گفتگوی رضا مریدی با جیسن کنی
08 می 2012 - 16:37
بازدید 368
10

مجید بسطامی دقایقی قیل (بعد از ظهر سه‌شنبه هشتم می به وقت شرق کانادا) در گفتگوی تلفنی با دکتر رضا مریدی نماینده ایرانی‌الاصل مجلس استان انتاریو، از نتایج گفتگوی امروز ایشان با آقای جیسن کنی وزیر مهاجرت مطلع شدم. در اینجا فشرده‌ای از این گفتگو به اطلاع شما می‌رسد: آقای مریدی در این گفتگو به […]

ارسال توسط :
پ
پ

مجید بسطامی

دقایقی قیل (بعد از ظهر سه‌شنبه هشتم می به وقت شرق کانادا) در گفتگوی تلفنی با دکتر رضا مریدی نماینده ایرانی‌الاصل مجلس استان انتاریو، از نتایج گفتگوی امروز ایشان با آقای جیسن کنی وزیر مهاجرت مطلع شدم. در اینجا فشرده‌ای از این گفتگو به اطلاع شما می‌رسد:

آقای مریدی در این گفتگو به مشکلات مختلفی که ایرانیان در نتیجه این تعطیلی باید با آن مواجه شوند پرداخته‌اند. آقای کنی در ابتدا توضیح داده‌اند که دلیل این تعطیلی کاهش هزینه‌های دولتی بوده و فقط به دفتر تهران محدود نمی‌شود و چندین دفتر دیگر در آسیا و اروپا هم با همین وضعیت روبرو شده‌اند (البته در تحلیل جداگانه‌ای توضیح خواهم داد که این استدلال اصلا منطقی نیست چون هیچ‌کدام از سایر دفاتر مورد اشاره، وضعیت دفتر تهران را نداشته‌اند.) به هر حال، آقای کنی تاکید کرده‌اند که فعالیت‌ها در دفتر آنکارا به صورت متمرکزتر و با امکانات نرم‌افزاری بهتری انجام خواهد شد و قرار است بررسی‌ها دقیق‌تر و سریع‌تر باشد.

آقای مریدی به مشکل ضرورت سفر عده‌ای از متقاضیان برای انجام مصاحبه و دشواری‌هایی که این جابجایی برای ایرانیان پدید می‌آورد و از جمله هزینه سنگین مسافرت به آنکارا اشاره کرده‌اند. آقای کنی پاسخ داده‌اند که قرار است اکثریت فریب به اتفاق درخواست‌ها بدون مصاحبه باشد و کمتر از ۲ درصد آنها به مصاحبه نیاز خواهد داشت. (البته منظور درخواست‌های ویزای موقت است و نه مهاجرت که قبل از این هم در تهران به آنها رسیدگی نمی‌شد.)

آقای مریدی به موضوع پرداخت‌ها اشاره می‌کند و اینکه به دلیل مشکلات عدیده‌ای که هم‌اکنون در سیستم بانکی ایران برای پرداخت‌ پول با ارزهای دیگر وجود دارد این کار دشواری‌های زیادی برای ایرانیان پدید می‌آورد و حداقل به گونه‌ای باشد که هم‌چون گذشته امکان پرداخت هزینه‌ها در داخل ایران و به ریال مقدور باشد. آقای کنی گفته‌اند که این موضوع را بررسی خواهند کرد.

اما مهم‌ترین موضوع، بحث انتقال پاسپورت‌ها به آنکارا و مشکلاتی که در زمینه ارسال پستی مدارکی از این قبیل در ایران وجود دارد و ضرورت حضور ایرانیان در آنکارا برای دریافت ویزا است. آقای مریدی به تفصیل درباره محدودیت‌های این زمینه و تفاوت مورد ایران با درخواست‌هایی که مثلا افراد در داخل اروپا یا امریکا انجام می‌دهند و همه آنها از طریق پستی قابل انجام است به آقای کنی  توضیح داده‌اند و برداشت ایشان این است که آقای کنی از این موضوع اطلاع نداشته اند (البته بررسی‌های ما در کنپارس نشان می‌دهد که گویا هیچ‌کس و از جمله دفاتر آنکارا و ورشو هم از این محدودیت‌ها اطلاع نداشته‌اند و احتمالا این تصمیم بدون بررسی های اولیه در مورد چنین محدودیت‌های گرفته شده است.) درخواست آقای مریدی این بوده که پاسپورت افراد در مرحله صدور ویزا از طریق دفتر تهران جمع‌اوری و از طریق پست دیپلماتیک برای دفاتر مربوطه ارسال شده و مجددا در دفتر تهران تحویل داده شود. آقای کنی گفته‌اند که در مورد محدودیت‌های موجود بررسی و تحقیق خواهند کرد و در مورد عملی بودن یا نبودن پیشنهاد آقای مریدی نیاز به بررسی بیشتری دارند. در مجموع، ایشان گفته‌اند که سعی خواهند کرد با انجام تصمیماتی از مشکلات احتمالی پدید آمده کاسته شود.

به هر حال به نظر می‌رسد که چون همیشه اداره مهاجرت بدون ارزیابی‌های اولیه تصمیماتی گرفته است و در این مرحله بهترین کار این است که از طریق ارسال ایمیل به نمایندگان مجلس فدرال در کانادا از آنها بخواهیم که برای این مسئله چاره‌اندیشی کنند. اگر در کانادا زندگی می‌کنید لطفا به نماینده مجلس منطقه خود ایمیل بزنید و دشواری‌های موجود را مطرح کنید و اگر در کانادا زندگی نمی‌کنید اما فامیل یا دوست نزدیک در این کشور دارید از آنها بخواهید که چنین کاری انجام دهند چون این تنها راه فشار به دولت برای اصلاح این تصمیم است. توجه داشته باشید که حتی اگر امروز چنین مشکلی ندارید احتمالا در اینده دور یا نزدیک با این مسئله روبرو خواهید شد اما اگر امروز برای این مسئله راه حل پیدا نشود بعید است که در آینده اتفاق خاصی بیافتد.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar