کاهش فعالیت دفاتر صدور ویزا
13 ژوئن 2013 - 21:31
بازدید 317
8

وزارت مهاجرت کانادا اعلام کرد که اعضا اتحادیه «انجمن حرفه‌ای افسران خدمات خارجی» The Professional Association of Foreign Service Officers (PAFSO) در دفاتر داخل و خارج کانادا وارد اعتصاب شده‌اند. این افراد وظیفه بررسی تقاضاهای انواع ویزاهای موقت و دائمی از جمله ویزهای توریستی، تحصیلی و مهاجرتی را برعهده دارند. بدین ترتیب در روند بررسی […]

ارسال توسط :
پ
پ

وزارت مهاجرت کانادا اعلام کرد که اعضا اتحادیه «انجمن حرفه‌ای افسران خدمات خارجی» The Professional Association of Foreign Service Officers (PAFSO) در دفاتر داخل و خارج کانادا وارد اعتصاب شده‌اند. این افراد وظیفه بررسی تقاضاهای انواع ویزاهای موقت و دائمی از جمله ویزهای توریستی، تحصیلی و مهاجرتی را برعهده دارند.

بدین ترتیب در روند بررسی تقاضاها تاخیر ایجاد خواهد شد و زمان‌هایی که پیش از این به عنوان مدت زمان رسیدگی به تقاضاها در دفاتر مختلف صدور ویزا اعلام شده بود قابل اتکا نخواهند بود.

از آنجا که مشخص نیست این اعتصاب تا چه مدت طول خواهد کشید نمی‌توان مشخص کرد که چه زمانی وضعیت به حالت عادی بازخواهد گشت.

اداره مهاجرت تاکید کرده که تلاش می‌کند دفاتر صدور ویزا برای ارائه حداقل خدمات، باز باقی بمانند و به درخواست‌های اضطراری انسان‌دوستانه رسیدگی شود.

برای مطالعه اصل خبر اینجا را ببینید.

توضیحات سردبیر سایت:

اعتصاب اعضا اتحادیه از حدود دو ماه قبل، از ماه ایپریل آغاز شد اما به دلیل شیوه چرخشی اعتصاب (هر دفتر صدور ویزا تنها چند روز در اعتصاب بود) و همچنین ماهیت کار این افراد که تاثیر زیادی بر فعالیت ساکنان کانادا ندارد، خیلی رسانه‌ای نشده بود اما اعلام رسمی گسترش اعتصاب و انعکاس رسانه‌ای آن در سه‌شنبه ۱۱ جون نشان از افزایش اختلافات بین اعضا اتحادیه و مدیران وزارتخانه دارد.

این اتفاق از این نظر اهمیت دارد که در روزهای پایانی بهار هستیم و از حدود دو هفته دیگر سفرهای تابستانی اوج می‌گیرد و قطعا این اعتصاب می‌تواند بر روی صنعت توریسم کانادا در تابستان امسال تاثیرات منفی زیادی باقی بگذارد.

همچنین از آنجا که عمده ویزاهای جدید تحصیلی در ایام تابستان برای سال تحصیلی که از سپتامبر (دو هفته آخر شهریورماه) آغاز می‌شود، صادر می‌شوند چنانچه این اعتصاب ادامه یابد می‌تواند بر وضعیت ثبت نام دانشجویان خارجی و برنامه‌های تحصیلی کالج‌ها و دانشگاه‌های کانادا هم تاثیرات منفی بگذارد و در ادامه روی صدور ویزاهای موقت کار و ویزاهای مهاجرتی هم تاثیرگذار باشد.

هنوز به روشنی نمی‌توان گفت که چه پیش خواهد آمد و تاثیرات اعتصاب به مدت زمان طولانی شدن آن و عکس‌العمل دولت بازمی‌گردد.

هیات مدیره اتحادیه ادعا دارد که رقم پرداختی به افسران مهاجرت و سایر اعضا این اتحادیه در مقایسه با دیگر شاغلین در دفاتر صدور ویزا (از جمله اقتصاددانان، افسران متخصص امور تجارت و حقوق‌دانان) بسیار کمتر است در حالی‌که ماهیت کارها تفاوت عمده‌ای ندارد و عموما از یک جنس است. از سوی دیگر از آنجا که دولت کانادا در چند سال گذشته برای جبران کسری بودجه، کاهش‌های زیادی در هزینه‌های سفارتخانه‌ها و دفاتر صدور ویزا انجام داده (مشخصا تعطیلی تعدادی از این دفاتر از جمله در تهران) بعید است که حاضر باشد به این سادگی با درخواست افزایش حقوق موافقت کند.

البته وقوع چنین چانه‌زنی‌ها و اعتصاباتی در کانادا کاملا طبیعی و عادی‌ست و گاه ممکن است تا چند هفته و حتی چند ماه طول بکشد اما در این مورد که به وجهه بین‌المللی دولت بستگی دارد شرایط متفاوت است. پیش از این دولت محافظه‌کار به دلیل داشتن اکثریت در پارلمان در مورد اعتصابات مهمی چون اعتصاب در پست کانادا و خط هوایی کانادا Air Canada از طریق الزامات قانونی، اعتصاب‌کنندگان را مجبور به بازگشت به سر کار و انجام توافق با کارفرما کرده بود اما باید دید در شرایطی که دولت به دلیل بحران عمیق پدید آمده در دفتر نخست‌وزیری به‌شدت تحت فشار و دارای اشتغال ذهنی است و عملا وزرای کلیدی آن از جمله جیسن کنی هم متفرق شده‌اند چه عکس‌العملی در این مورد که فعلا از اهمیت و اولویت بالایی برای شهروندان کانادایی برخوردار نیست نشان خواهد داد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar