کمک میلیارد دلاری تازه‌وارادان به اقتصاد انتاریو و کبک
05 آوریل 2021 - 11:21
بازدید 500
19

طبق بررسی های اخیر، مهاجرت برای کمک به اقتصاد انتاریو و کبک جهت بهبود پس از کووید19 حائز اهمیت است. بر اساس گزارش اخیر «Scotiabank»، مهاجرت باعث رونق اقتصادی طولانی مدت در انتاریو و کبک خواهد شد. حتی اگر شرایط بازار کار به طور کامل بهبود نیافته باشد، در صورتی که کانادا اهداف جدید مهاجرتی […]

ارسال توسط :
پ
پ

طبق بررسی های اخیر، مهاجرت برای کمک به اقتصاد انتاریو و کبک جهت بهبود پس از کووید19 حائز اهمیت است.

بر اساس گزارش اخیر «Scotiabank»، مهاجرت باعث رونق اقتصادی طولانی مدت در انتاریو و کبک خواهد شد.

حتی اگر شرایط بازار کار به طور کامل بهبود نیافته باشد، در صورتی که کانادا اهداف جدید مهاجرتی خود را محقق کند، می توان میلیاردها دلار به اقتصاد این دو استان اضافه کرد. افزایش تازه واردان می تواند بیش از 2.9 میلیارد دلار به اقتصاد انتاریو، و حدود 1 میلیارد دلار به اقتصاد کبک کمک کند.

اگر اختلاف نیروی کار بین مهاجران و افراد متولد کانادا از بین برود، بین 12 تا 20 میلیارد دلار به اقتصاد انتاریو اضافه خواهد شد.

 

تردیدها درباره افزایش سطح مهاجرت

با توجه به اینکه در طول تاریخ، افراد تازه وارد نسبت به نیروی کار متولد کانادا در بازار کار عملکرد پایین تری داشته اند، ممکن است برخی از افراد تصمیم به افزایش مهاجرت طی دوران رکود اقتصادی را زیر سوال ببرند.

با این حال، بر اساس گزارش مزبور، مهاجران نقش عمده ای در اقتصاد داشته، و حضور آنها قبل از همه گیری نیز، باعث بهبود وضعیت اقتصادی کبک و انتاریو بوده است.

این بررسی نشان می دهد که مهاجران طی پنج سال آینده، به طور قابل توجهی در تولید اقتصادی این دو استان، تأثیر گذار خواهند بود. انتظار می رود پس از سال 2022، مهاجران نیمی از رشد اقتصادی تولید شده در هر دو استان را تشکیل دهند. بدون حضور افراد تازه وارد، «تولید ناخالص داخلی» (GDP) انتاریو در سال جاری، 20 درصد کاهش می یابد. (حدود 157 میلیارد دلار)

هرگونه تلاش برای افزایش ادغام تازه واردان در بازار کار، رشد اقتصادی بیشتری را به همراه دارد. مهاجران به طور مداوم نسبت به نیروی کار متولد کانادا نرخ بیکاری بیشتری داشته اند. این امر به ویژه در کبک صادق است، اگرچه مهاجران این استان تمایل به مشارکت بیشتری در بازار کار دارند. این شکاف ها بین عملکرد مهاجران و کانادایی ها با گذشت زمان در نیروی کار باریک تر شده، و طی چند سال گذشته، حتی با افزایش مهاجران نیز کاهش یافته است.

طبق این گزارش، از بین بردن این شکاف ها نیازمند همکاری طرفین جامعه تجاری و همچنین سیاست گذاران خواهد بود. اگرچه جامعه تجاری می تواند از طریق ابتکارات مربوط به نیروی کار، از تازه واردان پشتیبانی کند، این امر به عهده سیاست گذاران است که محیطی مناسب برای رونق بیزینس ها فراهم کنند. سیاست جدید مهاجرت باید تأثیر نابرابر همه گیری را در بخش های مختلف در نظر بگیرد. به عنوان مثال، خرده فروشی که بسیار تحت تأثیر کووید19 قرار گرفته، ممکن است در کوتاه مدت به دلیل کاهش تقاضای متوقف شده، شاهد رونق ناگهانی شود؛ در حالی که بخش بهداشت ممکن است همچنان شاهد کمبود نیروی کار باشد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar