چه کسانی می‌توانند بدون ترک کانادا برای مجوز کار خاص کارفرما درخواست دهند
23 سپتامبر 2020 - 15:29
بازدید 495
9

کانادا اطلاعات دقیق تری را در مورد افرادی منتشر کرده است که واجد شرایط سیاست موقت جدیدی درباره پیشنهادهای شغلی برای ساکنین موقت هستند.   سیاست جدید که ماه گذشته اعلام شد به اتباع خارجی واجد شرایط با ویزای معتبر اجازه می دهد در صورت داشتن پیشنهاد شغلی، از داخل کانادا برای اجازه کار اقدام […]

ارسال توسط :
پ
پ

کانادا اطلاعات دقیق تری را در مورد افرادی منتشر کرده است که واجد شرایط سیاست موقت جدیدی درباره پیشنهادهای شغلی برای ساکنین موقت هستند.

 

سیاست جدید که ماه گذشته اعلام شد به اتباع خارجی واجد شرایط با ویزای معتبر اجازه می دهد در صورت داشتن پیشنهاد شغلی، از داخل کانادا برای اجازه کار اقدام کنند. این سیاست همچنین اتباع خارجی واجد شرایط را که برخی شرایط خاص اقامت موقت را ندارند، از اجازه کار محروم نمی کند. علاوه بر این، «نیروی کار موقت خارجیِ» واجد شرایط که وضعیت اقامت خود را به ویزای توریستی تغییر داده اند، ممکن است تا زمانی که اجازه کارشان در حال پردازش است، مجاز به کار باشند.

 

برای اینکه اتباع خارجی، واجد شرایط درخواست «مجوز کار ویژه کارفرما» بدون خروج از کشور باشند، باید ویزای توریستی قانونی داشته باشند. آنها می توانند با شرایط ضمنی هم در کانادا باشند. این افراد همچنین باید از 24 آگوست2020 در کانادا حضور داشته و از آن زمان کشور را ترک نکرده باشند و فقط می توانند برای مجوز کار مخصوص کارفرما درخواست دهند.

 

به افسران «اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا» (IRCC) دستور داده شده که تاریخ انقضای ویزا را برای تصمیم گیری در مورد درخواست ارسالی در نظر بگیرند.

 

نیروی کار موقت خارجی که ویزای خود را به توریستی تبدیل کرده اند، با شرایط زیر مجاز به کار هستند:

  • دارای ویزای توریستی معتبر هستند و از 24 آگوست 2020 در کانادا حضور داشته و از آن زمان کشوررا ترک نکرده اند.
  • در دوازده ماه گذشته و قبل از تاریخی که درخواست خود را برای اجازه کار تحت سیاست جدید ارائه می دهند، مجوز کار معتبر داشته اند و در حال حاضر با ویزای توریستی در کانادا هستند.
  • باید قصد کار برای کارفرمایی را داشته باشند که از او پیشنهاد شغلی دارند.
  • قصد اشتغال در شغلی را داشته باشند که ضرورت پیشنهاد شغلی با «ارزیابی میزان نیاز در بازار کار» (LMIA) یا معاف از «LMIA» در مجوز کارشان مشخص و تحت سیاست جدید ارائه شده باشد.
  • برای دریافت مجوز کار موقت، درخواست خود را با استفاده از فرم وب «IRCC» به اداره مهاجرت تحویل داده اند.
  • آنها همچنین باید تقاضایی داده باشند مبنی بر اینکه اجازه کارشان تا زمان تصمیم گیری در مورد درخواست آنها قابل اجرا باشد.

 

سفر به مرز برای خدمات مهاجرتی سفری غیرضروری تلقی می شود. قبل از همه گیری کرونا، اتباع خارجی برای فعال کردن ویزای خود مجبور به ترک کشور و بازگشت بودند. در تلاش برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا، اینکار ممنوع شد.

 

وزیر مهاجرت کانادا، «مارکو مندیچینو» پیشتر گفته بود که حذف این مرحله در حالی که اقدامات بهداشتی مربوط به ویروس کرونا همچنان مراعات می شوند، به نیروی کار موقت خارجی و کارفرمایان کانادایی کمک بزرگی خواهد کرد.

 

منبع خبر: CIC News, September 20, 2020

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar