کانادا برای جذب استعدادهای جهانی برنامه ریزی می کند
12 می 2017 - 0:00
بازدید 362
7

احمد حسین، وزیر مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا اعلام کرد که دولت کانادا در رقابت با سایر کشورها برای جذب استعدادهای درخشان و حفظ مهاجران تازه وارد گام های موثری برمی دارد. وزیر مهاجرت کانادا در سخنرانی خود در اجلاس ۲۰۱۷ مهاجرت به کانادا که صبح امروز در اتاوا در چند قدمی پارلمان کانادا (جایی […]

ارسال توسط :
پ
پ

احمد حسین، وزیر مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا اعلام کرد که دولت کانادا در رقابت با سایر کشورها برای جذب استعدادهای درخشان و حفظ مهاجران تازه وارد گام های موثری برمی دارد.

وزیر مهاجرت کانادا در سخنرانی خود در اجلاس ۲۰۱۷ مهاجرت به کانادا که صبح امروز در اتاوا در چند قدمی پارلمان کانادا (جایی که سیاست های مهاجرتی تصویب و اجرایی می شوند) برگزار شد، گفت: رشد جمعیت کانادا از طریق پذیرش مهاجران، باعث رشد اقتصادی کشور شده است و تاثیر بسزایی بر روی بار اقتصادی ناشی از روند رو به رشد جمعیت کهن سال و کاهش نرخ تولد داشته است.

احمد حسین که خود در سن ۱۶ سالگی به عنوان پناهنده به کانادا آمده است، در ادامه گفت: امروزه بیشتر کشورها از «مهاجرت» به عنوان ابزاری برای رشد اقتصادی می کنند. کشورهای مبدا مهاجرت همچون هند و چین که سالانه تعداد زیادی از این کشورها مهاجرت می کنند، اقتصاد خود را از همین طریق گسترش داده اند و فرصت های شغلی و اقتصادی زیادی برای جوانان تحصیل کرده در آن کشورها ایجاد شده است.

وی افزود: کانادا نیز برای برنامه های مهاجرتی خود سرمایه گذاری کرده است و اکنون نیز می خواهیم برای رقابتی که این روزها برای جذب استعدادهای درخشان در جهان وجود دارد، تلاش مضاعف کنیم. برای رسیدن به این هدف، باید برنامه های نوآورانه و هوشمندانه در مقایسه با سایر کشورهای جهان داشته باشیم.

وزیر مهاجرت کانادا در خصوص برنامه های مهاجرتی این کشور گفت: نقش سیستم اکسپرس انتری در تحقق اهداف مهاجرتی کانادا بسیار پررنگ و مهم است، در حال حاضر اکسپرس انتری مهم ترین سیستم مهاجرت اقتصادی به کانادا ست و تعداد دعوت نامه های صادر شده در سال ۲۰۱۷ دو برابر کل دعوت نامه های سال ۲۰۱۶ است.

احمد حسین در پایان سخنان خود با اشاره به برنامه ریزی های جدید کانادا برای جذب مهاجران خاطر نشان کرد: سیستم اکسپرس انتری با ایجاد استخر متقاضیان برای استعدادهای درخشان تحت عنوان Global Talent Stream را به زودی راه اندازی می کنیم.

وی در خصوص برنامه مهاجرتی آتلانتیک-کانادا گفت: اگر اجرای این برنامه مهاجرتی موفق باشد، می توان آن را در سراسر کشور اجرا کرد. این برنامه، تنها برنامه مهاجرتی ست که توسط کارفرمایان هدایت می شود که می توانند نیروی متخصص با مهارت بالا و نیروی متخصص با مهارت متوسط در هر چهار استان آتلانتیک: نیوبرانزویک، نیوفوندلند، نووو اسکوشیا، جزیره پرنس ادوارد استخدام کنند. از همین طریق کانادا می تواند مهاجران بیشتری را جذب کند.

به گفته وزیر مهاجرت کانادا، این کشور به دنبال یک مدل بین المللی برای استقرار و الحاق مهاجران به جامعه است؛ مدلی همانند کشور آلمان که تجربه کاری و آموزش زبان را توأم با یکدیگر داشته باشد.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar