آخرین کلام لیتون
25 آگوست 2011 - 10:34
بازدید 392
11

آنچه در اینجا می‌اید متن آخرین نامه جک لیتون، رهبر فقید حزب NDP است که دو روز قبل از مرگش برای کانادایی‌ها نگارش و با پایان زندگی‌اش منتشر شد. آخرین نامه جک لیتون به کانادایی‌ها دوستان عزیز در هفته‌های اخیر ده‌ها هزار کانادایی طی نامه‌هایی که نوشته‌اند برایم آرزوی سلامتی کرده‌اند. می‌خواهم از تک تک […]

ارسال توسط :
پ
پ

آنچه در اینجا می‌اید متن آخرین نامه جک لیتون، رهبر فقید حزب NDP است که دو روز قبل از مرگش برای کانادایی‌ها نگارش و با پایان زندگی‌اش منتشر شد.

آخرین نامه جک لیتون به کانادایی‌ها

دوستان عزیز

در هفته‌های اخیر ده‌ها هزار کانادایی طی نامه‌هایی که نوشته‌اند برایم آرزوی سلامتی کرده‌اند. می‌خواهم از تک تک شما برای ارسال یادداشت‌ها، کارت‌ها و هدایای ارزشمند و دلگرم‌کننده‌اتان تشکر کنم. روح و عشق شما به خانه و روح و باور من روشنی بخشیده است.

متاسفانه درمان‌هایم آن‌طور که امید داشتم پاسخ نداده‌اند. به همین دلیل این نامه را به همسرم اولیویا می‌دهم تا چنانچه نتوانستم این راه را ادامه دهم، آن را با شما در میان بگذارد.

پیشنهاد می‌کنم که تا انتخاب رهبر دائمی حزب، خانم نیکول ترمل، نماینده مجلس از هال- آیلمر به عنوان رهبر موقت کار مرا ادامه دهند.

پیشنهاد می‌کنم که اعضای حزب در اولین فرصت ممکن در سال جدید، که مدت زمانی است برابر با آنچه در سال ۲۰۰۳ اتفاق افتاد، به رای‌گیری درباره انتخاب رهبر حزب اقدام نمایند، بنا براین رهبر جدید ما فرصت کافی خواهد داشت تا تیم ما را دوباره از نو متحد کند، به حزب جان تازه‌ای ببخشد و به سوی انتخابات بعدی حرکت کند.

و اکنون چند نکته دیگر:    

به دیگر کانادایی‌هایی که در حال مبارزه با سرطان و تلاش برای زنده ماندن هستند می‌گویم: از این‌که مبارزه من برای غلبه بر سرطان به نتیجه مطلوبی، که امید آن را داشتم نرسید، دلسرد نشوید. شما نباید امیدتان را از دست بدهید. درمان‌ها و داروهای مبارزه با سرطان در هیچ دوره‌ای بهتر از امروز نبوده‌اند. شما برای خوش‌بین بودن، مصمم بودن و تمرکز بر آینده همه دلایل را در اختیار دارید. تنها نصیحت دیگری که می‌خواهم به شما بکنم این است که هر لحظه از زندگی‌تان را در طی مراحل درمان، در کنار آنها که دوست دارید به شادی بگذرانید؛ همان‌گونه که من نیز در تابستان امسال چنین کردم.

به اعضای حزبم:

 طی هشت سال گذشته ما با هم کارهای بسیار بزرگی انجام دادیم. رهبری حزب نیودموکرات برای من یک موهبت بود و من از همه شما به دلیل اعتمادتان، حمایت‌هایتان و ساعات فراوانی که به صورت داوطلبانه‌ در خدمت اهداف حزب بودید بسیار سپاسگزارم. احتمالا کسانی خواهند بود که در نبود من شما را به کنار گذاشتن اهداف حزب تشویق خواهند کرد. اما این اهداف بسیار بزرگ‌تر از هر رهبری است. با تعهد، انرژی و عزم خود به این افراد نشان دهید که تا چه حد به اهداف حزب پای‌بند هستید. تاریخ افتخارآمیز حزبمان را در برقراری عدالت اجتماعی، تعمیم سیستم بهداشت، برقراری حقوق بازنشستگی عمومی و اطمینان از رسیدگی به همه افراد در جامعه به یاد بیاوریم. بیایید راه خود را ادامه دهیم. بیایید در هرکاری که انجام می‌دهیم و در چهار سالی که در پیش رو داریم به همه نشان دهیم که کانادای عزیزمان را دوست داریم و می‌توانیم دولت بعدی این کشور باشیم.

به اعضای کمیته‌های مجلس پارلمانی:

من افتخار همکاری با یکایک شما را داشته‌ام. نشست‌های ما با اعضای کمیته‌های پارلمانی بهترین لحظات هر هفته من بوده است. نقش من همیشه این بود که از شما کارهای سخت بخواهم و اکنون هم می‌خواهم همین کار را انجام دهم. در چند ماه آینده کانادایی‌ها کاملا شما و کارهایتان را زیر نظر خواهند داشت. همکاران، می‌دانم که با تداوم در کار گروهی بی‌وقفه‌اتان و انسجامی که سبب شد تا میلیون‌ها کانادایی در انتخابات اخیر ما را برگزینند، باعث سرافرازی صدها هزار نفر از اعضای حزب خواهید بود. 

به کانادایی‌های جوان:

 من تمام عمرم را برای بهتر کردن تلاش کرده‌ام. امید و خوش‌بینی معرفه روش سیاسی من است و می‌خواهم همچنان درباره کانادا وآینده آن نیز خوش‌بین و امیدوار باشم. جوانان همواره منبع بزرگی از الهام برای من بوده‌اند. من با بسیاری از شما درباره آرزوهایتان، غم‌هایتان و رویاهایتان برای تغییر سخن گفته‌ام. شما هر روز بیش از گذشته به سیاست روی می‌آورید چون می‌‌خواهید همه چیز را به بهترین شکل تغییر دهید. بسیاری از شما به حزب ما اعتماد کرده‌اید. حال که زمان مشارکت من در زندگی رو به پایان است می‌خواهم به شما بگویم که تا چه حد به قدرتتان برای ایجاد تغییر در این کشور و در دنیا باور دارم. چالش‌های بزرگی در پیش روی شماست، از سرشت منکوب‌کننده تغییرات اقلیمی در جهان تا بی‌عدالتی در اقتصادی که بسیاری را از حق برخورداری از سرمایه‌های جمعی ما محروم کرده است و تغییراتی که لازم است اعمال گردد تا کانادایی سخاوتمندتر و فراگیرتر به وجود آید. من به شما ایمان دارم. توان شما، نگاه شما و میل شما برای برقراری عدالت دقیقا همان چیزی است که این کشور امروز به آن نیاز دارد. شما باید در قلب اقتصاد کشور، زندگی سیاسی آن و برنامه‌های حال و آینده کانادا حضور داشته باشید.

و بالاخره به همه کانادایی‌ها:

 کانادا کشوری بزرگ و یکی از امیدهای دنیا است. ما می‌توانیم از این هم بهتر باشیم. کشوری نمونه در برابری، عدالت و فرصت‌ها. ما می‌توانیم اقتصادی موفق داشته باشیم و جامعه‌ای باشیم که منافعش را منصفانه‌تر با دیگران قسمت می‌کند. ما می‌توانیم از سالخوردگان خود به خوبی مراقبت کنیم. می‌توانیم آینده‌ای بهتر به فرزندانمان هدیه کنیم. می‌توانیم در حفظ محیط زیست دنیا نقش خود را به خوبی ایفا نماییم. می‌توانیم نگاهبان نام نیک کانادا در جهان باشیم. همه این کارها را می‌توان کرد به این دلیل که ما بالاخره سیستمی حزبی را در کشور برقرار کرده‌ایم که در آن امکان انتخاب واقعی وجود دارد؛ سیستمی که در آن رای شما اهمیت دارد؛ سیستمی که در آن تلاش برای تغییر می‌تواند سرانجام به تغییر منجر شود. در ماه‌ها و سال‌هایی که در پیش روست، حزب نیودموکرات خود را به عنوان جایگزینی شایسته به شما خواهد شناساند. همکاران من در حزب ما تیمی متعهد و تاثیرگذار هستند. به حرف‌هایشان با دقت گوش کنید، گزینه‌های دیگر را به خوبی بررسی کنید و در نظر داشته باشید که ما می‌توانیم کشوری بهتر، منصف‌تر و با مساوات بیشتر باشیم اگر همه با هم تلاش کنیم. نگذارید دیگران مدام به شما بگویند که این کار شدنی نیست.

دوستان من، عشق بهتر از خشم است. امید بهتر از ترس است. خوش‌بینی بهتر از ناامیدی است. پس بیایید سرشار از عشق و امید و خوش‌بینی زندگی کنیم. و این‌گونه دنیا را تغییر خواهیم داد.

با آرزوی بهترین ها     

جک لیتون

۲۰ اگست ۲۰۱۱

برای مشاهده اصل مطلب اینجا کلیک کنید.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar