چهره‌های برجسته و مشهور کانادا- قسمت چهارم
27 آوریل 2012 - 9:21
بازدید 190
9

علی شریفیان   لرد استانلی پرستون ۱۹۰۸ــ ۱۸۴۱ فرماندار کل فقید کانادا. لرد استانلی جامی به نام خود یکصد و بیست هشت سال پیش برای بهترین تیم‌هاکی کانادا برای ایجاد رقابت بیشتر میان تیم‌ها در نظر گرفت. این جام «جام استانلی»، یکی از باارزش‌ترین جوایز لیگ‌ هاکی آمریکای شمالی است.  شنبه شبهای اواخر پاییز و […]

ارسال توسط :
پ
پ

علی شریفیان

 

لرد استانلی پرستون ۱۹۰۸ــ ۱۸۴۱

فرماندار کل فقید کانادا. لرد استانلی جامی به نام خود یکصد و بیست هشت سال پیش برای بهترین تیم‌هاکی کانادا برای ایجاد رقابت بیشتر میان تیم‌ها در نظر گرفت. این جام «جام استانلی»، یکی از باارزش‌ترین جوایز لیگ‌ هاکی آمریکای شمالی است.

 شنبه شبهای اواخر پاییز و تمام زمستان، بازی‌های ‌هاکی جام استانلی در کانادا سرگرمی مردم بوده و یکصد و بیست و هشت سال گذشته، هر ساله صدها هزار کانادایی این بازی‌ها را دنبال کرده و جزیی از زندگی‌شان بوده است.

 

سرباز گمنام

این سرباز گمنام در یکی از میدان‌های نبرد جنگ جهانی اول جان باخت. کالبد وی در سال ۲۰۰۰ در میدانی در اتاوا پایتخت کانادا و زیربنای یادبود سرباز گمنام به خاک سپرده شده است.

سرباز گمنام یادآور ۱۱۶ هزار سربازی است که جان خود را در جنگ اول جهانی برای آزادی کانادا و جهان فدا کرده‌اند.

 

لئونارد کوهن ۱۹۳۴

شاعر، نوازنده، نویسنده، ترانه‌سرا و آوازخوان مشهور کانادا و جهان. کوهن با آثار خود بویژه آلبوم‌هایش صدها هزار طرفدار در جهان دارد. وی یکی از مشهورترین خوانندگان کاناداست که در جهان آواز نیز محبوبیت و اشتهار فراوان یافته است. تعدادی از ترانه‌های او از جمله ترانه بسیار مشهور «هاله‌لویا» بارها توسط خوانندگان دیگر بازخوانی شده است.

 

 سر ویلیام استفانسون ۱۹۸۹ــ ۱۸۹۶

مشهور به «کانادایی ساکت». استفانسون به عنوان رئیس امور جاسوسی و ضد جاسوسی در جنگ جهانی دوم یکی از دستیاران اصلی «وینستون چرچیل» نخست‌وزیر بریتانیا بود. وی با اختراع دستگاه ویژه انتقال عکس از طریق امواج (رادیو فتو) شهرت فراوانی یافت. این اختراع، «کانادایی ساکت» را به یک میلیونر تبدیل کرد.

 

 ویلیام شاتنر۱۹۳۱

بازیگر مشهور سریال‌های تلویزیونی. ویلیام شاتنر بازیگری را از تئاترهای تورنتو شروع کرد. در سال ۱۹۶۶ تا ۱۹۶۹ با  بازی در سریال مشهور تلویزیونی Star Trek (سفر ستاره‌ای- در ایران «پیشتازان فضا») در نقش «کاپیتان جیمز کرک» به شهرت جهانی رسید. شاتنر به دلیل فعالیت‌های تلویزیونی خود جوایز متعددی کسب کرده است.

 

 دیوید تامپسون ۱۸۵۷ــ ۱۷۷۰

جهانگرد و استاد جغرافیا. دیوید تامپسون حدود دو میلیون مایل مربع مناطق شمال غرب امریکا را در طول سفرهای اکتشافی خود نقشه‌برداری کرد و حدود و ثغور این مناطق را بر روی نقشه‌های خود به یادگار گذاشت. یافته‌های علمی وی در جغرافیای کانادا و امریکای شمالی اهمیتی ویژه دارند.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar