کمبود نیروی کار در صنعت کشاورزی
29 مارس 2020 - 15:05
بازدید 490
10

صنعت کشاورزی کانادا برای پر کردن کمبودهای بازار کار در ماه های بهار و تابستان به کارگران خارجی موقت متکی است، اما ممنوعیت سفر ناشی از شیوع ویروس کووید -19 ورود افراد غیر مقیم به کانادا را محدود می کند. در مزارع کانادا هیچ وقت کمبود نیروی کار وجود ندارد و از آنجا که کانادا […]

ارسال توسط :
پ
پ

صنعت کشاورزی کانادا برای پر کردن کمبودهای بازار کار در ماه های بهار و تابستان به کارگران خارجی موقت متکی است، اما ممنوعیت سفر ناشی از شیوع ویروس کووید -19 ورود افراد غیر مقیم به کانادا را محدود می کند.

در مزارع کانادا هیچ وقت کمبود نیروی کار وجود ندارد و از آنجا که کانادا مانع از ورود بیشتر افراد غیر مقیم به کشور می شود، متخصصان صنعت کشاورزی نگرانند که شکاف های موجود در بازار کار ممکن است تأثیر منفی بر بهره وری داشته باشد.

در کانادا نیز شروع فصل بهار به معنای شروع کشت و کار محصولات کشاورزان است که در فصول بعدی سال آماده برداشت می شوند. کارگران خارجی موقت (TFWs) کارهایی را انجام می دهند که کشاورزان کانادایی برای انجام آن ها نمی توانند کارگران محلی پیدا کنند. برای این مسئله می توان دو دلیل ذکر کرد: عدم نیروی کار کانادایی کافی و کمبود نیروی کار ماهر برای انجام کارهای کشاورزی.

بسیاری از این کارگران سال به سال با دانستن تکنیک ها و کسب مهارت های کشاورزی لازم، کارگران بسیار ماهری می شوند که برای کار به همان مزارع باز می گردند. در نبود کارگران خارجی، کشاورزان مجبورند نیروهای جدیدی را آموزش دهند و یا محصولات دیگری جز مارچوبه، کلم بروکلی، هویج و توت فرنگی را کشت کنند.

با توجه به اقدامات پیشگیرانه اخیر دولت برای جلوگیری از شیوع ویروس کووید -19 در کشور، بیشتر صنایع کشاورزی کانادا نگران هستند که کارگران غیر مقیم و در واقع نیروی کار زبده تیم کاری خود را از دست بدهند.

یکی از اعضای هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان عمده فروشی تورنتو معتقد است که کمبود کارگران صنعت کشاورزی می تواند منجر به کمبود محصولات زراعی در کانادا شود.

امنیت غذایی نگرانی اصلی همه اعضای انجمن است، زیرا برای تأمین میوه و سبزیجات تازه نمی توان به ایالات متحده و مکزیک تکیه کرد.

علاوه بر این، برخی از مزارع ممکن است در صورت عدم انطباق به موقع با کمبود کارگران به منظور سودآوری، تمام فعالیت هایشان تحت الشعاع قرار گیرد.

بسیاری از سازمان های کشاورزی کانادا برای یافتن راه حلی مناسب با دولت های استانی و فدرال همکاری می کنند. همانطور که جلوگیری از شیوع ویروس یک اقدام ضروری است، نیاز به کارگران موقت خارجی نیز برای صنعت کشاورزی و بخش تولید ضروری می باشد.

از تاریخ 18 مارس، هیچ کارگر خارجی نمی تواند وارد کشور شود. اگر این روال ادامه یابد، کارگران خارجی فصلی نمی توانند وارد کشور شوند، بنابراین نیاز است اتاوا برای کمک به این بحران و سپری کردن این سال زراعی طرحی ارائه دهد.

صنعت کشاورزی کانادا سال ها است که با کمبود بازار کار روبرو است و برای کمک به حمایت از این صنعت به مهاجران متکی است. نیاز مداوم به نیروی کار منجر به شکل گیری برنامه آزمایشی مهاجرت کشاورزی- صنایع غذایی شده است که قرار است در تاریخ 30 مارس راه اندازی شود. هدف از این برنامه هموار ساختن مسیر اقامت دائم برای کارگران موقت خارجی به ویژه کارگران بخش تولیدات گلخانه ای قارچ و فرآورده های گوشتی است.

طبق وب سایت شورای منابع انسانی بخش کشاورزی کانادا (CAHRC)، در سال 2017، شانزده هزار و پانصد شغل خالی ماند که منجر به از دست رفتن 2.9 میلیارد دلار درآمد در این بخش شد. در هر استان و برای هر محصول، کمبود نیروی کار بر سطح تولید فعلی و پتانسیل رشد آینده تأثیر خواهد داشت.

نگرانی متخصصان صنایع کشاورزی فقط از دست دادن نیروی کار ماهر نیست بلکه این مسئله بر معیشت کارگران خارجی نیز تأثیرگذار است.

 

منبع خبر: CIC News, March 17, 2020

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar