کانادا در ماه جون پذیرای 19‌هزار مهاجر بوده است
13 آگوست 2020 - 11:50
بازدید 433
6

کانادا در ماه جون سال 2020، پذیرای حدود نوزده هزار و دویست مهاجر جدید بوده که اکنون ساکن دائم کانادا شده اند. این آمار از رویداد های جدید «اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا» (IRCC) منتشر شده است. میزان صدور اقامت ِ دائم (PR) در ماه جون بسیار بیشتر از ماه می بوده است. در […]

ارسال توسط :
پ
پ

کانادا در ماه جون سال 2020، پذیرای حدود نوزده هزار و دویست مهاجر جدید بوده که اکنون ساکن دائم کانادا شده اند. این آمار از رویداد های جدید «اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا» (IRCC) منتشر شده است. میزان صدور اقامت ِ دائم (PR) در ماه جون بسیار بیشتر از ماه می بوده است. در ماه می، یازده هزار مهاجر و در ماه آپریل، چهارهزار مهاجر توانستند اقامت دائم کسب کنند. این رقم از زمان شروع همه گیری کرونا، بالاترین میزان مهاجرت به کانادا طی یک ماه بوده است.

از سوی دیگر، آمار ماه می امسال، بسیار کمتر از 34 هزار مهاجری است که سال گذشته و همین ماه، توسط کانادا مورد پذیرش قرار گرفتند. آمار پایین تر امسال در مقایسه با سال گذشته به دلیل اختلالات ناشی از همه گیری کرونا است. کانادا از هجدهم مارچ، محدودیت های سفر را در این کشور اعمال کرده است. بیشتر چالش ها شامل کسانی می شود که اقامتِ دائم (COPR) آنها تأیید شده است اما قادر به سفر به کانادا نیستند. از دیگر چالش ها باید به پردازش درخواست های اداره مهاجرت اشاره کرد که تحت تأثیر اقدامات ناشی از رعایت فاصله گذاری اجتماعی قرار گرفته است.

 

مهاجران ماه جون از چه کشورهایی آمده اند؟  

 

ده کشور اولی که مهاجران بیشتری را در ماه جون 2020، روانه کانادا کرده است عبارتند از:

  • هند (6760 نفر)
  • چین (2010)
  • فیلیپین (900)
  • ایالات متحده (740)
  • پاکستان (595)
  • برزیل (560)
  • انگلستان (535)
  • نیجریه (530)
  • ایران (390)
  • کره جنوبی (355)

کشورهای مبدأ پیشرو در مهاجرت، در سال های اخیر بدون تغییر مانده اند. مهاجران ماه جون، از ماه ها قبل برای اقامت دائم اقدام کرده بودند. این نکته به این معنی است که کشورهای مبدأ مهاجران تحت تأثیر همه گیری کرونا نبوده اند.

 

مهاجرت در سال 2020 و کرونا

تعداد موارد اقامتِ دائم صادرشده در ماه جون 2020 نشان می دهد که به رغم همه گیری کرونا، روند سیستم مهاجرت کانادا در حال عادی شدن است. افراد بیشتری در ماه جون، برای آمدن به کانادا و تکمیل مراحل اقامت دائم خود، قادر به غلبه بر چالش های ناشی از همه گیری کرونا (مانند تأخیر در سفر) نسبت به ماه های قبل بوده اند. نرخ اقامت دائم کانادا معمولاً در تابستان افزایش می یابد. بنابراین باید انتظار داشت که نرخ مهاجرت ماه های تابستان، در سطح ماه جون باقی بماند.

محدودیت های سفر و سایر اختلالات ناشی از همه گیری کرونا، نرخ اقامت دائم را پایین تر از دوره های مشابه در سال 2019 آورده است. با این وجود، کانادا همچنان از متقاضیان موفق مهاجرت برای درخواست اقامت دائم دعوت می کند. با صدور سه هزار و 900 «دعوت نامه برای درخواست» (ITA)، هر دو هفته یک بار برای اقامت دائم، انتخاب های دو هفته ای «سیستم اکسپرس انتری» به عنوان یک برنامه ثابت، در طول همه گیری ادامه یافت.

کانادا هفته گذشته، دو انتخاب «سیستم اکسپرس انتری» از جمله برای متقاضیان «برنامه نیروی متخصص فدرال» (FSWP) برگزار کرد. متقاضیان برنامه «FSWP» بین ماه های مارچ و جولای از انتخاب های «اکسپرس انتری» حذف شده بودند. چراکه اداره مهاجرت قصد داشت اولویت را به متقاضیانی بدهد که پیشاپیش در کانادا زندگی می کردند و احتمال کمتری وجود داشت که با وقفه های ناشی از همه گیری کرونا روبرو شوند.

 

از سرگیری انتخاب های «اکسپرس انتری» که شامل متقاضیان «FSWP» می شوند، به علاوه ادامه برگزاری «برنامه های مهاجرتی استانی» (PNP)، نشانه های مثبتی هستند که نشان می دهد کانادا به سیاست های مهاجرتی قبل از همه گیری کرونا متعهد است. این مسئله توسط وزیر مهاجرت کانادا نیز تأکید و تأیید شده است. وی از ابتدای همه گیری کرونا بارها اظهار کرد که پذیرش  میزان بالای مهاجران پس از همه گیری کرونا موجبِ حفظ اقتصاد قوی و سالم در کانادا می شود.

 

منبع خبر: CIC NEWS, August 10, 2020

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar