چگونه هویت شغلی خود را ارتقا دهیم؟
07 مارس 2017 - 0:00
بازدید 452
10

روزنامه “24 ساعت” مونترال مقاله ای با عنوان 9 اشتباه کاری که نباید مرتکب شویم منتشر کرد در حالیکه چند روز از برگزاری همایش کارجویان و کارفرمایان مونترال می گذرد، روزنامه “24 ساعت” مونترال صبح روز دوشنبه 6 مارس در بخش مقالات خود نوشت:  «هویت شغلی بر اساس یک تصمیم استراتژیک ساخته می شود و […]

ارسال توسط :
پ
پ

روزنامه “24 ساعت” مونترال مقاله ای با عنوان 9 اشتباه کاری که نباید مرتکب شویم منتشر کرد

در حالیکه چند روز از برگزاری همایش کارجویان و کارفرمایان مونترال می گذرد، روزنامه “24 ساعت” مونترال صبح روز دوشنبه 6 مارس در بخش مقالات خود نوشت:  «هویت شغلی بر اساس یک تصمیم استراتژیک ساخته می شود و یا در برخی موارد به دلیل ارتکاب اشتباهی ناخواسته مخدوش می گردد. در زیر به 9 توصیه مهم برای ارتقای هویت شغلی اشاره می کنیم.»

 

  • از تغییر نهراسید.

درست است که همه ما در برابر شرایط جدید کاری، واکنش های از خود نشان می دهیم به دلیل اینکه نمی دانیم دنیای کاری جدید چگونه خواهد بود ولی شرط موفقیت در فضای کاری جدید این است که خود را در معرض تغییرات قرار دهید و در برابر آنها مقاومت نکنید.

  • رویا پردازی نکنید.

“جنی بلاک “که بنیان گذار برنامه ارتقا شغلی گوگل است، به این نکته مهم اشاره می کند که اگرچه رویا پردازی ما را از یافتن شغل مناسب دور می کند اما با داشتن دیدگاهی واقع بینانه و پیروی از مسیر علاقه هایمان می توانیم شغل مناسبی پیدا کنیم. لازم است که هر کسی به دنبال راهی برود که به آن علاقه دارد.

  • آسان ارتباط برقرار کنید.

حتی اگر نمی توانید خود را به صورت خیلی حرفه ای معرفی کنید، سعی کنید با کلمات ساده و آسان و در کمال صداقت این کار را انجام دهید. قطعاً شما در زندگی مهارت های زیادی کسب کرده اید، اما بیان همه آنها ضروری نیست، بهتر است توجه کارفرما را روی مهارت های متمرکز کنید که در آنها تبحر دارید. حتی اگر احساس می کنید نقطه ضعفی در یکی از وظایف مورد نظر کارفرما دارید، سعی کنید آنها را به شیوه ای درست و با زبانی شیوا بیان کنید و مهارت هایی را برجسته سازی کنید که بیش از بقیه به شرح وظایف کار مورد نظر نزدیک است.

  • تحت تاثیر حرف دیگران نباشید.

همه ما می دانیم که در تصمیمات خود نیاز به مشورت با دوستان خود داریم، اما این مشورت نباید تا حدی پیش رود که مدام تصمیم خود را تغییر دهیم و مرتکب اشتباهات بزرگ تری در انتخاب های خود شویم.

  • فقط به پول فکر نکنید.

این مسئله که همه ما کار می کنیم تا درآمدی داشته باشیم، امری انکارناپذیر است اما اگر در هنگام امضای قرارداد، فقط به موضوع حقوق فکر کنید، تاثیر منفی روی آینده شغلی خود گذاشته اید. باید سعی کنید خلاق باشید و به جای بحث در خصوص میزان حقوق، به موضوعاتی همچون ساعات کاری و امتیازات اجتماعی بپردازید و با این کار شانس خود برای موفقیت در مصاحبه را افزایش دهید.

  • زندگی شخصی و کاری را از یکدیگر جدا کنید.

بسیاری از ما همان طور که مسائل کاری را به خانه و خانواده خود منتقل می کنیم، مسائل زندگی شخصی و خانوادگی خود را نیز به محیط کاری منتقل می کنیم و باید بپذیریم که برخی از همکاران ما از اینکه در مسایل شخصی با ما همدردی کنند، اذیت می شوند و این انتظار غلطی است که بخواهیم آنها در مسایل خانوادگی با ما همدردی کنند.

  • خود را از شکست سرزنش نکنید.

اشتباهات، شما را در موقعیتی قرار می دهد که بیشتر بیاموزید و به عبارتی دیگر تا اشتباه نکنیم، چیزی یاد نمی گیریم. بهتر است به جای اینکه خود را سرزنش کنید و افسوس گذشته را بخورید، دیدگاه خود را تغییر دهید و سعی کنید که از ان اشتباه درس بگیرید.

  • در رزومه خود دروغ نگویید.

برخی معتقدند که هدف، وسیله را توجیه می کند و چون هدف، موفقیت در به دست آوردن کار است، پس اطلاعات اشتباه در رزومه خود می نویسند. اما باید بدانید که حتی اگر کار را به دست آورید، بعدها در محیط کاری با مشکلات بزرگتری رو به رو می شوید.  اصولاً بسیاری از دروغ ها با نیت خوب شروع می شوند و افراد با دروغ گفتن می خواهند از خود یا دیگران دفاع کنند اما دروغ ها این خاصیت را دارند که بزرگ و بزرگ تر می شوند تا زمانی که حقیقت فاش می شود و شخصی به حقیقت ماجرا پی  می برد. در این هنگام هیچ راهی برای بازگشت وجود ندارد. وقتی در دام دروغ اسیر می شوید، قبل از اینکه به همکاران خود آسیب برسانید، آرامش از وجود خودتان سلب می شود، بنابراین اگر می خواهید در کنار دیگران احساس خوبی داشته باشید، صادق باشید.

  • حتی اگر رویاهای شلغی تان محقق نشد، احساس شکست نکنید.

اگر درسن 25 سالگی مدیر عامل شرکت نیستید و در سن 30 سالگی هنوز میلیونر نشدید، ناامید نشوید، این تنها شما نیستید که این شرایط را دارید و مطمئن باشید که هنوز برای تحقق آرزوهایتان فرصت دارید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar