خبرهای جدید در مورد کارگروه جدید دولت کانادا
24 آگوست 2022 - 4:02
بازدید 390
7
روند تمدید پاسپورت برای کانادایی‌ها تسهیل شده است
ارسال توسط :
پ
پ

روند تمدید پاسپورت برای کانادایی‌ها تسهیل شده است

طبق تایید سخنگوی دولت کانادا یک کارگروه برای ارائه راه حل‌هایی برای کمک به رسیدگی به برنامه‌های معوقه اداره مهاجرت کانادا پیشنهاد شده است. 

در ۲۵ جون، نخست‌وزیر کانادا، جاستین ترودو، ایجاد یک کارگروه برای ارزیابی استانداردهای خدمات اداره مهاجرت (IRCC) درخواست‌های گذرنامه و فرودگاه‌های کانادا اعلام کرد. 

در پاسخ به آنچه که او به عنوان عقب افتادگی «غیرقابل قبول» خدمات خواند، این گروه ضربت ایجاد شد. در آن زمان، اداره مهاجرت ۲٫۴ میلیون پرونده معوقه داشت. 

نماینده دفتر وزیر روابط تاج و تخت و امور بومیان کانادا به سی آی سی (CIC) گفته است که از ماه جون، گروه ضربت، متشکل از گروه بزرگی از وزرای فدرال، هر هفته برای شناسایی شکاف‌های خدماتی و حوزه‌های مربوطه و جهت بهبود آنها تشکیل جلسه داده است. 

تعداد پرونده‌های معوقه به ۲٫۷ میلیون رسیده است

تعداد متقاضیان اداره مهاجرت به طور قابل توجهی در طول همه‌گیری افزایش یافت و زمان رسیدگی به درخواست‌ها کند شده است. 

برای اینکه متقاضیان تصوری واقع بینانه از مدت زمان مورد نیاز برای پردازش درخواستشان داشته باشند، ابزار زمان پردازش به روز شده اداره مهاجرت مدت زمان رسیدگی به درخواست‌ها را مشخص می‌کند. البته اداره مهاجرت همچنان از استانداردهای خدمات خود عقب مانده است. 

با این حال، شان فریزر، وزیر مهاجرت، در جون ۲۰۲۲ به سی آی سی نیوز گفت که با افزایش کارکنان و سرمایه‌گذاری بیشتر در فناوری و دیجیتالی کردن سیستم خوش بین است که به استانداردهای خدمات تا پایان سال ۲۰۲۲ دست یابد. 

وی گفت: «احساس من این است که تا پایان امسال با برنامه‌های کاربردی جدید ما می‌توانیم استاندارد خدمات خود را برآورده کنیم و مردم با ۶۰ روز یا ۶ ماه یا ۱۲ ماه سروکار دارند، نه دوره زمانی نامشخص»

افتتاح دفاتر جدید تحویل پاسپورت

سرویس کانادا در حال حاضر با افزایش بی‌سابقه درخواست‌های پاسپورت مواجه است. این روزها با کاهش محدودیت‌های سفری مربوط به دوره همه‌گیری کانادایی‌ها در صف‌های چند ساعته منتظر دریافت پاسپورت می‌مانند و زمان رسیدگی به درخواست‌ها نامشخص است. در نتیجه، گروه ضربت اقدامات جدیدی را ارائه کرده است که در حال حاضر در حال اجرا هستند یا به زودی انجام خواهند شد. 

یکی از این اقدامات، راه اندازی چهار دفتر جدید تحویل پاسپورت است. دولت اخیراً اعلام کرد که دفاتر دریافت پاسپورت جدید در تروا ریویر، کبک؛ سو سنت‌ماری، انتاریو؛ شارلوت تاون، جزیره پرنس ادوارد و رد دیر آلبرتا افتتاح خواهد شد. 

این کارگروه، از بازگشایی تقریباً ۲۰ برنامه جدید و محل دریافت پاسپورت خبر داده است. افرادی که در این محل‌ها درخواست می‌دهند، گذرنامه خود را طی ۹ یا ۱۰ روز کاری دریافت خواهند کرد.  همچنین برای کاهش صف‌های طولانی در ۵۰ کیلومتری اکثر کانادایی‌ها مراکز دریافت پاسپورت جدید قابل دسترس خواهد بود و بسیاری از آنها ساعات بیشتری خدمات ارائه خواهند داد. 

دولت همچنین ۸۵ میلیون دلار در به ‌روزرسانی مالی و اقتصادی سال ۲۰۲۱ سرمایه‌گذاری کرد تا قدمی برای به حداقل رساندن حجم برنامه‌ها و زمان انتظار طولانی بردارد. بیشتر این بودجه صرف استخدام ۵۰۰ افسر جدید گذرنامه و همچنین ۳۱۹ افسر خدمات شهروندی شده است. علاوه بر این، دولت در حال آموزش مجدد کارکنان سایر آژانس‌های فدرال برای رسیدگی به امور گذرنامه‌ها است.

سایر اقدامات

فرایند تمدید گذرنامه ساده‌شده است، با فرآیند ساده‌ شده جدید، کانادایی‌ها دیگر نیازی به ضامن یا ارائه مدارک اصلی خود، از جمله مدرک شهروندی یا عکس شناسایی ندارند. 

فرآیند ساده‌سازی تمدید گذرنامه به متقاضیان اجازه می‌دهد تا تنها دو عکس، دو مرجع، فرم تکمیل‌شده و هزینه‌های مربوطه را ارسال کنند.

کانادایی‌ها اکنون می‌توانند از روند ساده‌سازی برای تمدید پاسپورت منقضی شده یا پاسپورتی که طی ۱۵ سال گذشته صادر شده استفاده کنند. این روند برای افرادی که پاسپورت آنها گم، دزدیده یا آسیب دیده نیز در دسترس است. پیش از این، برای پاسپورت‌هایی که بیش از یک سال منقضی شده بودند یا گذرنامه‌هایی که مفقود، دزدیده یا آسیب دیده بودند، فرآیند ساده‌سازی تمدید در دسترس نبود.

در درازمدت، این کارگروه گزینه‌هایی را بررسی خواهد کرد که به افراد امکان می‌دهد درخواست‌های خود را به صورت آنلاین ارسال کنند و همچنین بیش از ۳۰۰ مرکز خدمات کانادا را قادر می‌سازد تا درخواست‌های گذرنامه را پردازش کنند. با این حال، هیچ جدول زمانی برای اجرایی شدن این تدابیر ارائه نشده است.

ارتباط با ما:

برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۹ یا ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۸ تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه  فرم ارزیابی رایگان ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.

همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ (+۱)۵۷۹۹۵۷۹۲۹۳ و ۹۰۳۴۹۴۱۴۵۶(+۹۸) ( کافیست همین حالا شماره تماس ها را لمس کنید ) از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar