آخرین انتخاب اکسپرس انتری در سال ۲۰۲۱
23 دسامبر 2021 - 8:18
بازدید 825
15
حدود یک سال از آخرین انتخاب تمام برنامه‌ای اکسپرس انتری کانادا می‌گذرد.
ارسال توسط :
پ
پ

حدود یک سال از آخرین انتخاب تمام برنامه‌ای اکسپرس انتری کانادا می‌گذرد.

در تاریخ ۲۲ دسامبر ۲۰۲۱، کانادا از ۷۴۶ متقاضی اکسپرس انتری دعوت کرد تا برای اقامت دائم درخواست دهند. متقاضیان دعوت‌شده پیشتر از طریق یکی از برنامه‌های استانی (PNP) گواهی استانی دریافت کرده بودند که ۶۰۰ امتیاز به امتیاز سیستم اکسپرس انتری آن‌ها اضافه می‌کند. به این ترتیب حداقل امتیاز برای این انتخاب، ۷۲۰ بود.

اداره مهاجرت و شهروندی کانادا، از ماه سپتامبر تاکنون، فقط انتخاب‌های ویژۀ متقاضیان برنامه‌های استانی را برگزار کرده است. انتخاب اخیر، هشتمین دورۀ متوالی از این انتخاب‌ها است. در یک یادداشت غیررسمی، اداره مهاجرت اعلام کرده که این اداره صدور دعوت‌نامه برای زیربرنامه تجربه کانادایی را متوقف کرده تا به عقب ماندگی‌های خود رسیدگی کند. در این یادداشت، همچنین آمده است که اداره مهاجرت می‌خواهد پیش از دعوت از متقاضیان برنامه‌های دیگر، انباشت پروفایل‌های اکسپرس انتری خود را به نصف کاهش دهد.

در انتخاب پیشین که آن هم ویژۀ متقاضیان برنامه‌های استانی بود، در یک رکوردشکنی، اداره مهاجرت از ۱۰۳۲ متقاضی دعوت کرد تا برای اقامت دائم کانادا درخواست دهند. حداقل امتیاز در آن انتخاب، ۶۹۸ بود.

یک سال بدون انتخاب تمام برنامه‌ای

یک سال از برگزاری آخرین انتخاب تمام برنامه‌ای اکسپرس انتری در کانادا می‌گذرد. اداره مهاجرت و شهروندی کانادا از ۲۳ دسامبر ۲۰۲۰ تاکنون برای متقاضیان برنامه‌های نیروی کار متخصص فدرال و نیروی کار فنی فدرال دعوت‌نامه صادر نکرده است. در طول سال ۲۰۲۱، هم فقط انتخاب‌های اکسپرس انتری را برگزار کرده که متقاضیان برنامه‌های استانی و برنامه تجربه کانادایی را هدف قرار می‌دهند.

این سیاست به اداره مهاجرت اجازه می‌دهد تا بر پذیرش متقاضیانی تمرکز کند که پیشاپیش در کانادا حضور دارند. متقاضیانی که از خارج از کشور برای مهاجرت به کانادا اقدام می‌کنند تا ماه جون اجازه عبور از مرز را برای فعال‌سازی اقامت دائم خود نداشتند.

بررسی‌های اداره مهاجرت نشان می‌دهد که تمرکز بر متقاضیان داخل کانادا و همچنین ایجاد مسیر اقامت موقت به اقامت دائم (TR به PR)، باعث انباشت تعداد زیادی از درخواست‌ها شده است.
وزیر مهاجرت، شان فریزر، ضمن اعلام اینکه برنامه آزمایشی مهاجرت آتلانتیک در سال ۲۰۲۲ به یک برنامه دائمی تبدیل خواهد شد، گفته است که کانادا به پذیرش ترکیبی از متقاضیان مهاجرت، از داخل و خارج از کانادا بازمی‌گردد.
فریزر به خبرنگاران گفت: من پیش‌بینی می‌کنم که در روندی رو به جلو، تا جایی که وضعیت بهداشت عمومی اجازه می‌دهد، ترکیبی سالم از افرادی خواهیم داشت که در حال حاضر با تجربه کانادایی اینجا هستند و همچنین نیروی کار دیگری که از طریق برنامه‌هایی مانند برنامه آزمایشی مهاجرت آتلانتیک وارد کانادا خواهند شد.

انتخاب‌های اکسپرس انتری در طول همه‌گیری کرونا

از زمان شروع همه‌گیری کرونا، کانادا ۳۵ انتخاب اکسپرس انتری ویژه متقاضیان برنامه‌های استانی برگزار و برای ۱۹،۵۶۳ متقاضی مهاجرت دعوت‌نامه صادر کرده تا برای درخواست اقامت دائم درخواست دهند. در همین بازه زمانی، اکسپرس انتری ۲۷ انتخاب ویژۀ برنامه تجربه کانادایی برگزار و برای ۱۳۳،۸۶۸ متقاضی دعوت‌نامه صادر کرده است. از ۱۸ مارس ۲۰۲۰، فقط ۱۱ انتخاب تمام برنامه‌ای اکسپرس انتری انجام شده است.

در سال ۲۰۲۱، به نسبت سال گذشته، کانادا تعداد بیشتری از متقاضیان اکسپرس انتری را دعوت کرده است. این موضوع عمدتاً به انتخاب ۱۳ فوریه برمی‌گردد که در آن کانادا همه ۲۷،۳۳۲ متقاضی برنامه تجربه کانادایی در استخر اکسپرس انتری را به یک‌باره دعوت کرد.از زمانی که اداره مهاجرت فقط انتخاب‌های ویژۀ برنامه‌های استانی را برگزار کرده است، حداقل امتیازها نسبتاً بالا بوده‌اند. با توجه به امتیاز بالای متقاضیان این برنامه‌ها، صدور دعوت‌نامه برای آن‌ها از سوی اداره مهاجرت کانادا تضمین شده است.

اکسپرس انتری

برنامه‌های مهاجرتی فدرال از سیستم آنلاینِ اکسپرس انتری برای مدیریت درخواست‌های خود استفاده می‌کنند. سه برنامه که از طریق سیستم اکسپرس انتری مدیریت می‌شوند عبارت‌اند از: برنامه نیروی کار متخصص فدرال، برنامه نیروی کار فنی فدرال و برنامه تجربه کانادایی. متقاضیان برنامه‌های استانی که در استخر اکسپرس انتری پروفایل دارند، پیشاپیش واجد شرایطِ یکی از این برنامه‌ها شده‌اند.

اکسپرس انتری از سیستم جامع رتبه‌بندی، برای امتیازدهی و رتبه‌بندی پروفایل‌های متقاضیان خود استفاده می‌کند. متقاضیان با بیشترین امتیاز، دعوت‌نامه دریافت می‌کنند تا برای اقامت دائم کانادا درخواست دهند.
سپس یک افسر اداره مهاجرت کانادا درخواست آن‌ها را بررسی و در مورد آن تصمیم‌گیری می‌کند. پس از آن متقاضیان باید بیومتریک انجام دهند و ممکن است که برای مصاحبه هم دعوت شوند یا از آن‌ها مدارک بیشتری خواسته شود. اگر درخواستشان تائید شود، اداره مهاجرت کانادا برایشان تأییدیه اقامت دائم (COPR) صادر می‌کند. در نهایت متقاضیان مراحل فرود یا Landing را تکمیل کرده و وارد خاک کانادا می‌شوند.

خدمات شرکت کنپارس

برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۹، ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۸ یا ۰۲۱۵۹۱۷۴۰۰۰ تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه فرم ارزیابی رایگان ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.
همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ ۰۹۲۲۴۶۳۵۴۵۲ و ۰۹۰۳۴۹۴۱۴۵۶ از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar