کانادا به عنوان محبوب‌ترین مقصد برای نیروی کار خارجی از آمریکا پیشی می‌گیرد
28 مارس 2021 - 22:16
بازدید 514
12

کووید19 عامل اصلی در تغییر اولویت نیروی کار خارجی بوده است. بر اساس گزارشی از global talent، کانادا به عنوان پرطرفدارترین مقصد برای نیروی کار خارجی، از آمریکا پیشی گرفته است. «گروه مشاوره بوستون» (BCG) و «The Network» در مجموع، 209000 نفر را در 190 کشور مورد بررسی قرار دادند. گزارش آنها حاکی از آن […]

ارسال توسط :
پ
پ

کووید19 عامل اصلی در تغییر اولویت نیروی کار خارجی بوده است.

بر اساس گزارشی از global talent، کانادا به عنوان پرطرفدارترین مقصد برای نیروی کار خارجی، از آمریکا پیشی گرفته است.

«گروه مشاوره بوستون» (BCG) و «The Network» در مجموع، 209000 نفر را در 190 کشور مورد بررسی قرار دادند.

گزارش آنها حاکی از آن است که همه گیری کرونا نقش مهمی در تغییر مقصد نیروی کار خارجی داشته است. به دلیل کووید19، افراد کمتری علاقه مند به کار در خارج از کشور هستند. تنها 50 درصد از مردم طی ماه های اکتبر و دسامبر سال 2020، علاقه مند به کار در خارج از کشور بودند. در سال 2018، این آمار 57 درصد، و در سال 2014، 64 درصد بود.

عامل دیگری که بر تغییر اولویت مقصد شغلی تأثیرگذار است، نحوه پاسخگویی کشورها به کووید19 می باشد. به عنوان مثال، کانادا، استرالیا، ژاپن، سنگاپور، و نیوزیلند دارای تعداد موارد ابتلا نسبتاً کمی بوده، و در ده مورد برتر قرار گرفته اند. آلمان و فرانسه در این رده بندی، در جایگاه پایین تری قرار دارند؛ ایتالیا و اسپانیا در لیست ده مقصد برتر نیستند.

به این ترتیب، بسیاری از شهرهای معروف مانند نیویورک، بارسلونا، و رم در حال حاضر کمتر مورد توجه نیروی خارجی هستند. شهرهای دیگری که تحت تأثیر کمتری از کووید19 قرار گرفتند، محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند؛ از جمله توکیو، سنگاپور، دبی، و ابوظبی.

در مجموع، کانادا در صدر جدول قرار گرفت. اکثر پاسخ دهندگان دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکترا، و تجربه کار دیجیتال بودند، و زیر 30 سال سن داشتند.

به علاوه، محدودیت های سختگیرانه مهاجرت در آمریکا، (به ویژه در زمان دولت ترامپ) علاقه به کار در این کشور را کاهش داده است.

یکی دیگر از عواملی که در کاهش علاقه به آمریکا نقش داشته است، ناآرامی های اجتماعی مربوط به اواخر سال 2020 است، که مربوط به بی عدالتی نژادی و خشونت پلیس می باشد. نمونه آن اعتراضات «Black Lives Matter» است که پس از کشته شدن جورج فلوید توسط یک افسر پلیس، در سال گذشته آغاز شد.

به گفته این نظرسنجی، اگر نگرانی در مورد مسائل سیاسی، اجتماعی، و بهداشتی با هدف پذیرش نیروی کار از راه دور، برطرف شود، آمریکا در رتبه اول قرار خواهد گرفت. حدود 57 درصد نیروی کار مایل به دورکاری برای شرکت های آمریکایی و کانادایی هستند، اما به دلیل همه گیری کرونا، اکثراً مایل به مهاجرت نیستند.

به نظر می رسد نیروی کار فنی و دیجیتال نیز مشتاق به دورکاری هستند. حدود 71 درصد این افراد اظهار داشتند که مایلند بدون حضور فیزیکی در کشور، مشغول به کار شوند. شرکت های کانادایی می توانند از این مزیت استفاده کنند.

 

دلایل کار در کانادا

کار در کانادا دارای مزایای بسیاری است؛ از جمله آموزش با کیفیت بالا برای کودکان، استفاده از سیستم بهداشت مطابق با استانداردهای جهانی، و البته مناظر زیبای کانادا.

همچنین، کسب سابقه کار کانادایی به افراد در دریافت وضعیت اقامت دائم کانادا کمک خواهد کرد. به عنوان مثال، متقاضیان می توانند از طریق «برنامه نیروی کار متخصص فدرال» (FSWP) اکسپرس انتری کانادا، امتیاز بیشتری کسب کنند. همچنین ممکن است تحت یکی از «برنامه های انتخاب استانی (PNP)، واجد شرایط باشند.

برای متقاضیانی که دارای یک سال (یا بیشتر) سابقه کار در کانادا هستند، «برنامه تجربه کانادایی» (CEC) گزینه ی مناسبی می باشد؛ مشروط بر اینکه مهارت های زبانی مورد نیاز این برنامه را داشته باشند.

کار در کانادا نه تنها شرایط موردنیاز کار را برای «CEC» برآورده می کند، بلکه به افراد کمک خواهد کرد تا در زبان موردنظر (انگلیسی یا فرانسه)، مهارت خود را ارتقا داده، و واجد الزامات زبانی این برنامه شوند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar