چگونه دولت کانادا بحران اقتصادی ناشی از کرونا را مهار می‌کند
02 دسامبر 2020 - 15:11
بازدید 413
5

بیانیه اقتصادی «حمایت از کانادایی ها و مبارزه با کووید۱۹: پاییز ۲۰۲۰» بر سلامت مردم و اقتصاد کانادا تأکید می کند   موج دوم کرونا گریبانگیر مردم و همچنین اقتصاد جهانی، از جمله کانادا شده است. خانم «کریستیا فریلند»، معاون نخست وزیر و وزیر دارایی، امروز بیانیه اقتصادی «حمایت از کانادایی ها و مبارزه با […]

ارسال توسط :
پ
پ

بیانیه اقتصادی «حمایت از کانادایی ها و مبارزه با کووید۱۹: پاییز ۲۰۲۰» بر سلامت مردم و اقتصاد کانادا تأکید می کند

 

موج دوم کرونا گریبانگیر مردم و همچنین اقتصاد جهانی، از جمله کانادا شده است.

خانم «کریستیا فریلند»، معاون نخست وزیر و وزیر دارایی، امروز بیانیه اقتصادی «حمایت از کانادایی ها و مبارزه با کووید۱۹: پاییز ۲۰۲۰» را منتشر کرد. این طرح در راستای محافظت از سلامت، اشتغال، و اقتصاد کانادایی ها تدوین شده است.

اولویت دولت کانادا همچنان مبارزه با کرونا و محافظت از سلامتی و ایمنی کانادایی هاست. دولت فدرال برای این منظور، از استان ها و قلمروها حمایت فوق العاده ای کرده است. کانادا همچنین با توافق نامه هایی برای هفت داوطلب اصلی، متنوع ترین گروه از کاندیدهای واکسن کرونا را (نسبت به تمام کشورهای جهان) گردآوری کرده است. هنگامی که یک نمونه ایمن و موثر از واکسن در دسترس باشد، دولت فدرال آن را به صورت رایگان در اختیار عموم قرار خواهد داد. تا آن زمان، آزمایش و شناسایی در خصوص این ویروس، مسئله ای حیاتی است. به همین دلیل دولت کانادا بیش از ۳۸ میلیون آزمایش سریع تهیه کرده که سه برابر کل آزمایشات انجام شده در کانادا از زمان ابتلا به همه گیری ست. «بیانیه اقتصادی پاییز» با بررسی مرگ های ناگوار ناشی از کرونا که در بهار رخ داد، برنامه ای برای تعیین استانداردهای جدید ملی در نظر خواهد گرفت. این طرح با ایجاد یک صندوق امن یک میلیارد دلاری طولانی مدت به استان ها و قلمروها کمک خواهد کرد تا از سالمندان و افراد آسیب پذیر مراقبت کنند.

 

آخرین گزارش ها درباره «بیانیه اقتصادی پاییز» نشان می دهد که سرمایه گذاری بی سابقه دولت کانادا توانسته به طور موثری اقتصاد را در طی این بحران کنترل کند. تقریباً ۸۰ درصد مشاغل از دست رفته در آغاز این بحران جبران شده و آمار ورشکستگی کمتر از سطح قبل از دوران کرونا است. هر چند، با محدودیت ارتباطات فیزیکی، بسیاری از مشاغل همچنان با چالش های قابل توجهی روبه رو هستند، به طوری که دستاوردهای شغلی برای زنان، جوانان، رنگین پوستان، بومیان و کارگران کم درآمد دچار اختلال شده است. این شرایط در ماه های آینده دشوار خواهد شد و حمایت مالی مداوم تا سال ۲۰۲۱، برای محافظت از مشاغل و جلوگیری از خسارات دائمی در اقتصاد کانادا ضروری خواهد بود.

 

پس از کنترل ویروس ، دولت کانادا برای آغاز بهبود اقتصادی، در یک طرح سه ساله رشد «تولید ناخالص داخلی» (GDP) (بین ۷۰ تا ۱۰۰ میلیارد دلار) سرمایه گذاری خواهد کرد. چنین سرمایه گذاری با محدودیت زمانی، کانادا را به سمت اقتصادی سالم تر، فراگیرتر، مبتکرانه تر، و رقابتی تر هدایت خواهد کرد. «بیانیه اقتصادی پاییز» در راستای این طرح رشد اقتصادی و با هدف سرمایه گذاری در اقدامات قابل اجرا و ابتکارات هدفمند خواهد بود؛ از جمله «سیستم یادگیری زودهنگام و مراقبت از کودکان در کانادا»، برنامه هایی برای حمایت از «تحول سبز اقتصاد»، و ابتکاراتی برای رسیدگی به نژادپرستی سیستمی.

کانادا با داشتن کمترین میزان بدهی GDP در میان سایر کشورهای گروه 7، با موقعیتی قدرتمند وارد دوران کرونا شد و آن را همچنان حفظ کرده است. سابقه مدیریت مالی ملاحظه کارانه و نرخ پایین وام گیری به این معناست که بدهی کانادا اکنون قابل پرداخت است و برای نسل های آینده خواهد بود. در واقع، هزینه بدهی فدرال (نسبت به وسعت اقتصاد کانادا) در کمترین حد ۱۰۰ سال اخیر قرار دارد.

مدیریت مالی دولت کانادا، خصوصا در رابطه با نسل های آینده، همچنان ملاحظه گر و مسئول است؛ «بیانیه اقتصادی پاییز» از کانادایی ها در این بحران حمایت می کند و اطمینان می دهد که اقتصاد آینده کانادا مشمول تمامی افراد و رو به بهبود خواهد بود.

 

درباره «بیانیه اقتصادی پاییز»

  • تا به امروز، بیش از هشت مورد از هر ۱۰ دلار هزینه شده در کانادا برای مبارزه با کرونا و حمایت از کانادایی ها توسط دولت فدرال انجام شده است و این حمایت بی سابقه از ایجاد رکود جلوگیری کرده و اقتصاد را به ثبات رسانده است.

 

  • «بیانیه اقتصادی پاییز» اقدامات جدیدی را برای حمایت از کانادایی ها در دوران کرونا و در راستای بهبودی مستحکم ارائه می دهد، از جمله:

 

  • مبارزه با کووید۱۹، از طریق سرمایه گذاری در آزمایش و شناسایی ویروس، تهیه تجهیزات حفاظت شخصی و مجموعه اقدامات برای حمایت از افراد تحت مراقبت طولانی مدت، و ۱۵۰ میلیون دلار برای بهبود تهویه در ساختمان های عمومی و کمک به کاهش شیوع کرونا
  • حمایت از مشاغل کوچک و بزرگ طی موج دوم بیماری، افزایش حداکثر نرخ «کمک اضطراری دولت به کسب و کارها(CEWS) » به ۷۵ درصد برای دوره شروع از ۲۰ دسامبر ۲۰۲۰ و تمدید آن تا ۱۳ مارس ۲۰۲۱، تمدید نرخ های فعلی «یارانه اضطراری اجاره بهای(CERS) » و «حمایت در زمان قرنطینه» تا ۱۳ مارس ۲۰۲۱ . (هر دو برنامه تا ماه ژوئن ۲۰۲۱ برای مشاغل وجود دارد).
  • حمایت از صنایع متضرر کانادا (مانند گردشگری، هتل ها، هنر و فرهنگ، و بخش هوانوردی)، طرح پشتیبانی جدید از جمله «برنامه اعتبار بخش های فوق آسیب دیده»
  • کمک به خانواده های دارای کودکان خردسال (حمایت موقت تا ۱۲۰۰ دلار در سال ۲۰۲۱ برای هر کودک زیر شش سال برای خانواده هایی که مشمول طرح «کمک هزینه کودک در کانادا(CCB) » هستند)
  • انجام پیش پرداخت مربوط به بهبودی ها، حمایت از کانادایی ها برای بهینه کردن مصارف خانگی با هدف صرفه جویی در انرژی، طرحی برای کاشت ۲ میلیارد درخت، و ایجاد زمینه ای برای «سیستم یادگیری زودهنگام و مراقبت از کودکان در کانادا»

 

 «وزارت دارایی کانادا» امروز «گزارش مالی سالانه دولت کانادا» را برای سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ منتشر کرد. این انتشار، سالانه مروری بر هزینه ها و درآمد دولت برای سال قبل دارد که عوامل تاثیرگذار در این زمینه را نیز نشان می دهد.

 

منبع خبر: canada.ca, december 2020

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar