کبک نیازمند نیروی کار است
05 می 2022 - 3:52
بازدید 617
18
این استان در سال جدید رکورد تعداد موقعیت‌های شغلی خالی را زد
ارسال توسط :
پ
پ

این استان در سال جدید رکورد تعداد موقعیت‌های شغلی خالی را زد

استان کبک امسال را با نرخ پایین بیکاری و رکورد در تعداد موقعیت‌های  شغلی خالی آغاز کرده است. در همین راستا، دولت های استانی و فدرال به منظور تلاش برای رفع کمبود نیروی کار، برخی اقدامات را با هدف حمایت از مهاجران مدنظر قرار داده‌اند.

طبق گزارشی از موسسه کبک، اقدامات بهداشت عمومی در دوره کرونا بازار کار کبک را متحول کرده، شکاف‌های موجود در بازار کار را تشدید و چالش های جدیدی را به وجود آورده است.

گزارشی با عنوان « گزارش ۲۰۲۱ در مورد اشتغال در کبک: چشم انداز تحولات در بخش‌ها و کمبود مهارت‌ها» (Bilan 2021 de l’emploi au Québec : Transformations sectorielles et déficit de compétences en vue) سؤالات کلیدی‌ برای درک وضعیت فعلی بازار کار مطرح می‌کند.

میا هومسی (Mia Homsy)، مدیر اجرایی مؤسسه کبک، در بیانیه‌ای مطبوعاتی اظهار کرد: « در مقایسه با سال‌های اخیر ما سال ۲۰۲۲ را با یکی از پایین‌ترین نرخ‌های بیکاری و رکورد موقعیت‌های شغلی خالی آغاز کرده‌ایم.»

با کاهش تعداد کارگران بالقوه و کاهش قابل توجه نرخ مشارکت در بازار کار در میان افراد ۵۵ سال و بالاتر، اگرکسب‌وکارها، اتحادیه‌ها، مدارس و دولت‌ها در رویکرد خود به مدیریت منابع انسانی تغییر اساسی اعمال نکنند، بی‌شک بزرگترین مانع برای بهبودی اقتصادی کمبود نیروی کار خواهد بود.

پیش بینی چالش‌های بازار کار در سال ۲۰۲۲

طبق این گزارش، جمعیت سالخورده کبک همچنان بر عرضه نیروی کار تأثیر می‌گذارد، به رغم خالی بودن بسیاری از موقعیت‌های شغلی، کارگران به سن بازنشستگی می‌رسند. برخی از گروه‌های کارکنان، از جمله آن‌هایی که در گروه سنی ۵۵ و بالاتر هستند، به‌طور کامل به سر کار بازنگشته‌اند و ممکن است تشویق به بازنشستگی پیش از موعد شوند.

علاوه بر این، بخش مسکن، خدمات غذایی و صنعت خرده‌فروشی ممکن است با مشکلاتی در استخدام مواجه شود. این موضوع نیز منجر به نیاز کارفرمایان به تجدید نظر در مدل‌های کسب‌وکار خود، حتی فراتر از دوره همه‌گیری خواهد شد.

با فرصت‌های بیشتر برای کار از خانه یا در مدل کار کردن ترکیبی، مشاغلی که این گزینه را ارائه نمی‌دهند برای کارکنان بالقوه مطلوب نخواهند بود. کارفرمایانی که با مسائل استخدامی دست و پنجه نرم می‌کنند، احتمالاً نیاز به کاهش استانداردهای استخدام، به ویژه در موارد مربوط به مدارک تحصیلی پیدا خواهند کرد. این بدان معناست که در صورت بروز چنین موردی، دیگر  الزامات آموزشی برای یک شغل خاص مانند قبل از همه‌گیری سختگیرانه نخواهد بود. این امکان وجود دارد که شرکت‌ها بتوانند با افزایش تمرکز بر توسعه حرفه‌ای و آموزش‌های داخلی این مورد را جبران کنند.

در حالی که کبک و بقیه کانادا در حال حاضر با سواد دیجیتالی دست و پنجه نرم می‌کنند. نیاز به نیروی کار واجد شرایط به ویژه در بخش مراقبت‌های بهداشتی، کمک‌های اجتماعی، خدمات آموزشی، فناوری اطلاعات و ساخت و ساز افزایش خواهد یافت.

اقدامات مهاجرتی کبک برای رفع کمبود نیروی کار

کبک در حال اتخاذ تدابیری برای رفع کمبود نیروی کار است، مانند افزایش سطح مهاجرت و تسهیل در استخدام نیروی کار موقت خارجی برای کارفرمایانی که با کمبود واقعی نیروی کار مواجهند.

طبق برنامه سطوح مهاجرتی کبک که در ۲۸ اکتبر ۲۰۲۱ منتشر شد، این استان در سال ۲۰۲۲ پذیرای ۵۲ هزار و۵۰۰ مقیم دائمی جدید است. بیشتر این تازه واردان از طریق برنامه‌های مهاجرت اقتصادی کبک، از جمله برنامه نیروی کار متخصص کبک (Quebec Skilled Worker Program) و

برنامه تجربه کبکی(Programme de l’expérience québécoise) جذب خواهند شد.

همچنین برای برنامه سطوح مهاجرتی، پذیرش ۱۸ هزار مهاجر پیش بینی می‌شود. این تعداد برای جبران میزان مورد انتظار ورود مهاجران سال ۲۰۲۰ است که به دلیل همه‌گیری کووید-۱۹ برآورده نشد. این بدان معناست که بیش از ۷۰هزار تازه وارد در سال ۲۰۲۲ در کبک پذیرفته می‌شوند.

برای نیروی کار خارجی موقت  نیز اقداماتی در کبک معرفی شده است. از ژانویه گذشته، برخی از محل‌های کاری کبک می‌توانند تا ۲۰ درصد از کارکنان موقت را پشتیبانی کنند، این تعداد قبلا ۱۰ درصد بود. این اقدام برای مشاغل در بخش‌های آسیب‌دیده مانند خرده‌فروشی، و خدمات اقامتی و غذایی و غیره اعمال می‌شود.

همچنین، در ۲۴ مه امسال، مشاغل سطح مهارت C طبقه بندی ملی مشاغل (National Occupational Classification) در پردازش تسهیل شده (facilitated processing) ارزیابی تأثیر بازار کار (LMIA) گنجانده خواهند شد. این فرآیند ساده به کارفرمایان کبک اجازه می‌دهد تا انعطاف بیشتری تحت برنامه نیروی کار موقت خارجی (TFWP) داشته باشند. در ۶ دسامبر ۲۰۲۱، استان کبک اعلام کرد که برخی از مشاغل  سطح مهارت D در NOC از الزامات تبلیغات و استخدام برنامه نیروی کار موقت خارجی مستثنی هستند. پیش از این، فقط مشاغل طبقه بندی شده تحت سطوح مهارت۰،A  و B (NOC) واجد شرایط پردازش تسهیل شده بودند.

این اقدامات از جمله اقدامات متعددی است که توسط دولت کبک و فدرال برای حمایت از بازار کار استان از طریق مهاجرت انجام شده است. گزارش موسسه کبک نشان می‌دهد که مهاجران سهم بالایی در نیروی کار کبک دارند. بهبود اشتغال در میان مهاجرانی که کمتر از پنج سال در کانادا بوده اند، بیشتر دیده می‌شود. نرخ اشتغال برای این تازه واردان در سال ۲۰۲۱ نزدیک به ۷۶ درصد بود، در حالی که برای مدت مشابه در سال ۲۰۱۹ تقریباً ۶۴ درصد بود.

نرخ کل اشتغال مهاجران نسبت به سال ۲۰۱۹ که حدود ۷۸ درصد بوده در پایان سال ۲۰۲۱ نزدیک به ۸۳ درصد بوده است.

شرایط اقدام برای برنامه‌‌ نیروی متخصص کبک از طریق کنپارس

متقاضیان به اقدام برای برنامه مهاجرتی نیروی متخصص کبک یا همان QSWP از طریق کنپارس لازم است که در مهارت‌های گفتاری و شنیداری  زبان فرانسه حداقل مدرک B1 و ترجیحا آیلتس ۵ زبان انگلیسی و همچنین تحصیلات بالای دیپلم را داشته باشند.

تاکنون انتخاب‌های برنامه نیروی متخصص کبک در سیستم اریما و براساس داشتن جاب آفر معتبر در خارج از مونترال بوده است و بیشترین کدهای شغلی مورد نظر در زمینه مشاغل کامپیوتری، مهندسی برق، کمک پرستار، گرافیک و … می‌باشد. مسلما اگر کبک بخواهد انتخاب‌های جدیدی خارج از آن استان داشته باشد مواردی مانند داشتن مدرک زبان فرانسه و انگلیسی، سن، رشته و مقطع تحصیلی، سابقه کاری، داشتن مدرک تحصیلی از استان کبک و سابقه کاری در کانادا، می تواند تاثیر بسزایی در دریافت دعوتنامه داشته باشد.

شرایط اقدام برای برنامه‌‌ تجربه کبکی  از طریق کنپارس

برای برنامه تجربه کبکی یا همان PEQ در کنپارس از طریق کاری و تحصیلی می‌توانید اقدام کنید. این برنامه مختص کسانی است که تجربه کار (حداقل یکسال) یا تحصیل در استان کبک را داشته باشند. متقاضیان به اقدام برای این برنامه مهاجرتی از طریق کنپارس لازم است که در مهارت‌های گفتاری و شنیداری زبان فرانسه حداقل مدرک B1را داشته باشند.

مشاورین باتجربه و کارآزموده کنپارس ابتدا شرایط و شانس قبولی شما برای برنامه‌های مهاجرتی را بررسی و اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار خواهند داد

در صورت تماس با کنپارس از چه خدماتی بهره‌مند خواهید شد؟

  • مشاوره رایگان و حرفه‌ای با مشاورین باتجربه و کارآزموده کنپارس
  • بررسی شرایط متقاضی برای برنامه‌های مهاجرتی
  • بررسی شانس دریافت ویزا
  • بستن قرارداد با کنپارس
  • ارائه فهرست مدارک مورد نیاز
  • ارائه راهنمایی‌های لازم در زمینه مدارک و چگونگی تهیۀ آنها
  • جمع‌آوری مدارک افراد و استانداردسازی آنها
  • استانداردسازی رزومه کاری افراد در شبکه‌های اجتماعی(در LinkedIn و …) در صورت نیاز
  • تکمیل فرم‌های درخواست
  • ثبت پرونده
  • پیگیری پرونده
  • اعلامِ به‌روزرسانی‌ها و آماده سازی آپدیت‌ها
  • همراهی با متقاضی تا دریافت نتیجۀ ویزا
  • در صورت رد ویزا، پیگیری و درخواست تجدید نظر (در صورت نیاز)

ارتباط با ما

برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۹، ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۸ یا ۰۲۱۵۹۱۷۴۰۰۰ تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه  فرم ارزیابی رایگان ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.

همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ (+۱)۵۷۹۹۵۷۹۲۹۳ و ۹۰۳۴۹۴۱۴۵۶(+۹۸) ( کافیست همین حالا شماره تماس ها را لمس کنید ) از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar