کبک در مورد بیمه رویه خود را تغییر داد
01 مارس 2015 - 18:36
بازدید 450
7

خوانندگان این سایت پیش از این در جریان گزارش ما در مورد وضعیت رسیدگی به پرونده های نیروی متخصص کبک و وضعیت اشفته این بخش از وزارت مهاجرت که منجر به رد غیر منصفانه بسیاری از پرونده های نیروی متخصص شده اند هستند. از جمله این مقاله که زیر عنوان بی عدالتی و بی انصافی […]

ارسال توسط :
پ
پ

خوانندگان این سایت پیش از این در جریان گزارش ما در مورد وضعیت رسیدگی به پرونده های نیروی متخصص کبک و وضعیت اشفته این بخش از وزارت مهاجرت که منجر به رد غیر منصفانه بسیاری از پرونده های نیروی متخصص شده اند هستند. از جمله این مقاله که زیر عنوان بی عدالتی و بی انصافی هنوز در اداره مهاجرت کبک برقرار است که توصیه می کنم قبل از این مطلب مطالعه کنید.

یکی از مهمترین وجوه بی انصافی افسران کبک در عدم شناسایی سابقه کار متقاضیانی که بیمه سابقه کاری جز تامین اجتماعی داشتند متبلور می شد. به این ترتیب شانس قبولی از کارکنان نفت، شهرداری ها، بانک ها، صدا و سیما و …. گرفته می شد تنها به دلیل عدم شناخت سیستم کبک از وضعیت سازمان های بیمه و بازنشستگی ایران.

در پی رد شدن دو پرونده کنپارس به این دلیل مشخص و از آنجا که این پرونده ها بسیار قوی بودند تلاش گسترده ای برای تفهیم این موضوع به کبک انجام شد. کار به آنجا رسید که نامه هایی از سازمان تامین اجتماعی و وزارت کار ایران هر چند نه چندان روشن و قابل اتکا دریافت شد و تقریبا همه مقررات مربوطه نیز جمع آوری شد و طی نامه های متعدد به اداره مهاجرت کبک درخواست تغییر رویه شد. اما…

نرود میخ آهنین در سنگ، توگویی اداره مهاجرت کبک را گوش شنوایی برای شنیدن حقیقت نیست و تجدید نظر در آرای صادره از سوی افسران را نیز جدی نمی گیرد. زمان نشان داده است که تجدید نظر کبک جز اتلاف وقت نیست و تقریبا هر پرونده ای با هر شرایطی رد شده باشد روی عدالت را نمی بیند. البته این روزها نشان از تغییرات مثبت در اداره مهاجرت کبک دیده می شود و پرونده هایی که در سال ۲۰۱۴ به بعد فایل شده اند کمتر از به هم ریختگی و عدم رعایت نظم و قانون در این اداره در رنج بوده اند.

چاره را در یاری گرفتن از آقای دکتر امیر خدیر نمایند ایرانی تبار پارلمان کبک دیدیم و طی ملاقاتی با ایشان و نیز ارسال چند ایمیل و توضیح رویه ای که رخ می دهد، ایشان را در جریان آنچه می گذرد گذاشتیم. او که بسیار متعجب از این رویه بود به ما قول همراهی داد و انصافا تلاش درخور تقدیری داشتند که در این مطلب در این مورد اطلاع رسانی و از ایشان تشکر شد.

تلاش ها نتیجه داد و به دنبال درخواست ایشان از وزارت مهاجرت کبک اداره بررسی اصالت مدارک و ارزیابی حرفه ای و تجدید نظر Direction de ‘[authentification, de l’evaluation professionelle et de la revision  وزارت مهاجرت موضوع را مورد بررسی قرار داده و نتیجه آنرا در قالب Fiche d’information ابلاغ کرده است. این سند از سوی کارکنان اداره مهاجرت لازم الاجراست و به زودی نیز در وب سایت اداره مهاجرت کبک در دسترس خواهد بود.

در این سند آمده است که کبک سوابق بیمه ای زیر را از متقاضیان ایرانی خواهد پذیرفت:

– بیمه تامین اجتماعی 

– بیمه کارکنان دولت

– بیمه صندوق بانک مرکزی

– بیمه بازنشستگی بانک ها

– بیمه شهرداری تهران

– بیمه نفت

– بیمه صداو سیما 

علاوه بر این در این سند توصیه شدهاست که موارد رد از سوی افسران با توجیه کافی به متقاضیان اعلام شود که این خود چه بسا مانع از رد بی دلیل با استفاده از عبارات کلی می شود.

در اینجا بر خود لازم می دانم از طرف خود، کارکنان کنپارس، موکلین کنپارس و نیز متقاضیانی که به این دلیل حقشان از سوی افسران کبک تضییع شده است از آقای دکتر امیر خدیر تشکر ویژه ای داشته باشم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar