آیا می‌توان پروفایل اکسپرس انتری را پس از دریافت ITA تغییر داد؟
26 فوریه 2021 - 20:59
بازدید 513
7

ویرایش پروفایل اکسپرس انتری فقط برای مدت زمان محدودی امکان پذیر است متقاضیانی که از طریق سیستم اکسپرس انتری، دعوتنامه دریافت کنند و متوجه اطلاعاتی ناقص یا منقضی در پروفایل خود شوند، با تصمیم سختی روبرو خواهند بود.   قبل از دریافت «دعوتنامه برای ارسال درخواست»  (ITA)متقاضیان می توانید بدون هیچ مانعی مشخصات اکسپرس انتری […]

ارسال توسط :
پ
پ

ویرایش پروفایل اکسپرس انتری فقط برای مدت زمان محدودی امکان پذیر است

متقاضیانی که از طریق سیستم اکسپرس انتری، دعوتنامه دریافت کنند و متوجه اطلاعاتی ناقص یا منقضی در پروفایل خود شوند، با تصمیم سختی روبرو خواهند بود.

 

قبل از دریافت «دعوتنامه برای ارسال درخواست»  (ITA)متقاضیان می توانید بدون هیچ مانعی مشخصات اکسپرس انتری خود را ویرایش کنند. بنابراین، به نفع این افراد است که به محض تغییراتی در زندگی اطلاعات خود، آن را به روزرسانی کنند تا بر امتیاز «سیستم جامع رتبه بندی» (CRS) یا واجد شرایط بودن برای یکی از برنامه های تحت مدیریت اکسپرس انتری، تأثیر بگذارد.

 

پس از دریافت «ITA»، پروفایل اکسپرس انتری افراد به طور خودکار در «سیستم مدیریت پرونده جهانی» (GCMS) ثبت می شود. این وظیفه خود متقاضیان است که قبل از اقدام به درخواست اقامت دائم، از صحت اطلاعات درج شده اطمینان حاصل کنند. عدم انجام این کار ممکن است عواقب جدی برای پروسه مهاجرت در پی داشته باشد. اگر «اداره مهاجرت، پناهندگی، و شهروندی کانادا» (IRCC) متوجه شود که متقاضیان اطلاعات نادرست ارائه کرده اند، ممکن است آنها را به مدت پنج سال از درخواست مهاجرت کانادایی منع کنند.

 

هنگام بررسی درخواست افراد، افسران «IRCC» تمام مدارک و همینطور محتوای مدارک موجود در پرونده را ارزیابی کرده، و در مورد درخواست متقاضیان تصمیم گیری خواهند کرد. اگر درخواست افراد شامل اطلاعات یا مدارک ناقص باشد، «IRCC» پرونده آنها را برگشت خواهد داد. (برگشت داده شدن پرونده با رد شدن آن متفاوت است.)

 

درصورتی که متقاضیان نتوانند تمام مدارک مورد نیاز در پرونده خود را ارائه دهند، امکان انصراف از «ITA» را خواهند داشت. (انصراف از «ITA» با عدم پاسخ دادن به آن، متفاوت است.)

 

پس از انصراف از  «ITA»، پروفایل و سررسید پروفایل افراد تا زمانی که معتبر باشد، در استخر اکسپرس انتری فعال است. تا زمانی که متقاضیان، واجد شرایط یکی از برنامه های تحت مدیریت اکسپرس انتری باشند، (و اگر امتیاز «CRS» مورد نیاز را داشته باشند،) همچنان می توانند «ITA» دریافت کنند.

سررسید پروفایل برای زمانی قابل استفاده است که بیش از یک متقاضی حداقل امتیاز مورد نیاز دور انتخابی را داشته باشند. در این صورت، انتخاب متقاضیان بر اساس تاریخ و زمان ثبت پروفایل اکسپرس انتری انجام خواهد شد.

 

با این حال، اگر متقاضیان پس از 90 روز پاسخ ندهند، «ITA» آنها منقضی شده، و دیگر در استخر اکسپرس انتری نخواهند بود. در این صورت، اگر هنوز واجد شرایط برنامه های تحت مدیریت اکسپرس انتری باشند، می توانند دوباره وارد استخر شوند، اما باید پروفایل جدیدی ثبت کنند.

 

بعضی اوقات، تهیه کلیه مدارک مورد نیاز امکان پذیر نیست. در این حالت، متقاضیان می توانند «نامه توضیحی» (LOE) به دولت ارسال کرده، و در آن توضیح دهند که برای به دست آوردن مدارک، تمام تلاش خود را در زمان مناسب انجام داده اما موفق به ارائه آنها نشده اند. دولت کانادا «LOE»ها را به دقت بررسی خواهد کرد. نتیجه نهایی به صلاحدید افسر مهاجرت خواهد بود.

 

انصراف از «ITA» به این معناست که متقاضیان امکان بازگشت دوباره به استخر اکسپرس انتری را خواهند داشت. همیشه گزینه ای برای بهبود امتیاز «CRS» وجود دارد تا احتمال انتخاب مجدد افراد، بیشتر شود. بعضی از افراد سعی می کنند نمره خود را در زمینه مدرک زبان بهبود بخشند، یا سعی در دریافت نامزدی استانی دارند. (که 600 امتیاز فوق العاده را برای آنها به دنبال خواهد داشت.)

 

در آخر، دقت در اطلاعات ارائه شده، حائز بیشترین اهمیت است.

 

منبع خبر: canada.ca, February 2021

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar