کانادا دانشجویان بین‌المللی را که در زمان  همه‌گیری کرونا وارد کشور ‌می‌شوند، راهنمایی می‌کند
18 نوامبر 2020 - 13:58
بازدید 318
10

برخی از دستورالعمل های مهم برای دانشجویان بین الملل عازم کانادا در وبسایت دولت موجود است. دولت فدرال، راهنمای دانشجویان بین المللی که به کانادا می آیند، و همچنین محدودیت های سفر را منتشر کرده است. این راهنما که «کووید۱۹: راهنمای دانشجویان بین الملل که از خارج کانادا می آیند» نامیده می شود، نقش ها […]

ارسال توسط :
پ
پ

برخی از دستورالعمل های مهم برای دانشجویان بین الملل عازم کانادا در وبسایت دولت موجود است.

دولت فدرال، راهنمای دانشجویان بین المللی که به کانادا می آیند، و همچنین محدودیت های سفر را منتشر کرده است.

این راهنما که «کووید۱۹: راهنمای دانشجویان بین الملل که از خارج کانادا می آیند» نامیده می شود، نقش ها و مسئولیت های DLI ، استان ها، مناطق، و دولت کانادا را در حمایت از دانشجویان بین الملل ترسیم می کند و با مشاوره بهداشت آژانس بهداشت عمومی کانادا مطابقت دارد.

در ادامه برخی از نکات مهم ذکر شده است. دانشجویان بین الملل می توانند راهنما را در صفحه وب دولت مشاهده کنند.

 

مواردی که قبل از آمدن به کانادا باید بدانید

هیچکدام از دانشجویان بین الملل یا اعضای خانواده همراه آنها با علائم کووید۱۹ مجاز به سوار شدن برای پرواز نیستند. اگر علائم در بدو ورود به کانادا ظاهر شود، افسران بهداشت کانادا، غربالگری انجام می دهند و ممکن است فرد اجازه ورود نداشته باشد یا برای معاینه پزشکی به بیمارستان منتقل شود.

دانشجویان بین الملل مجازند برای رفتن به مدرسه در موسسه ای که برنامه آمادگی ویروس کرونا دارد، به کانادا بیایند. لیست موسسات تأییدشده در صفحه وب دولت همواره به روزرسانی می شود.

 

دانشجویان بین الملل به اجازه تحصیل یا تأیید اجازه تحصیل نیاز دارند، که به معنی مجوز سفر نیست. اداره مهاجرت، پناهندگی، و شهروندی (IRCC) پس از اعطای مجوز سفر، با دانشجویان تماس می گیرد. در صورت تغییر شرایط در مدرسه، استان، یا قلمرو، احتمال لغو این مجوز وجود دارد.

دانشجویان بین الملل برای اینکه بتوانند به کانادا دسترسی پیدا کنند، باید به افسر خدمات مرزی نشان دهند که برای اهداف غیراختیاری وارد کانادا می شوند و در یکی از DLI های موردتأیید تحصیل می کنند. اگر دانشجویان بین الملل دارای این شرایط نباشند، ممکن است از ورود آنها جلوگیری شود.

 

اعضای درجه یک خانواده مجاز به همراهی دانشجویان بین الملل هستند. این شامل همسران دانش آموزان، فرزندان وابسته، والدین یا سرپرست قانونی آنها (اگر زیر سن قانونی باشند) می شود. اعضای خانواده همچنین باید به افسران مرزی نشان دهند که به دلایل غیراختیاری و غیرانتخابی -از جمله کمک به استقرار دانشجو در کانادا- سفر می کنند.

 

 

برنامه های قرنطینه

دانشجویان بین الملل و اعضای خانواده همراه آنها باید پس از ورود به مدت ۱۴روز قرنطینه شوند. آنها در طول سفر، و تا رسیدن به محل قرنطینه خود، باید از ماسک یا پوشش صورت استفاده کنند.

دانشجویان باید قبل از آمدن به کانادا، یک برنامه قرنطینه تنظیم کنند. افسران مرزی هنگام تعیین اینکه آیا دانشجو می تواند وارد کشور شود، این طرح را نیز در نظر می گیرند.

دانشجویان در قرنطینه باید علائم بیماری و وضعیت سلامت خود را اطلاع بدهند. آنها باید از فضاهای عمومی و مشترک خودداری کنند و همچنین باید به مایحتاج اساسی مانند غذا و دارو دسترسی داشته باشند. علاوه بر فاصله فیزیکی، آنها باید از تماس با افرادی که در معرض خطر بیشتری برای بیماری شدید هستند جلوگیری کنند؛ مانند افراد مسن و افرادی که بیماری جدی دارند و یا دارای نقص ایمنی هستند.

مکان هایی با محل زندگی مشترک، مانند هتل ها، برای قرنطینه قابل قبول نیستند. دانشجویان بین المللی که با افراد دیگر مانند خانواده میزبان یا تأمین کننده در خانه زندگی می کنند، باید از سایر اعضای محل اقامت یا خانه جدا شوند. این بدان معنی است که در صورت امکان، یک اتاق خواب و دستشویی جداگانه داشته باشند. همچنین به معنای رعایت فاصله فیزیکی از سایر اعضای خانه و ضدعفونی مکرر سطوح است.

افراد زیر سن قانونی نیز باید در قرنطینه اجباری به سر ببرند. والدین یا سرپرستان باید اطمینان حاصل کنند که در طول اقامت فرزندشان، ترتیبات مناسبی برای آنها در نظر گرفته شده تا سالم به کشورشان بازگردند.

 

به علاوه، از دانشجویان بین الملل خواسته می شود در مورد بیمه و مراقبت های بهداشتی و حضور در کانادا اطمینان حاصل کنند. اگر آنها تحت پوشش بیمه نباشند، می توانند بیمه خصوصی شامل پوشش کووید۱۹ را قبل از عزیمت دریافت کنند.

جریمه های شکستن قرنطینه می تواند شامل جریمه نقدی تا ۷۵۰٫۰۰۰ دلار و شش ماه زندان باشد. اگر کسی در اثر شکستن قرنطینه باعث صدمه بدنی یا خطر مرگ قریب الوقوع شود، ممکن است تا سه سال حبس، و تا یک میلیون دلار جریمه نقدی شود.

 

منبع خبر: cicnews.ca, November 2020

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar