۵۰ شغل برتر کانادا
18 آوریل 2013 - 0:42
بازدید 454
11

نشریه معتبر Canadian Business در آخرین شماره خود به تاریخ ۱۲ ایپریل، فهرستی از ۵۰ شغل برتر در کانادا منتشر کرده است. ملاک این نشریه برای انتخاب از میان بیش از ۶۰۰ عنوان شغلی در کانادا، مشاغلی بوده که در فاصله سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۲ متوسط درامدی بالای ۶۰ هزار دلار در سال برای شاغلان […]

ارسال توسط :
پ
پ

نشریه معتبر Canadian Business در آخرین شماره خود به تاریخ ۱۲ ایپریل، فهرستی از ۵۰ شغل برتر در کانادا منتشر کرده است. ملاک این نشریه برای انتخاب از میان بیش از ۶۰۰ عنوان شغلی در کانادا، مشاغلی بوده که در فاصله سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۲ متوسط درامدی بالای ۶۰ هزار دلار در سال برای شاغلان داشته و این وضعیت را حفظ کرده‌اند یعنی حتی در دوران رکود هم دچار افت نشده‌اند. همچنین یک ملاک دیگر این نشریه این بوده که براساس ارزیابی‌های وزارت منابع انسانی کانادا کدامیک از این مشاغل به موقعیت خوب خود تا سال ۲۰۱۲ ادامه خواهند داد و مواردی که پیش‌بینی می‌شود در آینده دچار افت خواهند شد را از فهرست حذف کرده است. برخی از نکات برجسته این فهرست به قرار زیر است:

  • بالاترین رتبه‌ها به مشاغل مرتبط با حوزه نفت و گاز مربوط می‌شود که متوسط دریافتی آنها (به عنوان حقوق و نه با مجموعه مزایا و سایر تشویقی‌های دیگر) بالاتر از ۹۰ هزار دلار در سال است. هم‌چنان استان البرتا بهترین مکان برای متقاضیان این دسته از رشته‌هاست چرا که شکاف بزرگی میان مشاغل مورد نیاز و متقاضیان واجد شرایط وجود دارد و همین سبب افزایش دستمزدها شده است. نرخ بیکاری در اکثر این رشته‌ها زیر ۵ درصد در کل استان و کمتر از ۴ درصد در مناطق اصلی صنایع نفت و گاز نظیر Fort McMurray است.
  • اغلب این مشاغل تا سال ۲۰۱۲ نه تنها در فهرست باقی خواهند ماند بلکه رتبه‌های بسیار بالای خود را هم حفظ خواهند کرد.
  • خروج تعداد زیادی از شاغلین به دلیل رسیدن به دوران بازنشستگی، بر اهمیت برخی مشاغل به‌ویژه مشاغل حوزه بهداشت و درمان به شدت افزوده است به عنوان مثال تا سال ۲۰۲۰ هر ساله به طور متوسط ۹۰۰۰ پرستار در کانادا بازنشسته می‌شوند و همین نکته، متوسط پرداختی به این گروه را به ۷۲ هزار دلار در سال رسانده است که درآمدی بالاتر از بسیاری از گروه‌های شغلی است.
  • برخلاف ذهنیت مرسوم، بالاترین پرداختی‌ها مربوط به بخش عمومی (دولتی) است تا خصوصی و در مجموع از دهه ۹۰ تا الان و به‌رغم بالا و پایین زیاد در این بخش به بهانه کاهش هزینه‌ها، امنیت شغلی در این بخش بالا و وضعیت بهتر از بخش خصوصی است.
  • کارگران ماهر به‌ویژه آنها که با مشاغل حوزه ساخت و ساز و نفت و گاز سر و کار دارند دریافتی‌های بسیار خوبی داشته و تا دهه آینده خواهند داشت. افزایش حقوق کارگران ساختمانی در سال گذشته ۶ درصد نسبت به قبل افزایش داشته که دو برابر متوسط کل مشاغل است.
  • متوسط دریافتی برق‌کاران در سال به حدود ۷۰ هزار دلار رسیده و دریافتی برقکاران صنعتی به حدود ۷۵ هزار دلار. این ارقام از بسیاری از دریافتی‌های مهندسان رشته‌های دیگر در کانادا بالاتر است. برقکاران و برقکاران صنعتی دارای مدرک فوق دیپلم و یا مدارک تحصیلی پایین‌تر با تجربه کاری معادل هستند.

این فهرست را در اینجا ببینید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar