چگونه خرید بیزنس و گرفتن ویزای کار می تواند مرا به دریافت اقامت دائم کانادا برساند؟
31 آگوست 2018 - 18:42
بازدید 536
6

مدتی است که شرکت کنپارس این امکان را فراهم کرده است که متقاضیان با خرید 100% یا حداقل 51% سهام یک بیزنس، می توانند ویزای کار دریافت کنند و در این مسیر نیازمند دریافت LMIA نیستند.  در اینجا لازم است نکته ای را متذکر شوم که برخی از دوستان را دچار ابهام کرده است؛ از نظر […]

ارسال توسط :
پ
پ

مدتی است که شرکت کنپارس این امکان را فراهم کرده است که متقاضیان با خرید 100% یا حداقل 51% سهام یک بیزنس، می توانند ویزای کار دریافت کنند و در این مسیر نیازمند دریافت LMIA نیستند. 

در اینجا لازم است نکته ای را متذکر شوم که برخی از دوستان را دچار ابهام کرده است؛ از نظر قانونی کسی که به عنوان صاحب یا اداره کننده بیزنس، اجازه کار از دولت کانادا گرفته است، نمی تواند از تجربه ای که با اداره آن بیزنس به دست آورده است، برای برنامه تجربه کانادایی یا کبکی اقدام کند.

در این حالت، بهترین راه گرفتن اقامت دائم کانادا برای فردی که بیزینسی را اداره می کند، این است که همسر وی در کد ناک های A،  B، 0، اشتغال داشته باشد که بتواند پس از یک سال تجربه کار از طریق برنامه تجربه کانادایی برای گرفتن اقامت دائم اقدام کند، البته در هر برنامه مهاجرتی دیگر نیز اگر واجد شرایط باشند اقدام برای مهاجرت به کانادا منعی ندارد مثلا فرد برای کارآفرینی و یا سرمایه گذاری شرایط اقدام را به دست آورد. ویدئوی موضوعی را نگاه کنید تا به جزئیات موضوع پی ببرید. 

باید توجه داشته باشید که دریافت اقامت دائم کانادا از طریق خرید بیزنس چندان ساده نیست و نمی توان با هر بیزنسی و با هر وضعیتی با صرف داشتن پول در این راه قدم گذاشت و امید موفقیت داشت و قطعاً دریافت اقامت دائم نیز نیازمند آمادگی و تلاشی است که افراد نباید آنرا دست کم بگیرند هر چند برای افراد مصمم غیر ممکن نیست.

 
برای شفاف تر شدن موضوع سوالات زیر را بخوانید:

منظور از بیزنس چیست؟

بیزنس می تواند یک شرکت یا یک کسب و کار مانند یک مغازه و یا رستوران باشد. لزوماً محل شرکت یا کسب متعلق به آن نیست و می تواند اجاره ای باشد هر چند در موارد نادری ملک محل بیزنس نیز در آن گنجانده شده و با بیزنس به فروش می رود. آنچه شما برایش پرداخت می کنید اگر ملکی در کار نباشد در حقیقت نام، مجوز، سابقه، مشتریان و….. آن کسب و کار یا شرکت است.

چه کسی می تواند در کانادا بیزنس بخرد؟

هر کسی می تواند در کانادا بیزنس بخرد و هیچ محدودیتی از جهت مالکیت بیزنس نیست ولی این به این معنی نیست که هر خریدار بیزنسی می تواند ویزای کار بگیرد.

خرید چه بیزنسی می تواند منجر به دریافت ویزای کار بدون نیاز به LMIA  شود؟

مشخصات یک بیزنس مناسب می تواند به شرح زیر باشد:

۱- بیزنس فعال باشد. صرف ثبت یک شرکت و انتقال آن به دیگری خرید بیزنس نیست. 

۲- دست کم کنترل ۵۱ درصد را در اختیار داشته باشید. اگر سهامدار زیر ۵۰ درصد باشید، عملا قدرت تصمیم گیری در شرکت در اختیار شما نیست.

۳- بیزنس برای جامعه کانادایی منافع اقتصادی، فرهنگی و یا اجتماعی داشته باشد که البته این ها مفاهیم پیچیده ای است و قانع کردن افسر در این زمینه مهارت ویژه می طلبد.

۴- آن بیزنس با توجه به سوابق و دانش خریدار آن در عمل شدنی و واقعی باشد به این معنی که افسر مهاجرت هنگام صدور ویزا به سابقه و توانایی های متقاضی در اداره آن بیزنس نگاه ویژه دارد و صرف خرید بیزنس با منافع بسیار برای جامعه کانادایی او را برای صدور ویزا قانع نمی کند.

کدام دسته از خریداران بیزنس شانس دریافت ویزای کار دارند؟

۱- داشتن توان مدیریت بیزنس شامل ترکیبی از سابقه و تحصیلات و نیز دانش زبان کافی.

۲- داشتن قصد اداره بیزنس. متقاضی باید خود بیزنس را اداره کند و به عنوان مدیر اجازه کار می گیرد و نمی تواند آن را به دیگری بسپارد.

آیا برای خانواده متقاضی هم ویزای کار صادر می شود؟

بله، در صورت موافقت با ویزای متقاضی همسر وی نیز ویزای کار باز دریافت می کند و فرزندان نیز ویزا می گیرند و بدون مشکل می توانند در مدارس کانادا تحصیل کنند.

اصولا این روش به چه کسانی توصیه می شود و برای چه کسانی مناسب نیست؟ 

خلاصه پاسخ این است که اگر امکان دریافت اقامت از روش های دیگر مانند برنامه های نیروی متخصص و یا سرمایه گذاری که مستقیم منجر به دریافت ویزای اقامت دائم می شود را دارید، قطعا روش خرید بیزنس و ویزای کار برای شما مناسب نیست. اگر شرایط اقدام در برنامه های مهاجرتی را ندارید و توان و اشتیاق اداره بیزنس در کانادا را دارید، آنگاه شاید این روش برای شما مناسب باشد. با این وجود در تصمیم گیری هرگز عجله نکنید.

خدمات کنپارس در این زمینه چیست؟

کنپارس در همه مراحل در کنار شماست. از ارزیابی اولیه برای اقدام صحیح گرفته تا خرید بیزنس مناسب در هر یک از شهرهای کانادا و انجام همه مراحل لازم تا دریافت ویزای اقامت دایم کانادا. اگر متقاضی استفاده از این امکان هستید برای بررسی شرایط لطفا به نشانی info(at) parscanada . com ایمیل بزنید با رعایت موارد زیر:

۱- لطفا عنوان ایمیل را بنویسید: ویزای کار با خرید بیزنس 

۲- مشخصات اجمالی خود شامل موارد زیر را اعلام کنید:

نام و نام خانوادگی 

سن

تلفن تماس 

خلاصه سوابق شغلی 

خلاصه سوابق تحصیلی 

وضعیت تاهل و فرزندان 

برای اطلاعات بیشتر نیز می توانید ایمیل بزنید [email protected] 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar