پ
پ

برنامه زنده پاسخ به سوالات مهاجرتی با حضور علی مختاری، عضو رسمی انجمن کانادایی نظارت بر مشاورین مهاجرت ICCRC و نیز عضو کانون وکلای دادگستری تهران، ظهر روز جمعه اول ماه می 2020 برابر با 12 اردیبهشت ماه 1399

ساعت 12:30 به وقت تورنتو و مونترال 

ساعت 21:۰۰ به وقت تهران 

اجرا شد. 

 

زمان تقریبی پاسخ سوال در ویدیو سوالاتی که در این برنامه پاسخ داده شد
دقیقه 5 بطور کلی پیشنهاد شما برای کسانی که سطح b2 فرانسه دارند و شرایطشان برای مهاجرت با زبان فرانسه مساعد است چیست ؟
دقیقه 7 میخواستم برای دانش آموزی پسرم اقدام کنم ۱۰ساله . تمکن هم دوسند آپارتمان و ۵۰۰ میلیون پول نقد . من هم ۳۴ سالمه . اکثر همکارانتون میگن ریسک دانش آموزی بالاست .خواستم نظر شمارو باتوجه به شرایط خودم بدونم. فرم ارزیابی را ایمیل هم ارسال کردم ولی متاسفانه هنوز جوابی نگرفتم .
دقیقه 10 در سوابق بیمه که ترجمه میشه عنوان شغلی رو درج نمی کنند. پس دولت کانادا از چه طریقی بابت عنوان شغلی واقعی فرد متقاضی اطمینان حاصل میکنه ؟ آیا ممکنه با بیمه تماس بگیرند ؟
دقیقه 11 آیا کسی که بعد از تحصیل اجازه کار پیدا میکنه ، کارش مساوی هست با جاب آفر داشتن یا شرایط جاب آفر فرق میکنه ؟
دقیقه 12 کسی که می خواد ویزای تحصیلی بگیره ، نداشتن ویزای شنگن چقدر شانسش رو پایین میاره ؟
دقیقه 13 من طراح گرافیک هستم ولی مدرک تحصیلی ام چیز دیگری است . از کجا بفهمم شغلم برای کار کردن در کانادا نیازمند سرتیفیکیت هست یا خیر ؟
دقیقه 14 یکسال و ۸ ماه در شرکتی کار کردم و ۴ ماه آخرش را به بخش تعاونی همان شرکت ، در شهری دیگر منتقل شدم . آیا این جابجایی تاثیری در امتیاز سابقه کاری بنده ایجاد میکند یا از کل ۲ سال به طور کامل میتونم استفاده کنم ؟
دقیقه 14 من شنیدم برای ویزای توریستی اگه نشون بدیم خیلی وضع مالی خوبی داریم ممکنه فکر کنند قصد داریم در کانادا موندگار بشیم و ریجکتمون کنند . آیا این حرف حقیقت داره؟ در مورد ویزای تحصیلی هم صدق میکنه؟
دقیقه 15 چند سالیست که برای یک دفتر معماری کار میکنم. دفتر برای من بیمه رد نمیکند ولی خودم دارم بیمه مشاغل آزاد را هر ماه پرداخت میکنم. آیا سابقه بیمه ام برای اکسپرس انتری مورد قبول است؟
دقیقه 17 csq کبک دارم و درحال ارسال مدارک برای مرحله فدرال هستم . در IRCC خوانده ام که به خاطر شرایط کرونا ارسال مدارک با ایمیل میتواند صورت بگیرد آیا این یعنی نیازی نیست من مدارک را با پست بفرستم ؟
دقیقه 18 CO-PR چی هست ؟ چون یک موسسه به من گفته که CO-PR رو توی ایران به من میده . این درسته و قانونی هست یا نه ؟
دقیقه 20 اگر از طریق foreign worker برای PEQ اقدام کنیم، ایا با CAQ تا زمانی که PR صادر شود اجازه تحصیل وجود دارد؟ اگر هست هزینه به چه صورت مصاحبه میشود؟
دقیقه 21 با ویزای Open Work Permit در مونترال هستم و پس از یکسال و نیم کارجنرال در کلاس های فرانسه دولتی به صورت فول تایم شرکت کردم و ترم 3 از 4 را به پایان رسانده ام. آیا با داشتن مدرک ترم 3 و همزمان با ادامه ترم چهارم، میتوانم برای CSQ از روش PEQ اقدام کنم؟
دقیقه 22 با دریافت CSQ ، چه امتیازات دولتی شامل فرد می گردد ؟ (بیمه، هزینه تحصیل) زمان تقریبی پروسه PEQ چقدر است ؟
دقیقه 23 من با پذیرش دکتری یک دانشگاه غیر کبکی ویزا گرفتم ولی هنوز وارد کانادا نشدم، الان از دانشگاه کبک پذیرش فول فاند گرفتم و میخوام در این دانشگاه درس بخونم، آیا فقط اقدام برای CAQ کافیه یا باید برای ویزا هم کاری انجام بدم؟ در فرودگاه مشکلی برای استادی پرمیتم بوجود نمیاد؟
دقیقه 23 اطلاعت شما برای من خیلی مفید بوده. من از دو دانشگاه regina و trois rivieres پذیرش گرفتم و باید یکی رو انتخاب کنم. مجرد هستم و ٣٧ ساله. میشه لطفا نظرتون رو در مورد این دو شهر از لحاظ سطح زندگی و مناسب بودن بگید ؟
دقیقه 25 تا چند دفعه امکان تغییر dli هست ؟ من با پذیرش یک دانشگاه ویزا شدم، ولی از دانشگاه دیگری در کبک پذیرش گرفتم، آیا قبل درخواست CAQ باید DLI ثبت شده در پروفایل ویزام رو هم تغییر بدم ؟
دقیقه 25 من الان ارشد مهندسی مدیریت منابع آب رو دارم ، و الان دو سال است که در یک مدرسه بین المللی در عراق مشغول به زبان انگلیسی مشغول تدریس هستم. آیا این سابقه به هیچ دردی خواهد خورد ؟ یا سابقه کار حتما باید مرتبط با رشته شغلی باشد ؟ چرا خبری از ایمیل های آتلانتیک نشد ؟
دقیقه 27 آیا میتوان برای مشاوره با خود شما صحبت کنیم ؟
دقیقه 27 آیا گرفتن ویزای تحصیلی از شهر های کوچک درصد قبولی بیشتری دارد یا تفاوتی برای افسر ندارد ؟
دقیقه 28 آیا اینکه همسر من که اقامت کانادا را هم با اسپانسری من دریافت کرده با من در کانادا زندگی نمیکند، تاثیر منفی در پروسه سیتیزنشیپی من میگذارد؟
دقیقه 28 آیا آفیسر اسناد ملکی یا حساب بانکی را استعلام میکنه ؟ میشه بد از تمکن پول را از حساب برداشت کرد ؟
دقیقه 29 آیا کار کردن در شرکتها و ارگانهایی که در لیست تحریم قرار گرفته اند ، میتواند مشکلی برای مهاجرت به کانادا ایجاد کند؟
دقیقه 29 برای آخر ماه می ، مادر من که ویزای ویزیتوری داره میتونه بیاد کانادا یا فقط اقوام درجه یک مثل فرزند و همسر میتونن بیایند؟ اگر نه راه حلی میشه پیدا کرد؟
دقیقه 34 آیا درخواست ویزا تحصیلی از داخل یا خارج از کانادا تفاوتی داره ؟
دقیقه 36 مدت زمان اعتبار ارزیابی مدارک تحصیلی و شغلی چقدر میباشد.آیا ارزیابی مدارک تاریخ انقضا دارند؟
دقیقه 36 در برنامه استارت آپ ما Los گرفتیم و فایل نامبر فدرال هم گرفتیم آیا Los در فدرال بررسی مجدد میشه ؟ احتمال رد آن در فدرال وجود دارد ؟ باتوجه به اینکه امکان انجام بایومتریک وجود ندارد ، بررسی پرونده معطل نتیجه بایومتریک می مونه یا روند خودش را طی می کنه ؟
دقیقه 39 شرکت شما بدلیل عملکرد مناسب و بدنبال آن افزایش شدید تعداد پرونده داشته است آیا شما هنوز هم شخصا بر روی تک تک پرونده ها نظارت دارید ؟
دقیقه 40 چگونه میتوان از اداره مهاجرت شکایت کرد من دو سال است از روش سرمایه گذاری اقدام و csq دارم ولی بررسی پرونده در فدرال دوسال طول کشیده ایا میشه وکیل گرفت وایا شما این کار را قبول می کنید ؟
دقیقه 44 میخواستم بدونم با سن ۳۶ سال برای مستر مجدد اقدام کنم بهتره یا برای دکتری ؟ شما اقدام برای تحصیل با فاند هم انجام میدهید ؟
دقیقه 45 من در حوزه نرم افزارهای معماری و گرافیک فعالیت دارم و این امکان هست که به عنوان skill worker اقدام کنم ؟
دقیقه 45 در برنامه استانی آتلانتیک جاب آفر در زمینه طراحی گرافیک دریافت کردم ،سابقه کار مرتبط دارم ، ولی مدرک تحصیلی متناسب با جاب آفر نیست ، بقیه شرایط NOC را دارم ، آیا امکان ریجکتی بالاست ؟
دقیقه 46 ۲۹ سالمه .لیسانس مدیریت بازرگانی دارم سال ۹۵. هنوز موفق به گرفتن مدرک زبان نشده ام آیا میتونم خوشبین باشم که با پذیرش کورس زبان پیش از دانشگاه ویزا بشم برای مستر ، متاهل هستم .
دقیقه 48 آیا زمان برگزاری کلاس های برنامه استارتاپ شما در ماه می مشخص شده یا خیر ؟
دقیقه 48 آیا در برنامه کارآفرینی بی سی مقدار کم مالیات پرداختی متقاضی در ٥ سال گذشته در ایران در روند و نتیجه پرونده تاثیری دارد ؟
دقیقه 50 آیا با داشتن نمره تافل می توان برای ویزای استارتاپ اقدام کرد؟

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar