کارگران خارجی فریب خورده تحت حمایت بیمه قرار می گیرند
03 ژوئن 2019 - 21:12
بازدید 380
9

دادگاه مالیاتی کانادا تصمیماتی مبنی بر تعلق گرفتن بیمه و حقوق استخدام شدگان به کارگران مهاجر در کبک حتی در صورتی که اجازه ی رسمی و معتبری برای کار نداشته باشند، اتخاذ کرده است.در ماه جاری، به دنبال درخواست یک گروه 18 نفری از کارگران موقت گواتمالایی که درآمد آنها شامل این قوانین نشده بود، […]

ارسال توسط :
پ
پ

دادگاه مالیاتی کانادا تصمیماتی مبنی بر تعلق گرفتن بیمه و حقوق استخدام شدگان به کارگران مهاجر در کبک حتی در صورتی که اجازه ی رسمی و معتبری برای کار نداشته باشند، اتخاذ کرده است.در ماه جاری، به دنبال درخواست یک گروه 18 نفری از کارگران موقت گواتمالایی که درآمد آنها شامل این قوانین نشده بود، این تصمیم اتخاذ شده است.
بر اساس برنامه کارگران موقت خارجی، این افراد به عنوان نیروی تازه استخدام شده بودند و قربانی شرکتهای استخدامی در کبک شدند که به اشتباه به آنها گفته شده بود می توانند برای کارفرمایان متفاوتی کار کنند.
این درحالی است که کارگرانی که وارد کشورکانادا می شوند، باید برای شرکت تعیین شده برای آنان، کار کنند. در این پرونده شرایط و قوانین توسط کارفرمایان نادیده گرفته شده و به انها اجازه داده بودند که در جای دیگری کار پیدا کنند.
از آنجاییکه این کارگران برای شرکتی غیر از انچه به آنها اجازه داده شده کار کرده بودند، تحت پوشش بیمه قرار نمی گرفتند. اما بر اساس قانون 10 می برای تضمین امنیت افراد جامعه همه کارگران شامل بیمه می شوند.
قاضی آلین تاردیف می نویسد: «این 18 نفر قربانی بوده اند و برای زندگی خود و خانواده شان تلاش می کردند. وجود سازمانی برای آگاهی کارگران فصلی با قوانین و حقوق خود حتی به زبان مادری خودشان امری ضروری است.»
این تصمیم مخالفانی هم دارد. مخالفان عقیده دارند که تصمیم بر مبنای حقوق مدنی است و به کارگرانی که اجازه معتبر ندارند،این قوانین حمایتی و بیمه تعلق میگیرد.
سالانه هزاران کارگر مهاجر به کبک راه می یابند.مدافعان حقوق کارگران خارجی خواستار قوانینی هستند که محدودیتها را کمتر کنند و کارگران بتوانند برای بیش از یک کارفرما کار کنند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar