پ
پ

توجه: این ویدیو در مارس ۲۰۱۶ ضبط شده است و اطلاعات ارایه شده در آن شامل اتفاقات بعد از آن تاریخ نیست. برای برنامه ریزی در مورد مهاجرت حتما در زمان حاضر از ما مشاوره بخواهید.

 

 

علی مختاری مدیر شرکت کنپارس در این ویدیو به برنامه سرمایه گذاری کبک پرداخته است. مشخصات برنامه چیست؟ چه کسانی واجد شرایط برای اقدام هستند؟ چگونه می توان اقدام کرد؟

برای اطلاعات در مورد این برنامه علاوه بر دیدن این ویدیو این مطلب را نیز بخوانید 

توجه کنید که در این ویدیو که قبل از اعلام ظرفیتهای جدید تهیه شده تعداد ظرفیت ۱۷۵۰ اعلام شده است که خوشبختانه این ظرفیت به ۱۹۰۰ افزایش پیدا کرده است.

متن کامل ویدئو در ادامه مطلب قابل دسترس است : 

 ” با سلام. علی مختاری هستم مدیر شرکت مهاجرتی کنپارس

در این ویدیو در بارهبرنامه سرمایه گذاری کبک می خواهم با شما صحبت کنم. چه کسانی در این برنامه امکان اقدام دارند. این برنامه چگونه اجرا می شود و چه مختصاتی دارد و مزایا و معایب آن چیست؟

برنامه سرمایه گذاری کبک در حال حاضر تنها برنامه سرمایه گذاری موجود است. زمانی که من دارم با شما صحبت می کنم مارس 2016 است. در مارس 2016 در برنامه های مهاجرتی کانادا هیچ برنامه مهاجرتی سرمایه گذاری دیگری به جز سرمایه گذاری کبک نیست.

برنامه های دیگری که به عنوان سرمایه گذاری در بازار به شما معرفی می شوند برنامه سرمایه گذاری نیستند و برنامه کارآفرینی هستند. برنامه سرمایه گذاری برنامه ای است که شما فقط در آن الزام به یک سرمایه گذاری Passive دارید و نیازی و تعهدی به راه اندازی بیزینس یا اقدام معینی در زمان معین ندارید. برنامه های فدرال الان متاسفانه بسته هستند و هیچ برنامه مفیدی در فدرال درباره سرمایه گذاری وجود ندارد.

برنامه های استانهای دیگر هم که بسیار متفاوت از کبک هستند برنامه های کارآفرینی هستند و در همه آنها ملزم به راه اندازی بیزینس بعد از ورود به کانادا هستید. در برخی از آنها که اخیرا شایع شده مثل British Columbia و Ontario شما در صورتی می توانید اقدام کنید که پیش از آن، دو سال ویزای کار بگیرید و بیزینسی را راه اندازی کنید. یعنی آن الزامی را که ما پیش از این داشتیم برای بعد از اقامت مثل برنامه فعلی Manitoba، در این برنامه ها، در این استان ها مثل BC و Ontario قبل از درخواست شما برای مهاجرت واقعی است. یعنی در خواستی که شما می دهید عملا منجر می شه به اینکه شما ویزای دو ساله بگیرید و بعد از اینکه ویزای دو ساله گرفتیددر آن دوسال بیزینس را راه اندازی کردید، اگر همه چیز خوب جلو برود تازه به شما گواهی استان را می دهند. کبک استان ممتاز است، به این معنی که وقتی کبک شما را انتخاب می کند، در بحث انتخاب شما، فدرال هیچ سوالی نخواهد کرد. مهاجرت سه بخش دارد: انتخاب، Medical test و Security test. بخش امنیتی و پزشکی به علاوه انتخاب. امنیتس و پزشکی همیشه در اختیار اداره مهاجرت فدرال است و هیچ کسی نمی تواند در آن دخالتی داشته باشد. نهایتا ویزای اقامت دائم شما را دولت فدرال صادر می کند ولی استان ها می توانند مرحله انتخاب را انجام دهند.

هیچ کدام از استان ها مزیت کبک را در مرحله ندارند، چرا که بر اساس قراردادی که بین دولت فدرال و استان کبک سالهاست وجود دارد، کبک به نسبت جمعیتش نسبت به کل کانادا حق دارد مهاجرینی که قرار است وارد کانادا شوند را به شرطی که قصدشان زندگی در کبک باشد انتخاب کند. به این معنا که انتخاب در کبک در اختیار خود کبک است. عملا وقتی کبک یک چهارم جمعیت کل کانادا است معنیش این است که اداره مهاجرت کبک مسوول انتخاب یک چهارم مهاجرین است و این انتخاب قطعی است. یعنی دولت فدرال بر اساس همان قراردادی که به آن اشاره کردم به اسم Quebec accord هیچ اختیاری در ارتباط با زیر سوال بردن انتخاب کبک ندارد. این انتخاب را بقیه استان ها ندارند. به تعبیر دیگر اگر استان Ontario بعد از اینکه به شما Work permit داد و به Ontario رفتید و بیزینستان را راه اندازی کردید و دو سال بالا سر آن بیزینس بودید و آن بیزینس شرایط مورد نظر استان را تأمین کرد و آن استان تصمیم گرفت گواهی انتخاب استان Ontario را به شما بدهد در حقیقت شما نامزد دریافت ویزای اقامت هستید. Nominee آن استان هستید و نه Selected آن استان و به همین دلیل است که دولت فدرال می تواند این انتخاب را زیر سوال ببرد. کما اینکه این اتفاق در گذشته افتاده است. در دوره ای کسانی که از استان Prince Edward گواهی نامزدی دریافت ویزا را گرفته بودند دچار مشکل شدند و آن ویزا کنسل شد. کبک شما را نامزد دریافت ویزای اقامت دائم نمی کند شما را انتخاب می کند. به همین دلیل گواهی انتخاب کبک را CSQ می گویند یعنی گواهی انتخاب کبک. بقیه استان ها را nomination certificate می گویند و به آن Selection گفته نمی شود. افراد Selected نیستند Nominee هستند. این تفاوت بزرگی است بین استان کبک و سایر استان ها.

ولی این تنها فرق نیست. در برنامه سرمایه گذاری کبک شما لازم نیست زبان بدانید. اگز بدانید بهتر است. در برنامه سرمایه گذاری کبک شما تعهدی به راه اندازی بیزینس ندارید. در برنامه سرمایه گذاری کبک شما باید تمایل به زندگی در کبک داشته باشید ولی این به این معنی نیست که وقتی وارد کبک شدید نمی توانید از این استان به جای دیگری بروید. بر اساس قوانین فعلی اگر بعد از آمدن به کبک احساس کردید که استان دیگری برای شما بهتر است می توانید به آن استان بروید، بدون اینکه هیچ مشکلی برای شما به وجود بیاید، ولی در مورد برخی استان ها رفتن شما از اون استان ها یا نبودنتون برای مدت معین توأم با پرداخت جرائمی است.

چطور می توان در برنامه سرمایه گذاری کبک اقدام کرد؟

این برنامه برای کسانی است که 2 سال سابقه مدیریت یا مالکیت بیزینس خودشان یا مدیریت بیزینس دیگری را دارند. فرض کنید شما در شرکت دیگری که هیچ سهمی در آن ندارید مدیر عامل یا مدیر پروژه هستید یا مدیر یک کارگاه ساختمانی هستید،  شما می توانید در این برنامه اقدام کنید به شرطی که حداقل 5 نفر زیرنظر شما کار کنند. در موردی که بیزینس مال خودتان است باید 2 نفر در سهم شما کار کنند به این معنی که اگر صاحب همه بیزینس هستید 2 نفر لیست بیمه شما کافی است و اگر شما پنجاه درصد سهام شرکت را دارید کافی است 4 نفر در آن شرکت بیمه شده تمام وقت باشند.

نکته بسیار مهم در تعریف مدیریت برنامه سرمایه گذاری کبک این است که این تنها برنامه ای است که از افراد پروفشنال مانند پزشکان، دندانپزشکان، وکلا، حسابداران، کسانی که برای انجام کارشان کافی است خودشان تحصیلاتی را داشته باشند و مجوزی را گرفته باشند، می توانند بیزینس را راه اندازی کنند، مثل مهندسین مشاور. همین که 2 نفر در دفترشان کار کنند کافی است. یعنی یک پزشک با 2 نفر منشی یا 2 نفر پرستار که زیر نظرش کار می کنند می تواند برای سرمایه گذاری کبک اقدام کند و شرایط سرمایه گذاری را دارد. حالا اگر این شرایط مدیریتی را دارید باید حداقل 6/1 میلیون دلار کانادا هم ارزش دارایی شما باشد. این دارایی یعنی ملک و پول نقد و ارزش سهامتان و ارزش بیزینستان. ماشین شما یا طلا و جواهر شما که در گاوصندوق دارید را نمی توان حساب کرد. ملکی که سند رسمی و قطعی به نام شما و یا همسر شما دارد. اگر 6/1 میلیون دلار کانادا که در این زمان که من با شما صحبت می کنم برابر  حدود 5/3 میلیارد تومان است و آن 2 سال در 5 سال گذشته مدیریت را می توانید اثبات کنید شما برای اقدام در برنامه سرمایه گذاری کبک مناسب هستید. کافی است که به ما مراجعه کنید، ما پرونده شما را به عهده می گیریم و بعد از قبولی شما در پرونده کبک 220هزار دلار پرداخت می کنید و بعد هم پرونده شما وارد مرحله فدرال برای دریافت ویزای اقامتی دائم کانادا خواهد شد. نکته ای که من درباره برنامه سرمایه گذاری کبک اضافه می کنم این است که این برنامه فقط در سال 1750 متقاضی می پذیرد. یعنی ظرفیت فقط 1750 نفر است. از این 1750 نفر، 1200 نفر متعلق به اتباع چین است و برای بقیه دنیا می ماند 550 ظرفیت. شرکت ما هر ساله سهمیه معینی از این 550 نفر را در اختیار دارد و کسانی که با ما وارد قرارداد می شوند می توانند مطمئن باشند که پرونده آنها وارد اداره مهاجرت در میان 550 پرونده خواهد شد.

دلیل آن چیست؟

این سهمیه ها را به موسسات مالی درگیر سرمایه گذاری می دهند. اینها 15 موسسه مجاز هستند که با شرکتهای مهاجرتی وارد گفتگو می شوند و هر شرکتی با توجه به سوابق و میزان قبولی ممکن است بتواند تعداد معینی سهمیه از هر کدام از این موسسات را دریافت کند.

شرکت ما با بیش از 10 سال سابقه در اجرای این برنامه و نرخ قبولی بسیار بالا از متوسط نرخ قبولی ایرانیان در این برنامه، به شدت مورد اعتماد حداقل 3 تا از این موسسات است و ما از این موسسات ظرفیت قطعی دریافت می کنیم، به این معنی که مثلا اگر آن موسسه 150 سهمیه دارد به طور قطعی 50 سهمیه را در اختیار شرکت ما قرار می دهد و ما در زمانی که باید این پرونده ها تکمیل و ارائه شود این کار ار انجام می دهیم و پرونده شما وقتی توسط ما دریافت شود و مدارکش به موقع به دست ما برسد میتوانید مطمئن باشید که شما یکی از آن 1750 پرونده ای هستید که قرار است امسال مورد رسیدگی قرار گیرد. ما فقط تا پایان سال 94 می توانیم قرارداد ببندیم و بعد از آن اگر همچنان ظرفیتی باقی مانده باشد اعلام خواهیم کرد. “

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar