کانادا در جمع ده اقتصاد برتر جهان
13 دسامبر 2018 - 0:10
بازدید 499
10

بر اساس گزارش منتشر شده ماه نوامبر focus-economics ، ده اقتصاد برتر جهانی معرفی شدند که سه کشور ایالات متحده آمریکا، چین و ژاپن در رتبه یکم تا سوم این فهرست جای دارند که در مجموع بیش از 40 درصد اقتصاد جهان را در سال 2018 در اختیار داشتند. از آنجا که شاخص تولید ناخالص داخلی […]

ارسال توسط :
پ
پ

بر اساس گزارش منتشر شده ماه نوامبر focus-economics ، ده اقتصاد برتر جهانی معرفی شدند که سه کشور ایالات متحده آمریکا، چین و ژاپن در رتبه یکم تا سوم این فهرست جای دارند که در مجموع بیش از 40 درصد اقتصاد جهان را در سال 2018 در اختیار داشتند.

از آنجا که شاخص تولید ناخالص داخلی بر اساس واحد پول جهانی یعنی دلار آمریکا سنجیده می شود، همین موضوع باعث شده است که ایالات متحده آمریکا در رتبه اول ده اقتصاد برتر جهان قرار گیرد و با بالاترین تولید ناخالص داخلی، حدود یک چهارم ثروت جهان را در اختیار دارد.

چین و ژاپن با فاصله قابل توجهی به ترتیب پس از آمریکا قرار گرفتند و آلمان، هند، بریتانیا، فرانسه، برزیل، ایتالیا و کانادا در جایگاه چهارم تا دهم این فهرست هستند.

کانادا در سال های 1999 تا 2008 رشد اقتصادی چشمگیری داشته است و به طور میانگین 2.9% تولید ناخالص داخلی خود را افزایش داده است و به دلیل روابط اقتصادی تنگاتنگ با ایالات متحده کانادا، به سرعت توانست از بحران سال 2019 عبور کند و در بازه زمانی 2010 تا 2013 تحول عظیمی در سیستم اقتصادی خود ایجاد کرد و به طور میانگین سالانه 1.4% به رشد اقتصادی خود افزود.

روسیه، کره، اسپانیا، استرالیا، مکزیک و اندونزی در رتبه های بعدی این فهرست قرار دارند.

 

منبع خبر 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar