کارگاه اقامت و مهاجرت برای دانشجویان با حضور علی مختاری برگزار شد
20 آگوست 2018 - 21:10
بازدید 401
8

توجه: این برنامه قبل از اعلام تغییرات در برنامه های استان کبک برگزار شده است.   کانون توحید مونترال با همکاری شرکت خدمات مهاجرتی کنپارس، کارگاه اقامت و مهاجرت برای دانشجویان را روز سه شنبه 17 جولای ساعت 19 تا 20:30 برگزار کرد. در این کارگاه که با حضور علی مختاری، مدیر شرکت خدمات مهاجرتی […]

ارسال توسط :
پ
پ

توجه: این برنامه قبل از اعلام تغییرات در برنامه های استان کبک برگزار شده است.

 

کانون توحید مونترال با همکاری شرکت خدمات مهاجرتی کنپارس، کارگاه اقامت و مهاجرت برای دانشجویان را روز سه شنبه 17 جولای ساعت 19 تا 20:30 برگزار کرد.

در این کارگاه که با حضور علی مختاری، مدیر شرکت خدمات مهاجرتی کنپارس برگزار شد، دانشجویان ساکن مونترال در خصوص اقامت و مهاجرت سوالات خود را مطرح کردند.

علی مختاری در ابتدای سخنان خود به امتیاز ویژه استان کبک برای دانشجویان اشاره کرد و گفت: برنامه تجربه کبکی یا Programme de l’experience Quebecoise که به اختصار به آن PEQ گفته می شود یکی از برنامه های مهاجرتی استان کبک است که اداره مهاجرت کبک برای آن اولویت ویژه قایل است و علیرغم بی نظمی در سایر برنامه های مهاجرتی، این استان درخصوص برنامه تجربه کبکی با نظم و تربیت عمل کرده است.

اگر کسی به مدت یک سال در کبک با اجازه کار معتبر کار کرده باشد و یا دست کم یک سال در کبک در یک موسسه آموزشی با داشتن اجازه تحصیل، درس خوانده باشد و درس خواندن وی منجر به دریافت مدرک شده باشد و یا به زودی بشود می تواند برای دریافت CSQ از کبک اقدام کند. این دسته از افراد تنها باید سطح b2 زبان فرانسه را در دو زمینه گفتاری و شنیداری نیز تامین کنند.

مدیر شرکت کنپارس در خصوص تفاوت های برنامه تجربه کبکی و برنامه تجربه کانادایی گفت: تفاوت عمده این دو برنامه در این است که در برنامه تجربه کبکی، با گذراندن یک دوره آموزشی 1800 ساعته و سطح فرانسه B2 دانشجو می تواند برای اقامت کانادا اقدام کند اما در برنامه تجربه کانادایی CEC بعد از پایان تحصیلات حتما باید یک سال تجربه کار داشته باشید.

وی در ادامه به سیستم کانادا برای دسته بندی مشاغل مورد نیاز کشور اشاره کرد: کلمه ناک یا NOC  مخفف عبارت National Occupation Classification  می باشد که به معنای دسته بندی ملی مشاغل است. نکته مهم اینجاست که در برنامه تجربه کانادایی، هر سابقه کاری قابل قبول نیست، سابقه کار حتما باید در مشاغل مورد نیاز با کد ناک 0 ، A  و B باشد.

ناک ها از لحاظ سطح مهارت به پنج دسته  تقسیم می شوند:

  1. دسته 0، مشاغل مدیرتی هستند که کد این مشاغل با عدد صفر شروع می شود. مانند 0124 مدیران روابط عمومی، تبلیغات و بازاریابی.
  2. دسته A، مشاغلی با سطح مهارتی حرفه ای هستند که نیازمند تحصیلات دانشگاهی اند. مانند پزشکان و مهندسان
  3. دسته B، برای مشاغل فنی در نظر گرفته شده اند و نیازمند تحصیلات در سطح کالج و یا دوره دیدن هنگام کار هستند. مانند تکنیسین ها
  4. دسته C، برای مشاغل با سطح متوسط در نظر گرفته شده اند و نیازمند تحصیلات دبیرستانی و همین طور آموزش حین کار هستند. مانند قصاب و راننده کامیون.
  5. دسته D، دسته آخر می باشد برای مشاغل کارگری تعریف شده است و برای این مشاغل تخصص خاصی احتیاج نیست ولی گاهی نیاز به پاره ای آموزش ها در محل کار وجود دارد. مانند کارگران مزارع، کارگران حفاری چاه های نفت یا نیرو های خدماتی.

هر کد ناک مربوط به یک شغل خاص است که بر اساس شرح وظایف آن شغل ایجاد شده است. برای دیدن این مشاغل و شرح وظایف هر کد ناک می توانید به این سایت مراجعه کرده و در قسمت Filter items با واردکردن کد ناک یا قسمتی از عنوان ناک، آن ناک را بیابید. در سیستم اکسپرس انتری، فهرست تمام ناک هایی را که می توانید انتخاب کنید، اینجا بیابید.

در این نشست پرسش و پاسخ، موضوعات بسیاری از سوی علی مختاری برای دانشجویان ساکن مونترال توضیح داده شد و دانشجویان سوالات خود را مطرح کردند.

برای مشاهده ویدئوی کامل این کارگاه به لینک های زیر مراجعه کنید. 

قسمت اول

قسمت دوم 

قسمت سوم 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar