آغاز انتخاب‌های گسترده اکسپرس انتری پس از دو سال
08 جولای 2022 - 22:36
بازدید 756
15
کانادا برای اولین بار از سال ۲۰۲۰ تاکنون، برای مهاجران نیروی متخصص دعوتنامه صادر کرد
ارسال توسط :
پ
پ

کانادا برای اولین بار از سال ۲۰۲۰ تاکنون، برای مهاجران نیروی متخصص دعوتنامه صادر کرد

پس از حدود ۱۹ ماه، در اولین انتخاب اکسپرس انتری در تمام برنامه‌ها اداره مهاجرت کانادا ۱۵۰۰ دعوتنامه درخواست صادر کرد. در انتخاب روز گذشته، ۶ جولای برای اولین بار از دسامبر ۲۰۲۰ تاکنون از  متقاضیان نیروی کار متخصص (FSWP) دعوت به عمل آمد. متقاضیان برنامه تجربه کانادایی (CEC) نیز برای اولین بار از سپتامبر ۲۰۲۱ در انتخاب اکسپرس انتری روز ۶ جولای دعوتنامه دریافت کردند. حداقل امتیاز لازم در سیستم جامع رتبه‌بندی (CRS) برای این انتخاب ۵۵۷ بود.

انتخاب قبلی در تمام برنامه‌ها در تاریخ  ۲۳ دسامبر ۲۰۲۰ با صدور ۵۰۰۰ دعوتنامه با حداقل امتیاز ۴۶۸ انجام شد.

اظهارات وزیر در مورد انتخاب ۶ جولای

وزیر مهاجرت کانادا روز گذشته اعلام کرد:« امروز، خوشحالم که انتخاب‌های اکسپرس انتری رسماً از سر گرفته شده و درخواست‌ها طبق استاندارد پردازش ۶ ماهه بررسی خواهند شد. من مشتاقانه منتظر استقبال نیروی کار متخصص هستم که برای رفع کمبود نیروی کار در کانادا ضروری هستند.»

شان فریزر در بیانیه‌ای کتبی به «سی آی سی نیوز» گفت: « من می‌خواهم از متقاضیان مهاجرتی در سراسر جهان به خاطر صبرشان تشکر کنم، زیرا ما قبل از سرگیری انتخاب‌های اکسپرس انتری در تلاش برای کاهش تعداد درخواست‌های معوقه بودیم.»

از سرگیری انتخاب‌ها در همه برنامه‌ها به چند دلیل قابل توجه است، زیرا از زمان راه اندازی آن در سال ۱۹۶۷ تا سال ۲۰۲۰، برنامه نیروی متخصص فدرال اصلی‌ترین روشی بود که کانادا از طریق آن مهاجران متخصص را پذیرش می‌کرد. قبل از همه‌گیری، حدود ۴۵ درصد از کسانی که  دعوتنامه درخواست (ITA) اکسپرس انتری دریافت می‌کردند از طریق برنامه نیروی متخصص فدرال بودند.

از سرگیری انتخاب‌ها در همه برنامه‌ها برای متقاضیان تجربه کانادایی نیز خبر مهمی است، چرا که این برنامه راه اصلی برای دانشجویان بین المللی و نیروی کار خارجی حاضر در کانادا برای کسب اقامت دائم است. در دوره همه‌گیری کانادا برای دستیابی به اهداف خود در طرح ظرفیت پذیرش مهاجر به این برنامه متکی بود. قبل از همه‌گیری، برنامه تجربه کانادایی تنها ۹ درصد از کل ۳۴۱هزار مهاجری را تشکیل می‌داد که در مجموع از طریق روش‌های مهاجرتی اقتصادی، خانوادگی و بشردوستانه کانادا مورد پذیرش قرار می‌گرفتند. سال گذشته،  از ۴۰۵ هزار مهاجری که وارد کانادا شدند یک سوم از طریق برنامه تجربه کانادایی بودند.

انتخاب اکسپرس انتری در تمام برنامه‌ها زمانی اتفاق می افتد که اداره مهاجرت همه متقاضیان موجود در سیستم اکسپرس انتری را در نظر می‌گیرد و دعوتنامه‌های درخواست (ITA) برای اقامت دائم را تنها بر اساس امتیاز سیستم جامع رتبه بندی (CRS) آنها صادر می‌کند.

از ژانویه ۲۰۲۱، اداره مهاجرت فقط بر دعوت از متقاضیان تجربه کانادایی متمرکز شد. زیرا اکثر این متقاضیان در کانادا بودند و نسبت به متقاضیان مهاجرت در خارج از کشور کمتر با چالش‌های مرتبط با کووید مواجه بودند. با این حال، دعوت‌ها در برنامه تجربه کانادایی هم در سپتامبر ۲۰۲۱ متوقف شدند تا به درخواست‌های معوقه رسیدگی شود. در همین حال، اداره مهاجرت به برگزاری انتخاب‌های دو هفته ای ادامه داده است و فقط از متقاضیان برنامه انتخاب استانی (PNP) دعوت به عمل آورده تا به رفع نیازهای بازار کار استان‌ها و مناطق کمک شود.

برای اطلاعات بیشتر بخوانید:

شروع انتخاب‌های اکسپرس انتری از ۶ جولای

تغییرات اکسپرس انتری از زبان وزیر مهاجرت کانادا

اکسپرس انتری چگونه کار می‌کند؟

اکسپرس انتری یک فرآیند دو مرحله ای است. در مرحله اول، متقاضیان باید تأیید کنند که معیارهای لازم برای حداقل یکی از سه برنامه اکسپرس انتری را دارند.

در صورت واجد شرایط بودن آنها می‌توانند پروفایل اکسپرس انتری خود را در وب سایت اداره مهاجرت آپلود کنند. متقاضیان بر اساس عوامل سرمایه انسانی مانند سن، تحصیلات، مهارت‌های زبانی و سابقه کاری در سیستم جامع رتبه‌بندی امتیاز دریافت می‌کنند. تقریباً هر دو هفته یکبار انتخاب اکسپرس انتری برگزار و از متقاضیان با بالاترین امتیاز دعوت می‌شود تا برای اقامت دائم درخواست دهند.

افرادی که برای اقامت دائم دعوت شده‌اند ۶۰ روز فرصت دارند تا درخواست‌های خود را به اداره مهاجرت ارسال کنند. هدف اداره مهاجرت این است که بیشتر درخواست‌ها را ظرف ۶ ماه یا کمتر پردازش کند.

تا سال ۲۰۲۴، کانادا پذیرای بیش از ۱۱۰ هزار مهاجر اکسپرس انتری در سال خواهد بود.

برای اطلاعات بیشتر بخوانید:

پاسخ به سولات رایج در مورد اکسپرس انتری

اقداماتی برای اسکان آسان در کانادا

تمهیدات بیشتر برای بهبود خدمات مهاجرتی

در صورت تماس با کنپارس از چه خدماتی بهره‌مند خواهید شد؟

⦁ مشاوره رایگان و حرفه‌ای با مشاورین باتجربه و کارآزموده کنپارس

⦁ بررسی شرایط متقاضی برای برنامه‌های مهاجرتی

⦁ بررسی شانس دریافت ویزا

⦁ بستن قرارداد با کنپارس

⦁ ارائه فهرست مدارک مورد نیاز

⦁ ارائه راهنمایی‌های لازم در زمینه مدارک و چگونگی تهیۀ آنها

⦁ جمع‌آوری مدارک افراد و استانداردسازی آنها

⦁ استانداردسازی رزومه کاری افراد در شبکه‌های اجتماعی(LinkedIn)

⦁ تکمیل فرم‌های درخواست

⦁ ثبت پرونده

⦁ پیگیری پرونده

⦁ اعلامِ به‌روزرسانی‌ها

⦁ همراهی با متقاضی تا دریافت نتیجۀ ویزا

⦁ در صورت رد ویزا، پیگیری و درخواست تجدید نظر (در صورت نیاز)

ارتباط با ما:

برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۹ یا ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۸ تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه  فرم ارزیابی رایگان ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.

همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ (+۱)۵۷۹۹۵۷۹۲۹۳ و ۹۰۳۴۹۴۱۴۵۶(+۹۸) ( کافیست همین حالا شماره تماس ها را لمس کنید ) از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar