کانادا میزبان دور بعدی مذاکرات با ایران
11 جولای 2017 - 19:11
بازدید 467
5

دور بعدی مذاکرات ایران و کانادا برای بهبود روابط دو کشور در اتاوا پایتخت کانادا برگزار می شود. بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در نشست خبری روز دوشنبه ۱۹ تیر ماه در تهران اعلام کرد که مقامات ایران و کانادا به زودی در اتاوا با یکدیگر دیدار خواهند کرد. بهرام قاسمی درباره آخرین […]

ارسال توسط :
پ
پ

دور بعدی مذاکرات ایران و کانادا برای بهبود روابط دو کشور در اتاوا پایتخت کانادا برگزار می شود.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در نشست خبری روز دوشنبه ۱۹ تیر ماه در تهران اعلام کرد که مقامات ایران و کانادا به زودی در اتاوا با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

بهرام قاسمی درباره آخرین وضعیت مذاکرات برای از سرگیری روابط با کانادا گفت: « در آخرین تماس تلفنی دکتر ظریف با همتای کانادایی خود و همچنین حضور هیات کانادایی در تهران قبل از انتخابات، قرار شد که مذاکرات دو کشور ادامه پیدا کند.»

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با بیان اینکه دور بعدی مذاکرات در اتاوا برگزار می شود، گفت: « به مذاکرات پیش رو خوشبین هستیم و امیدواریم بتوانیم به نتایج مطلوب دست یابیم.»

وی افزود: « مذاکره کنندگان از وزارت های خارجه ایران و کانادا هستند و مسئولیت مذاکره با وزارت خارجه دو کشور است و گفت و گو ها در همان چهارچوب و تفاهم های قبلی در سطح مدیر کل ادامه خواهد یافت.»

به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه ایران حکمی که دادگاه انتاریو در خصوص ماندن ایران در لیست کشورهای حامی تروریسم صادر کرده بود، خلاف موازین و اصل مصونیت دولت ها بود و چنین حکمی برای دولت ایران قابل قبول نیست و اگر این مسائل نبود شاید نشست های کارشناسی در خارج ایران با کانادا می توانست به نتایج مشخص تری نائل شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان ابراز امیدواری کرد که دولت جدید کانادا به اصلاح اقدامات نابجای گذشته بپردازد و مسیر را برای گسترش روابط دو کشور باز بگذارد.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar