آمار مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۰ و اولویت‌های آینده
19 ژانویه 2021 - 10:39
بازدید 440
9

طبق آخرین اطلاعات مربوط به «اداره مهاجرت، پناهندگی، و شهروندی کانادا»(IRCC) ، این کشور در ماه های اکتبر، سپتامبر، و نوامبر سال 2020، تقریباً از 15،300 متقاضی برای اقامت دائم استقبال کرده است. اگرچه این آمار نسبت به ماه های گذشته بهبود یافته، مهاجرت کانادایی به دلیل همه گیری کرونا همچنان کم است. کانادا در […]

ارسال توسط :
پ
پ

طبق آخرین اطلاعات مربوط به «اداره مهاجرت، پناهندگی، و شهروندی کانادا»(IRCC) ، این کشور در ماه های اکتبر، سپتامبر، و نوامبر سال 2020، تقریباً از 15،300 متقاضی برای اقامت دائم استقبال کرده است. اگرچه این آمار نسبت به ماه های گذشته بهبود یافته، مهاجرت کانادایی به دلیل همه گیری کرونا همچنان کم است.

کانادا در هر ماه، معمولاً پذیرای حدود 25000 تا 35،000 مهاجر جدید می باشد. با این وجود، از زمان اعمال محدودیت های سفر در ماه مارس 2020، این تعداد به طور چشمگیری کاهش یافته است.

میزان پذیرش مهاجر کانادا در سال 2020، کمتر از 200،000 مورد می باشد، و از سال 1999، این اولین باری است که مهاجرت کانادایی شاهد چنین کاهشی شده است.

با این وجود، ماه ژوئن 2020، با ورود بیش از 19000 نفر از ساکنان دائمی جدید، درخشان ترین ماه برای مهاجرت کانادا در طول همه گیری بود.

طبق «طرح ظرفیت پذیرش مهاجر سال های 2021 تا 2023»، کانادا قصد دارد سالانه بیش از 400000 مهاجر جدید را پذیرا باشد. حدود 60 درصد از این افراد، از طریق برنامه هایی مانند «اکسپرس انتری» به کانادا می آیند.

 

اولویت های جدید مهاجرت کانادایی

با وجود موانع ناشی از کووید19 (مانند محدودیت های سفر)، کانادا همچنان به ارسال دعوتنامه های مهاجرت از طریق زیرشاخه های مختلف می پردازد. از این رو، آقای «جاستین ترودو»، نخست وزیر کانادا، در نامه ای به آقای «مارکو مندیچینو»، وزیر مهاجرت، اولویت های جدید برنامه های مهاجرتی را اعلام کرد.

این نامه شامل مأموریت ها و دستورهایی می باشد که پس از اعلام «طرح ظرفیت پذیرش مهاجر کانادا»، و با هدف پذیرش بیش از 400،000 مهاجر در سال، تعیین شده است. دلیل تدوین این دستورها، اعلام برنامه های جدید دولت با توجه به بحران کرونا بود.

 

اولویت های کلیدی اعلام شده توسط آقای «ترودو»، به شرح زیر است:

  • استقبال از تازه واردان برای حمایت از رشد اقتصادی کانادا و بهبود پس از کرونا با گسترش برنامه های پایلوت مهاجرتی
  • این برنامه ها برای استقبال از پناهندگان از طریق زیرشاخه های مهاجرت گروه اقتصادی صورت می گیرد.
  • اعمال اقدامات لازم جهت اقامت دائم افرادی که خدمات درمانی در خانه های مراقبت طولانی مدت، امکانات پزشکی، یا سایر خدمات حیاتی را در طی همه گیری کرونا ارائه داده اند
  • ادامه همکاری با کارکنانی که مسئولانه و دلسوزانه در گذرگاه های مرزی کانادا مشغول به کار هستند
  • سلامت و امنیت این افراد، کماکان در اولویت است.
  • مشخص کردن مسیرهای بیشتر جهت ارائه اقامت دائم به نیروی کار موقت خارجی
  • همکاری با «وزیر اشتغال، توسعه نیروی کار، و معلولیت» برای محافظت از نیروی کار آسیب پذیر در برابر کرونا
  • امنیت این افراد برای تأمین نیازهای نیروی کار در زمینه کشاورزی و فرآوری مواد غذایی، از اهمیت بسزایی برخوردار است.
  • ادامه همکاری با استان ها و قلمروهای کانادا در راستای استقبال از تازه واردان فرانسه زبان برای اقامت در کشور

 

این دستورالعمل ها علاوه بر اهدافی می باشد که طی نامه ای مشابه در ماه دسامبر 2019، به «IRCC» ارسال شد. هدف اساسی چنین نامه ای این است که کانادا بتواند در طول همه گیری، به عملکرد سیستم مهاجرت خود ادامه داده، و تخصص و استعداد تازه واردان را برای حمایت از سلامت اقتصادی کشور پس از دوران کرونا، جذب کند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar