یادآوری: آغاز برنامه صدور ویزای Start-Up از اول ایپریل
02 مارس 2013 - 2:57
بازدید 315
7

امروز اول مارچ ۲۰۱۳ است. اگر شما از در انتظار فرصت‌ یا فرصت‌هایی برای مهاجرت به کانادا هستید و شرایط استفاده از ویزای جدید کارآفرینی فدرال که به ویزای Start-up شهرت یافته را دارا می‌باشید به خاطر داشته باشید که تنها یک ماه تا آغاز بکار رسمی این ویزای جدید باقی مانده است. اول ماه […]

ارسال توسط :
پ
پ

امروز اول مارچ ۲۰۱۳ است. اگر شما از در انتظار فرصت‌ یا فرصت‌هایی برای مهاجرت به کانادا هستید و شرایط استفاده از ویزای جدید کارآفرینی فدرال که به ویزای Start-up شهرت یافته را دارا می‌باشید به خاطر داشته باشید که تنها یک ماه تا آغاز بکار رسمی این ویزای جدید باقی مانده است.

اول ماه اپریل ۲۰۱۳ و ویزای جدید فدرال

در این تاریخ برنامه کارآفرینی فدرال که کاملا تغییر ماهیت داده و عنوان صدور ویزای Start-up را به خود گرفته رسما آغاز می‌شود. تا امروز هم چنان بخش‌هایی از این برنامه مبهم و اعلام‌نشده باقی مانده اما بخش اصلی آن معرفی شده است. مهم‌ترین نکاتی که می‌دانیم اینهاست:

  • این برنامه به صورت یک برنامه آزمایشی ۵ ساله از ابتدای ایپریل ۲۰۱۳ اقدام به دریافت پرونده خواهد کرد. این برنامه به جای برنامه قدیمی کارآفرینی که از سال ۲۰۱۱ متوقف شده و بنا هم نیست که مجددا احیا شود، قرار است بر روی طرح‌های نوآورانه که به تولید کار در کانادا بیانجامد متمرکز شود. جزییات بیشتر را اینجا بخوانید؛
  • تا کنون اسامی سه شرکت و سازمان همکار اداره مهاجرت اعلام شده است. اسامی آنها را اینجا ببینید. وظیفه این موسسات بررسی اولیه درخواست‌ها و اعلام نظر کارشناسی درباره ارزش طرح و قابل توصیه بودن آنهاست. مبلغی که برای هر طرح از سوی موسسه اعلام می‌شود، بسته به اینکه از کدام موسسه این مبلغ را اعلام کند، باید از میزان معینی بالاتر باشد تا طرح از نظر اداره مهاجرت پذیرفته محسوب شود. چنانچه این شرط محقق شود پرونده مربوطه از سوی اداره مهاجرت اعلام گشایش خواهد شد و سایر مدارک لازم مورد بررسی قرار خواهند گرفت. جناب کنی در سخنرانی ۲۴ ژانویه که به معرفی همکاران این طرح اختصاص داشت به اعداد و ارقامی در مورد اشاره کرده (دریافت حداقل ۷۵۰۰۰ دلار کمک مالی از یک سرمایه‌گذاری محدود معین angel investor  و یا حداقل ۲۰۰ هزار دلار از یک صندوق سرمایه‌گذاری کلان venture capital fund) اما هنوز جزییات امر به صورت اطلاعیه رسمی اداره مهاجرت منتشر نشده است. همچنین بر اساس اعلام اداره مهاجرت دو شرکت، فعالیت خود را زودتر آغاز می‌کنند و سومی که مربوط به کسب و کارهای کانادایی است دیرتر. تا این تاریخ هنوز در وبسایت هیچ‌یک از این موسسات اشاره‌ای به چگونگی فعالیت آنها در این زمینه و نحوه پذیرش درخواست‌های مرتبط با طرح ویزای مورد نظر نشده است. البته خبر همکاری با اداره مهاجرت را منعکس کرده‌اند.
  • علاوه بر اینها افراد درخواست کننده باید حداقلی از مهارت‌های زبانی (در یکی از دو زبان رسمی کانادا) و تحصیلات دانشگاهی هم داشته باشند. قرار است جزییات به‌زودی رسما اعلام شود. اما بر اساس محتوای همان خبر اعلام شده که سطح زبان باید در حد متوسط intermediate باشد و متقاضی حداقل یک سال سابقه تحصیلات بعد از دبیرستان داشته باشد.
  • وزیر تاکید کرده که این ویزا فقط برای افراد نیست و یک تیم سه تا ۵ نفره می‌توانند به صورت تیمی تقاضا دهند به شرطی که کل تیم حداقل ۵۱ درصد از مالکیت شرکت را داشته باشند و هر کدام به تنهایی حداقل ۱۰ درصد از مالکیت شرکت را در اختیار داشته و در فعالیت‌های شرکت، مشارکت کامل و تمام وقت داشته باشند.

بیش از این نمی‌توان فعلا چیزی مطرح کرد اما اگر شما از فعالین اقتصادی و کارآفرینی هستید که می‌پندارید می‌توانید ایده‌های اجرایی موثری را در زمینه ایجاد یک بیزینس نوآورانه و کارآفرینی و اشتغال‌زایی در کانادا ارائه کنید که مورد پسند موسسات مورد اشاره قرار بگیرد، این برنامه می‌تواند یک فرصت بسیار خوب برای شما باشد چرا که قرار است ویزای آن با سرعت بسیار زیاد و به فاصله کوتاهی پس از نهایی شدن بررسی طرح در موسسه‌ای که طرح به آن ارائه شده، بررسی و در صورت داشتن شرایط ویزای مهاجرت برای اقامت دائم صادر شود. حسن این ویزا این است که برخلاف ویزای کارآفرینی قبلی مشروط نیست و شما با خیال راحت می‌توانید بیزینس خود را در کانادا دنبال کنید. هم‌چنین چون طرح‌ها به صورت مشارکتی و با کمک مالی موسسات کانادایی انجام می‌شوند قرار است خود آنها به شما یا شرکتی (۳ تا ۵ نفر) که مجموعا تقاضا داده‌اید در مورد وضعیت بازار تولید و سرمایه و بیزینس کانادا مشاوره دهند. البته توجه داشته باشید که دولت تاکید دارد تنها کسانی می‌توانند از این ویزا استفاده کنند که در این مورد فعالیت جدی در کانادا داشته باشند. علاوه بر این بهتر است شما در این یک ماه باقیمانده در اندیشه دریافت نمره زبان خود و روشن کردن وضعیت تحصیلی باشید تا از نظر سایر شرایط هم بعدا به دردسر نیافتید.

با کنپارس همراه باشید تا در آینده نزدیک از جزییات بیشتری در این باره و برنامه‌های مورد نظر کنپارس در هدایت و مشاوره به شما در استفاده از این برنامه آگاهی یابید.

یک توضیح در مورد اصطلاحات بکار رفته

دو موسسه معتبری که قرار است در این برنامه با اداره مهاجرت همکاری کنند عبارتند از:

Canada’s Venture Capital and Private Equity Association (CVCA)

The National Angel Capital Organization (NACO)

لازم به تذکر است که هر دوی اینها مجموعه‌ای از تعدادی شرکت‌های سرمایه‌گذاری هستند که به امور حمایت مالی و اطلاعاتی از ایده‌های نوآورانه از طریق فرایند start-up می‌پردازند بدین شکل که افراد متقاضی یا شرکت‌های کوچک که سرمایه کافی برای اجرای یک طرح یا ایده ندارند یا برای گسترش یک بیزینس نیاز به کمک مالی هستند به آنها مراجعه می‌کنند و پس از بررسی طرح و مذاکره با کارشناسان، در صورت توافق با یکی از زیرمجموعه‌های گروه در مورد نحوه مشارکت، میزان کمک مالی و درصد مالکیت در اصل و سود شرکت به جمع‌بندی می‌رسند. اصلاح angel investor معمولا به سرمایه‌گذاران منفرد یا شرکت‌های کوچک‌تر سرمایه‌گذاری که روی پروژه‌های کوچک و محدود مشارکت می‌کنند و venture capital fund به موسسات بزرگ‌تر و متمول‌تری که پروژه‌های گران‌تر را بررسی می‌کنند اطلاق می‌شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar