یک گام بزرگ به سوی حل مشکل امتیاز پزشکان ایرانی
28 جولای 2011 - 6:27
بازدید 436
9

علی مختاری؛ چند ماه پیش سه پرونده از پرونده های ما به دلیل بهانه های افسران در برنامه نیروی متخصص فدرال رد شد که در دو پرونده یکی از دلایل غیر قابل قبول رد همان داستان همیشگی امتیاز پزشکان بود. ما معتقدیم که پزشکان عمومی و نیز دیگر دارندگان دکتری حرفه ای باید ۲۵ امتیاز […]

ارسال توسط :
پ
پ

علی مختاری؛

چند ماه پیش سه پرونده از پرونده های ما به دلیل بهانه های افسران در برنامه نیروی متخصص فدرال رد شد که در دو پرونده یکی از دلایل غیر قابل قبول رد همان داستان همیشگی امتیاز پزشکان بود. ما معتقدیم که پزشکان عمومی و نیز دیگر دارندگان دکتری حرفه ای باید ۲۵ امتیاز در سیستم فدرال دریافت کنند اما افسران اداره مهاجرت بیشتر مایلند تنها ۲۰ امتیاز به تحصیلات این متقاضیان بدهند. البته از همان آغاز کار کنپارس به همه مراجعه کنندگان این خطر گوشزد شده است و از همه این عزیزان خواسته ایم فرض را بر همان ۲۰ امتیاز بگذارند اما رویه غلط باید اصلاح شود. در همان زمان در این سایت اعلام کردیم که کنپارس تا آخرین مرحله پرونده های خود را پیگیری می کند و چنین کردیم.

ما بدون دریافت هرگونه وجهی از این موکلین با صرف هزینه ای قابل توجه و تدارک یک تیم حقوقی سه نفره از وکلای کارآمد و نیز یاری خواستن از مخاطبین سایت برای دریافت مستندات بیشتر کار خود را آغاز کردیم.  درخواست کمک را در سایت کنپارس  در مرحله دیگری نیز تکرار کردیم. اگر چه به یاری خواستن ما توجه چندانی نشد ولی دوستان زیادی در گفتار بسیار مشوق و همکار بودند. تعجبی نبود که به رسم همیشه پای آنها در مرحله عمل لنگید و از آنچه خواسته بودیم و وعده شده بود چیزی به دست ما نرسید و ما با همان که داشتیم که البته دلایل و مستندات خوبی نیز بود اقدام قانونی را انجام دادیم.

موضوع امتیاز پزشکان در دو پرونده جداگانه مطرح شد و از دادگاه فدرال با ارایه مستندات کافی و نیز استدلال های متعدد درخواست کردیم که در رای افسر پرونده دایر بر اعطای ۲۰ امتیاز به پزشکان عمومی ایرانی مورد تجدیدنظر قرار گیرد. بر اساس مقررات در این موارد درخواست تجدید نظر باید از نظر قاضی فدرال وارد تشخیص داده شود که در این صورت پرونده برای رسیدگی با حضور نماینده طرف مقابل که در اینجا وزارت مهاجرت و شهروندی کاناداست مورد رسیدگی قرار گیرد.

این دو پرونده به دو قاضی مختلف ارجاع شد و با وجود شباهت بسیار دو ماه پیش یکی از آنها رد شد یعنی قاضی این اجازه را که پرونده مورد رسیدگی ماهوی قرار گیرد را صادر نکرد و به اصطلاح Dismiss شد. اما دیروز پرونده دیگر از سوی قاضی شور مورد قبول واقع شد و به اصطلاح Leave Granted شد و قرار گردیده است که این پرونده در دادگاه فدرال در مونترآل در تاریخ ۶ اکتبر ۲۰۱۱ مورد رسیدگی قرار گیرد. این رای به این معنی است که قاضی شور استدلالهای ما را وارد تشخیص داده و این احتمال نیز وجود دارد که قبل از تشکیل دادگاه وزرات مهاجرت مایل باشد در این خصوص با ما به مذاکره بنشیند. 

در هر صورت این یک موفقیت بزرگ برای متقاضیان ایرانی است و نباید گذاشت این فرصت به سادگی از دست برود. این قاضی محترم به ما تا ۲۹ آگوست فرصت داده است که هر مستند دیگری داریم به این دادگاه ارایه کنیم. تصمیم این دادگاه  بسیار مهم و حیاتی است از این جهت که در صورت حل مشکل پزشکان برای دیگر دارندگان دکتری حرفه ای نیز مفید است و همه ۲۵ امتیازی خواهند بود. از همه دوستان و عزیزانی که امکان کمک به ما در ارایه مستندات دارند باز هم می خواهیم که در این زمینه دریغ نکنند. آنچه ما می خواهیم اینجا و اینجا نوشته ایم. 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar