کانادا، پنجمین کشور برتر جهان در تربیت و رشد فرزندان است
07 سپتامبر 2018 - 20:10
بازدید 311
7

مسئله تربیت فرزندان از دغدغه های اولیه همه پدر و مادر هاست و البته که به راستی مسئولیت بزرگی بر عهده آنان است. والدین همواره به دنبال شرایط آرمانی برای تربیت و رشد فرزندان خود هستند و این دغدغه پس از مهاجرت پررنگ تر می شود چرا که نقش تاثیرات جامعه بر روی تربیت فرزندان بیشتر […]

ارسال توسط :
پ
پ

مسئله تربیت فرزندان از دغدغه های اولیه همه پدر و مادر هاست و البته که به راستی مسئولیت بزرگی بر عهده آنان است. والدین همواره به دنبال شرایط آرمانی برای تربیت و رشد فرزندان خود هستند و این دغدغه پس از مهاجرت پررنگ تر می شود چرا که نقش تاثیرات جامعه بر روی تربیت فرزندان بیشتر و عمیق تر است. ارزش‏ ها از طریق هویت کودکان، فرا گرفته مى‏ شوند و بخشى از وجود آنها را تشکیل مى‏ دهد و این الگوى ارزشى، با گذشت سال‏ها و زندگى با افراد خانواده و اجتماع تکامل مى‏یابد.

بر اساس آمار جدیدی که در وب سایت womensarticle  منتشر شد، 10 کشور برتر جهان از نظر تربیت و پرورش فرزندان مشخص شدند

1. ژاپن

ژاپن از نظر سیستم های آموزشی در فهرست STC نمره 0.35 را گرفته و در فهرست OECD از نظر خواندن، ریاضی و علوم در جایگاه پنجم قرار دارد. بر اساس آمارهای سال 2017 ژاپن دارای پایین ترین میزان جرم و جنایت است.

2. سوئد

سوئد در لیست  Universitas 21 از نظر سیستم های مدارس دنیا در رتبه دوم و از نظر بهترین مکان های برای زندگی کودکان در رتبه پنجم قرار دارد. نرخ جرم  و جنایت در این کشور نیز در مقایسه با سایر کشورها در سطح خیلی پایینی است.

3. اسلونی

اسلوونی یکی از کشورهای کم جرم و جنایت در جهان است. نگهداری از کودکان (STC) در این کشور رتبه دوم را در فهرست بهترین مکان ها برای پرورش کودکان به خود اختصاص داده است. این کشور یک مدت کوتاهی هم در رتبه اول دنیا قرار داشت.

4. فنلاند

والدینی که بچه هایشان در فنلاند تحصیل می کنند نباید اصلا در رابطه با آنها نگران باشند چراکه این کشور در فهرست جهانی OECD از نظر خواندن، ریاضیات و علوم رتبه دوم را دارد. بر اساس قوانین این کشور کلیه کودکان زیر 7 سال مشمول دریافت هزینه های نگهداری از بچه ها می شوند.

5. کانادا

کانادا از نظر تحصیلات دارای جایگاه بالایی است. این کشور در فهرست OECD از نظر ریاضیات، خواندن و علوم در رتبه سوم قرار دارد. یکی از اقدامات کانادا در حوزه سلامت کودکان است که بوسیله Child Safe Canada انجام می شود. کانادا کلیه اقدامات امنیتی از برنامه های اعتماد به نفس گرفته تا اجتناب از خطر را برای سلامت کودکان انجام می دهد.

6. ایسلند

بر اساس شاخص های مطرح شده در فهرست OECD در رابطه با بهترین سطح زندگی، ایسلند از 10 نمره، نمره 9.8 را دریافت کرده است. این کشور در رابطه با شاخص های سلامتی نیز نمره ای مشابه اتخاذ کرده است. همچنین از نظر سطح سواد، 78 درصد افراد 25 تا 64 سال این کشور دارای تحصیلات عالیه هستند.

7. سوئیس

اگرچه سوئیس دارای یکی از بهترین سیستم های آموزشی در جهان نیست ولی این کشور دارای یکی از بهترین سیستم های سنجش آموزشی است. بر اساس لیست USNews این کشور در رتبه ششم قرار دارد. مرکز نظرسنجی Mercer نیز زوریخ سوئیس را از نظر ایمنی در رتبه دوم دنیا قرار داده است.

8. ایرلند

کسانی که در ایرلند زندگی و کار می کنند امکان دریافت مزایایی بابت فرزندانشان هستند. اگر فرزند شما زیر 18 سال و در مدرسه تمام وقت مشغول تحصیل باشد می تواند از این مزایا استفاده کند.همچنین برنامه سلامت کودک (Child Safety Programme) برای جلوگیری از خطرات برای کودکان اجرا می شود.

9. هلند

یکی از ویژگی های کشور هلند برای تربیت فرزندان این است که والدینی که در این کشور درس می خوانند یا کار می کنند می توانند برای بچه های زیر 12 سالشان کمک هزینه دریافت کنند. کمیته اجرایی اتحادیه ایمنی کودکان(European Child Safety Alliance Steering Committee) یک نمایندگی در هلند دارد.این مرکز مسئول رسیدگی به سلامت کودکان در مراکز مختلف اعم از خانه، مدارس، خیابان و سایر موارد است.

10. نروژ

نروژ یکی از کشورهای شاد برای تربیت فرزندان است. والدینی که در این کشور زندگی می کنند، خوب است بدانند این کشور در رتبه بندی OECD، از نظر دروس خواندن، ریاضیات و علوم جایگاه نهم را دارد.کودکان در مراکز آموزشی این کشور تحت مراقبت کامل قرار دارند.

کانادا همچنین از نظر بهترین کشور برای زنان، بعد از کشورهای دانمارک، سوئد، نروژ، هلند، فنلاند، در رتبه ششم قرار دارد. 

 

منبع مقاله 1

منبع مقاله 2 

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar