۱۰ اشتباه رایج خریداران خانه‌های نو: اشتباه هفتم و هشتم
23 آگوست 2012 - 17:38
بازدید 187
9

رومانا کینگ -ماهنامه مانی‌سنس/ برگردان نادیا غیوری چرا همیشه باید در مورد Show homeها یا نمایش خانه‌های مدل یک کمپانی محتاط بود؟ اگر خانه‌ای که خریدید (پیش‌خرید) به موقع آماده نشد چه باید بکنید؟ چطور در هزینه‌های ارتقای وضعیت خانه صرفه‌‌جویی کنید؟ چطور خانه را با قیمت کمتری بخرید؟ اینها و چندین سوال دیگر که […]

ارسال توسط :
پ
پ

رومانا کینگ -ماهنامه مانی‌سنس/ برگردان نادیا غیوری

چرا همیشه باید در مورد Show homeها یا نمایش خانه‌های مدل یک کمپانی محتاط بود؟ اگر خانه‌ای که خریدید (پیش‌خرید) به موقع آماده نشد چه باید بکنید؟ چطور در هزینه‌های ارتقای وضعیت خانه صرفه‌‌جویی کنید؟ چطور خانه را با قیمت کمتری بخرید؟ اینها و چندین سوال دیگر که باید در زمان پیش‌خرید خانه‌های نو به آنها توجه کرد در این سلسله مقالات پاسخ داده شده‌اند.

در مطالب مرتبط قبلی، در اولی به مورد مسحور خانه‌های نمونه‌ای و مدل شدن و در معرفی اشتباه دوم به اینکه متراژی که برای واحدها مطرح می‌شود معمولا با آنچه در ذهن مشتریان می‌گذرد تفاوت دارد و در سومی  به اینکه برخی از خریداران قراردادهای خود را بدون مشاوره حقوقی امضا می‌کنند و بعد به دردسر می‌افتند اشاره شد. در مطلبی که به دو اشتباه چهارم و پنجم می‌پرداخت به عدم توجه به بازرسی‌های ضروری و همچنین پذیرش سریع و آسان تاخیرهای سازندگان اشاره شد و نهایتا در اشتباه ششم به اینکه خریداران فراموش می‌کنند محله‌های خانه‌های نو معمولا درگیر ساخت و ساز باقی می‌مانند.

در این نوبت به اشتباه هفتم و هشتم می‌پردازیم.

اشتباه شماره  ۷

خریداران فکر می‌کنند که ضمانت هم دارند در حالی‌که این‌طور نیست  

خیلی از خریداران خانه فکر می‌کنند که خانه‌ها و کاندوهای نوساز تحت پوشش بیمه استانی هستند، اما همیشه این‌طور نیست. فقط در سه استان بریتیش کلمبیا، کبک و انتاریو است که بیمه خانه‌های نوساز اجباری است. در حقیقت فقط همین سه استان هستند که در آنها سازندگان خانه‌های نو موظفند قوانین استانی مربوطه را بپذیرند.

خانم جنیس مندل، مشاور ارشد شرکت Trion، در این‌باره می‌گوید: «در استان انتاریو ساختن خانه بدون قبول قوانین بیمه غیرقانونی است.» اما در استان‌های دیگر که ارائه خدمات ضمانت اجباری نیست، سازندگان به سادگی می‌توانند از پذیرش این مسئولیت شانه خالی کنند. اغلب هم سعی می‌کنند تا خریداران را قانع کنند که با این کار در هزینه‌های بیمه آنها صرفه‌جویی شده است.

خانم مندل می‌گوید که با این حال خریداران باید خود اقدام کنند و بیمه خانه‌اشان را به‌صورت مکتوب دریافت نمایند. علاوه بر این با بررسی‌های آنلاین متوجه شوند که آیا سازنده‌ای که از وی خانه خریده‌اند مقررات بیمه استانی برای خانه‌های نو را پذیرفته است یا خیر. این موضوع به ویژه برای واحدهای مسکونی که در یک ساختمان بزرگ‌تر قرار دارند، از جمله کاندوها، از اهمیت زیادی برخوردار است. در چنین مواردی معمولا بیمه ساختمان‌های نو شامل موضوع نمی‌شود.  

اشتباه شماره ۸

آنها به موقع از امکانات و مزایای ضمانت‌نامه خود استفاده نمی‌کنند

وقتی ساکسون‌ها به خانه جدیدشان در نزدیکی شهر ادمونتون نقل مکان کردند، خیلی خوشحال بودند. اما خیلی زود متوجه شدند که درگیر مجموعه‌ای از کاغذبازی‌های اداری شده‌اند. آنها در همان زمستان اول در خانه تازه‌اشان، با ترک بزرگی مواجه شدند که روی کف سیمانی پارکینگ خانه ایجاد شده بود. آنها با سازنده تماس گرفتند و او هم به آنها گفت که وقتی در بهار زمین گرم و خشک بشود این مشکل  خودبه‌خود برطرف خواهد شد. چند ماه بعد وقتی زمین شروع به گرم شدن کرد، آنها متوجه شدند که ترک‌های بیشتری در پارکینگ آنها ایجاد شده و حتی کار به ورودی پارکینگ هم کشیده است. آنها دوباره با مدیر مجموعه تماس گرفتند و حتی موفق شدند تا نماینده‌ای از طرف سازنده را به محل دعوت کنند و از او قول مرمت پارکینگ را بگیرند.

اما بعد از گذشت چندین هفته هیچ اتفاقی نیفتاد و همین سبب شد تا آنها به ارسال ایمیل‌های اعتراض‌آمیز خود ادامه دهند. و بالاخره بعد از چندین هفته تلاش موفق شدند تا سازنده را وادار به تعمیر پارکینگ و ورودی آن کنند.

ساکسون‌ها به دلیل پیگیری و از پا ننشستن موفق شدند تا مشکل خود را حل کنند چون این نکته را خوب می‌دانستند که برای حل مشکلات خانه تحت ضمانت سازنده، مدت محدودی را در اختیار دارند. برای این‌که دقیقا بدانید چه مدت زمانی را برای استفاده از خدمات ضمانت خود در اختیار دارید، بسته‌ای را که در مرحله قبل از بازرسی خانه در اختیارتان قرار می‌دهند به دقت مطالعه کنید زیرا در این بسته برای هر یک از مشکلاتی که برای خانه ایجاد می‌شود، مدت زمان مشخصی برای طرح مسئله در نظر گرفته شده است و این زمان‌ها با یکدیگر متفاوت هستند. آقای  پیتر بالاسوبرامانیان، مشاور ارشد بخش مطالبات در شرکت Tarion، در این‌باره می‌گوید: «توصیه من این است: یک تقویم بردارید و همه محدوده‌های تاریخ را روی آن علامت بزنید و حتما هر یک از اعتراضات یا مطالبات مربوط را پنج روز قبل از هر یک از تاریخ‌ها انجام دهید.»

وقتی بسته مربوط به خانه جدیدتان را می‌خوانید، بهتر است خوب دقت کنید که لازم است برای تعمیر و نگهداری خانه چه کارهایی بکنید تا به این ترتیب بتوانید اعتبار شرایط ذکر شده در ضمانت‌نامه خانه خود را حفظ کنید. برای مثال اگر فراموش کردید که فیلتر سیستم گرمایش خود را عوض کنید یا نتوانستید به موقع ناودان‌های خانه را تمیز کنید، ممکن است که در مواجهه با مشکلاتی چون خرابی سیستم گرمایش یا نفوذ آب در زیرزمین خانه‌اتان با این ادعا مواجه شوید که کم‌کاری از شما بوده است و تعمیر آنها پذیرفته نشود.  

ادامه دارد… (این نوشتار در شماره نهم پرنیان، نسخه کانادا منعکس شده است.)

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar