کاهش رشد جمعیت استان کبک، تناقضی با تصمیم دولت جدید
11 دسامبر 2018 - 1:04
بازدید 381
5

سی تی وی روز پنجشنبه 6 دسامبر 2018 در خبری نوشت: بر اساس گزارش منتسرشده از مرکز آمار استان کبک، رشد جمعیت این استان در سال گذشته فقط یک درصد بوده است. بنا بر این گزارش، میزان رشد جمعیت کبک در مقایسه با سایر استان های کانادا، پایین تر بوده است و نسبت به سال […]

ارسال توسط :
پ
پ

سی تی وی روز پنجشنبه 6 دسامبر 2018 در خبری نوشت: بر اساس گزارش منتسرشده از مرکز آمار استان کبک، رشد جمعیت این استان در سال گذشته فقط یک درصد بوده است.

بنا بر این گزارش، میزان رشد جمعیت کبک در مقایسه با سایر استان های کانادا، پایین تر بوده است و نسبت به سال گذشته نیز با کاهش مواجهه شده است، به طوری که در سال 2017 حدود 83 هزار و 900 نوزاد در کبک متولد شده اند که سه درصد از سال 2016 کمتر بوده است. همچنین نرخ باروری در استان کبک که طی یک دهه گذشته بالاتر از میانگین کانادا بوده، اکنون کمتر از میانگین کشور شده است.

سال گذشته حدود 52.400 مهاجر از سایر استان  های کانادا و همچنین از سایر کشورها به استان کبک آمده اند که از این میان تعداد 8900 مهاجر کبک را ترک کرده اند و به استان های دیگر رفته اند و تعداد 6500 نفر از ساکنین این استان نیز به استان های دیگر رفته اند.

اگر کمی دقیق تر و آماری تر به موضوع بپردازیم، در مجموع در سال گذشته حدود  37000 نفر به کبک مهاجرت کرده اند که باز هم نسبت به میانگین مهاجرتی کانادا درصد کمی است.

این مسئله برای کبک به منزله یک بحران است چرا که میزان مرگ و میر در کبک رو به افزایش است به طوری که 66300 نفر در سال 2017 فوت شده اند و همچنین به گفته شهردار کبک، والری پلانت، این استان با کمبود نیروی کار مواجهه است، اما بسیار عجیب است که چرا با این وجود، دولت جدید کبک (CAQ) می خواهد تعداد پذیرش مهاجران در سال آینده را 10 هزار نفر کاهش دهد.

این تصمیم دولت جدید کبک مبنی بر کاهش تعداد پذیرش مهاجران، با برنامه های جدید دولت فدرال کانادا برای سال های 2019 تا 2021 متناقض است؛ وزیر مهاجرت کانادا، احمد حسین، در اکتبر 2018 اعلام کرده بود که مهاجران باعث رشد اقتصادی کانادا می شوند و برنامه جدید مهاجرتی به نفع همه شهروندان کانادا ست چرا که مهاجران سبب می شوند کانادا در عرصه اقتصاد جهانی در صدر بازار رقابتی قرار گیرد.

به گفته احمد حسین، تعداد پذیرش مهاجران در سال های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ به ترتیب به ۳۳۰۸۰۰ و ۳۴۱۰۰۰ و ۳۵۰۰۰۰ نفر یعنی نزدیک به ۱ درصد جمعیت کانادا در سال 2021خواهید رسید..

به هر حال، اگر کاهش رشد جمعیت کبک ادامه یابد، این استان از نظر اقتصادی و کمبود نیروی کار با بحران جدی روبرو خواهد شد.

منبع خبر

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar