها اندکی از نمونه‌های کاغذی بزرگ‌تر است و طرح روی آنها تفاوت دارد اما رنگ آنها شبیه اسکناس‌های کاغذی است. اولین دسته از اسکناس‌های تغییر کرده که در نوامبر توزیع می‌شوند یک صد دلاری‌های کانادایی است که اگر چه در رتبه‌بندی «بیشترین میزان جعل شدن»، جایگاه اول را ندارد اما به دلیل ارزش بالا همیشه محبوب جاعلان بوده و به همین دلیل خیلی از فروشگاه‌های کوچک کانادایی که دستگاه کنترل اسکناس ندارند از دریافت آنها خودداری می‌کنند. اسکناس‌های ۵۰ دلاری در مارچ ۲۰۱۲ تعویض خواهند شد و این تغییرات تا پایان سال ۲۰۱۳ انجام خواهد شد و اسکناس‌های ۵، ۱۰ و ۲۰ دلاری در آن سال تعویض خواهند شد.

بیشترین آمار جعل اسکناس در کانادا مربوط به اسکناس‌های ۲۰ دلاری است که پرکاربردترین نوع اسکناس هم هست و معمولا تمامی دستگاه‌های پرداخت خودکار اسکناس ATM از آنها تغذیه می‌شود. یکی از مشکلات تغییرات جدید هم هماهنگ کردن ده‌ها هزار دستگاه خودکار در سراسر کشور با اسکناس‌های جدید است. یادآوری می‌شود که به دلیل کاربرد گسترده کارت‌های بانکی و اعتباری، اسکناس کاربرد خیلی زیادی در مراودات روزمره ندارد و به همین دلیل اسکناس‌ها در کانادا خیلی زیاد عمر می‌کنند!

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar