کانادا تعداد مهاجران فرانسه زبان را افزایش خواهد داد
12 مارس 2018 - 18:23
بازدید 348
8

تا سال 2023، 4.4 درصد مهاجرانی که خارج از استان کبک ساکن می شوند، فرانسه زبان خواهند بود. دولت فدرال و دولت های استانی کانادا با امضای توافق نامه ای در تلاش هستند که تعداد مهاجران فرانسه زبان خارج از استان کبک را افزایش دهند. این برنامه عملیاتی جدید دولت کانادا روز جمعه 2 مارس […]

ارسال توسط :
پ
پ

تا سال 2023، 4.4 درصد مهاجرانی که خارج از استان کبک ساکن می شوند، فرانسه زبان خواهند بود.

دولت فدرال و دولت های استانی کانادا با امضای توافق نامه ای در تلاش هستند که تعداد مهاجران فرانسه زبان خارج از استان کبک را افزایش دهند.

این برنامه عملیاتی جدید دولت کانادا روز جمعه 2 مارس 2018 در جلسه وزرای مهاجرت دولت فدرال و دولت های استانی مطرح شد که بر اساس آن تعداد مهاجران فرانسه زبان خارج از کبک تا سال 2023 افزایش خواهد یافت و به 4.4 % جمعیت کل مهاجران خواهد رسید.

در این برنامه عملیاتی تاکید شده است که مهاجران فرانسه زبان باعث رشد و پیشرفت اقتصادی کانادا شده اند و تنوع زبانی و غنای فرهنگی را در کانادا ایجاد کرده اند، همچنین نیاز های بازار کار دوزبانه کانادا را تامین کرده است.

آمارها در این برنامه عملیاتی نشان می دهد که تعداد افرادی که در خارج از استان کبک، زبان فرانسه را به عنوان زبان اول خود استفاده می کنند، رو به کاهش است و دولت کانادا در نظر دارد که با این برنامه عملیاتی این روند را رو به افزایش ببرد.

این در حالی ست که تعداد مهاجران فرانسه زبانی که به کانادا آمده اند و خارج از استان کبک ساکن شده اند، از 850 نفر در سال 2003 به 2400 نفر در سال 2017 افزایش یافته است.

سه هدف این برنامه عملیاتی

در این برنامه مشخص شده است که دولت فدرال و دولت های استانی این اختیار را دارند که به صورت جداگانه یا مشترک تعداد مهاجران فرانسه زبان را افزایش دهند و در راستای گزینش، استقرار، ادغام و ابقاء مهاجران فرانسه زبان در سراسر کانادا کوشش کنند.

  1. افزایش تعداد مهاجران فرانسه زبان خارج از استان کبک
  2. افزایش مشارکت مهاجران فرانسه زبان در بازار کار کانادایی
  3. افزایش مشارکت مهاجران فرانسه زبان در شبکه های اجتماعی و جوامع بزرگتر.

وزارت مهاجرت کانادا برای رسیدن به این اهداف، راهکارهایی عملی زیادی در نظر گرفته است:

  • ایجاد فرصت های شغلی برای فرانسه زبانان و متقاضیان آتی
  • ترغیب کارفرمایان برای جذب مهاجران فرانسه زبان
  • افزایش خدمات آسان و قابل دسترس برای فرانسه زبانان همانند برگزاری کلاس های زبان فرانسه
  • حمایت از جوامع فرانسه زبان

احمد حسین، وزیر مهاجرت کانادا متعهد شد که دولت فدرال برای ایجاد و حمایت از جوامع فرانسه زبان خارج از کبک در سراسر کانادا تلاش خواهد کرد.

پیش از این نیز دولت کانادا با تغییراتی که در سیستم اکسپرس انتری در 6 ژوئن 2017 ایجاد کرد، امتیاز ویژه ای برای فرانسه زبانان در نظر گرفت، با این هدف که به جز استان کبک، مهاجران فرانسه زبان بیشتری را در سراسر کانادا جذب کند. 

منبع خبر 

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar