آخرین اخبار از استقبال علاقه‌مندان به مهاجرت پس از اعلام تغییرات: آرامش قبل از طوفان
11 جولای 2010 - 19:02
بازدید 377
10

  دوستان زیادی می‌خواهند از آخرین وقایع و اتفاقات پس از تغییرات فهرست مشاغل و اعمال مقررات جدید مطلع شوند. در اینجا اطلاعات و مشاهدات همکاران ما از دفاتر مختلف کنپارس به اطلاع شما می‌رسد.   شمای کلی از میزان مراجعه با اعلام فهرست جدید و تغییر شرایط، فشار مراجعه حضوری و تلفنی به دفاتر […]

ارسال توسط :
پ
پ

 

دوستان زیادی می‌خواهند از آخرین وقایع و اتفاقات پس از تغییرات فهرست مشاغل و اعمال مقررات جدید مطلع شوند. در اینجا اطلاعات و مشاهدات همکاران ما از دفاتر مختلف کنپارس به اطلاع شما می‌رسد.

 

شمای کلی از میزان مراجعه

با اعلام فهرست جدید و تغییر شرایط، فشار مراجعه حضوری و تلفنی به دفاتر افزایش شدیدی یافته است. افراد بسیار زیادی می‌خواهند درباره تغییرات اتفاق افتاده و شرایط جدید خود اطلاع کسب کنند. همچنین میزان مراجعه به سایت شرکت به بالاترین حد خود از زمان راه‌اندازی این سایت رسید. در واقع، اعلام تغییرات و محدودیت‌ها تحرک شدیدی به حوزه‌های مشاوره مهاجرت داده است.

 

فهرست‌ها و وضعیت گشایش پرونده

در حالیکه تمایل برای گشایش پرونده شدت زیادی پیدا کرده اما گشایش واقعی به شدت کاهش یافته است. هم اکنون گشایش پرونده بیشتر در مورد کسانی اتفاق می‌افتد که پیشتر مدارک خود و از جمله نمره آزمون زبان را آماده کرده بوده‌اند اما برای اقدام تعلل می‌کردند. اما دیگران عموماً به دلیل نقص مدارک، تلاش‌های خود را در این زمینه متمرکز کرده‌اند چون در شرایط فعلی بدون ارائه تمام مدارک اساسی و امتیازآور، امکان گشایش پرونده وجود ندارد. همین موضوع سبب شده تا فرصت گشایش پرونده برای بسیاری از افراد کماکان برقرار باشد.

 

برآوردها این است که از حدود دو هفته دیگر با تکمیل مدارک تعداد بیشتری از علاقه‌مندان، موج جدیدی از گشایش پرونده‌ها آغاز شود که شدت آن در دو تا سه ماه آینده به نهایت برسد و احتمالا بعید است سقف رشته‌ها تا بعد از چهار ماه تکمیل نشده باشد.

 

البته رشته‌های شغلی با یکدیگر تفاوت دارند و احتمال دارد برخی از آنها به دلیل کمتر بودن تعداد متقاضیان یا نرسیدن امتیاز اکثریت شاغلین آنها به حدنصاب لازم با تاخیر بیشتری تکمیل شوند. ما در همین سایت به مرور اطلاعات هر یک از رشته‌ها را به اطلاع شما خواهیم رساند. فعلا توصیه ما به همه علاقه‌مندان این است که در تکمیل مدارک با دقت و حوصله، نهایت پشتکار و سرعت عمل را داشته باشند. ترکیبی از سرعت و دقت در اینجا شرط لازم و ضروری برای موفقیت است. استفاده از مشاوره همکاران باتجربه ما می‌تواند از دوباره کاری و اتلاف وقت شما جلوگیری کند.

 

رشته‌های جدید و رشته‌های قدیم

هنوز تفاوت زیادی بین رشته‌هایی که قبلا در فهرست بوده‌اند با آنها که جدیداً به فهرست اضافه شده‌اند از نظر میزان مراجعه دیده نمی‌شود. از یک سو چون شاغلین در رشته‌هایی نظیر پرستاری یا پزشکی از پیش در فرایند تکمیل مدارک بوده‌اند تعدادی از آنها در دو هفته گذشته برای گشایش پرونده اقدام کرده‌اند اما چون بسیاری از افراد فهرست سابق، در ماه‌های گذشته با توجه به احتمال تغییر رشته‌ها اقدام کرده بودند، تعداد کسانی که از همه نظر (از جمله آمادگی در مهارت‌های زبانی) امکان گشایش پرونده داشته باشند در حدی نیستند که ظرف چند هفته آینده سبب تکمیل ظرفیت شوند.

 

در مقابل، در رشته‌هایی چون داروسازی و دندان‌پزشکی که شاغلین آنها با اضافه شدن رشته‌اشان به فهرست جدید امکان تقاضا پیدا کرده‌اند، به دلیل آماده نبودن مدارک هنوز موج شدید گشایش پرونده آغاز نشده است. احتمالا در دو هفته آینده این آرایش تفاوت خواهد کرد که به اطلاع شما خواهیم رساند.

 

 

افزایش تقاضا برای نیروی متخصص از طریق کبک

تعدادی از افراد که با اعلام اسامی رشته‌های جدید از عدم اضافه شدن رشته‌هایشان به فهرست فدرال مطمئن شده‌اند و همچنین بخشی از کسانی که از عدم دسترسی به نمره آزمون زبان آیلتس در فاصله چند ماه آینده مطمئن شده‌اند تصمیم خود را برای اقدام از طریق کبک قطعی کرده و در این زمینه گشایش پرونده داده‌اند. بدیهی است که با اقدام سریع‌تر در این خصوص، نوبت افراد جلوتر خواهد افتاد و زمان انتظار آنها کوتاه‌تر می‌شود.

 

ثبت نام برای آزمون آیلتس

الان یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها برای متقاضیان ویزای نیروی متخصص از طریق فدرال، ثبت نام برای آزمون زبان آیلتس است. با اینکه در تهران و تعدادی از شهرهای مهم ایران این آزمون برگزار می‌شود به دلیل فشار تقاضا اکثر ظرفیت‌ها برای تا حدود دو ماه آینده اشغال شده است. البته چون تعدادی از افراد چند نوبت ثبت نام کرده‌اند احتمال لغو نوبت و ایجاد فرصت برای دیگران در همین ماه‌های آینده زیاد است. برای اطلاع بیشتر از این موضوع با همکاران ما در کنپارس تماس بگیرید.

 

تلاش ما این است که در چند ماه آینده، مرتبا شما را در جریان اتفاقات این حوزه قرار دهیم. با ما از طریق همین سایت در تماس باشید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar