گفتگو درباره اقدام قانونی علیه بانک TD
21 فوریه 2013 - 1:16
بازدید 180
8

همان‌طور که پیشتر به اطلاع شما رسانده بودیم، همکاران ما در نشریه پرنیان کانادا موضوع اقدامات قانونی آقای حسین پورشفیعی، یکی از ایرانیان ساکن مونترال علیه بانک TD را دنبال می‌کنند. در این ارتباط خانم مریم جواهریان، گزارشگر پرنیان، با آقای شهروز محمودیان، وکیل آقای پورشفیعی گفتگویی انجام داده‌اند که برگردان آن در پرنیان منعکس […]

ارسال توسط :
پ
پ

همان‌طور که پیشتر به اطلاع شما رسانده بودیم، همکاران ما در نشریه پرنیان کانادا موضوع اقدامات قانونی آقای حسین پورشفیعی، یکی از ایرانیان ساکن مونترال علیه بانک TD را دنبال می‌کنند. در این ارتباط خانم مریم جواهریان، گزارشگر پرنیان، با آقای شهروز محمودیان، وکیل آقای پورشفیعی گفتگویی انجام داده‌اند که برگردان آن در پرنیان منعکس شده است:

در برابر کاربرد ناعادلانه قدرت

به بهانه گشایش پرونده قضایی علیه TD

گفتگوی مریم جواهریان با شهروز محمودیان درباره اولین پرونده حقوقی ایرانیان علیه اقدامات TD

برگردان نادیا غیوری

«یک ایرانی-کانادایی پس از این‌که بانک TD در ماه اکتبر به بهانه تحریم‌های کانادا علیه ایران، از ارائه خدمات بانکی به وی اجتناب کرد و حساب‌های بیزینسی‌ و نیز وام مسکن او را مسدود نمود، از این بانک شکایت کرد و آنها را به دادگاه کشید.»

 این بخش از یک خبر کوتاه که اخیرا توسط iPOLOTICS منتشر شده، اشاره دارد به نخستین حرکت و اعتراض قانونی علیه تصمیم‌گیری عجیب و بحث‌برانگیز بانک TD در ارتباط با تحریم کانادا علیه ایران.

آقای حسین پورشفیعی، صاحب شرکت ‌انتقال پول Moneywise Financial در شهر مونترال با کمک وکیل خود، آقای شهروز محمودیان، شکایتی را علیه بانک TD به دادگاه ارائه کرده است.

آقای محمودیان به‌رغم مشغله بسیار، در یک روز شلوغ پذیرای ما در دفتر کار خود شد تا با ما درباره این شکایت گفت‌‌وگو کند که به‌زعم وی علاوه بر اهمیت آن برای آقای پورشفیعی، برای جامعه ایرانیان ساکن کانادا نیز مهم است.

لطفا اگر ممکن است در مورد این پرونده شکایت برای خوانندگان توضیح دهید.

در ماه اکتبر سال ۲۰۱۲، موکل من آقای پورشفیعی، که بیزینس‌منی با بیش از ۴۰ سال سابقه کار در شهر مونترال است، نامه‌ای از بانک TD دریافت نمود که در آن آمده بود ظرف مدت یک‌ ماه یعنی تا اول ماه نوامبر، کلیه ارتباط کاری وی با این بانک مختومه خواهد شد. در این نامه هیچ توضیح یا دلیلی برای این قطع ارتباط ناگهانی که کلیه حساب‌های وی از جمله حساب شخصی، بیزینسی و حتی وام مسکن از نوع home equity line وی را نیز شامل می‌شد، ارائه نشده بود.

آقای پورشفیعی به عنوان گرداننده و صاحب یک بیزینس مالی در مونترال،‌ بخش اصلی کارش مستقیما به ارتباطات و امکانات بانکی وابسته است و در نتیجه این حرکت بی‌پایه و اساس عملا کارش متوقف شده است. برای وام اعتباری home equity که از ابتدا مدت بازپرداخت آن سی‌ساله مقرر شده بود نیز فقط ۶۰ روز به ایشان فرصت تسویه داده شده بود که این زمان کوتاه بسیار وحشتناک بود.

برای مطالعه متن کامل این گفتگو در سایت پرنیان، اینجا را کلیک کنید.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar