چند راه‌ حل برای مواجهه با تاخیر در درخواست مهاجرتی 
07 ژوئن 2023 - 8:40
بازدید 417
5

پرونده خود را به روز رسانی کنید و هر گونه ایراد و کمبود در پرونده را اصلاح کنید هنگام درخواست کار، تحصیل یا مهاجرت به کانادا، یک تبعه خارجی باید درخواست خود را به اداره مهاجرت کانادا (IRCC) ارسال کند. پس از اقدام به درخواست هر برنامه مهاجرتی استانداردهای خدماتی و  زمان‌های پردازش خاص خود […]

ارسال توسط :
پ
پ

پرونده خود را به روز رسانی کنید و هر گونه ایراد و کمبود در پرونده را اصلاح کنید

هنگام درخواست کار، تحصیل یا مهاجرت به کانادا، یک تبعه خارجی باید درخواست خود را به اداره مهاجرت کانادا (IRCC) ارسال کند. پس از اقدام به درخواست هر برنامه مهاجرتی استانداردهای خدماتی و  زمان‌های پردازش خاص خود را دارد. با این حال، ممکن است تاخیرهایی در این استانداردهای پردازش وجود داشته باشد که باعث می‌شود زمان پردازش برنامه بسیار بیشتر از استاندارد خدمات اداره مهاجرت باشد.

اداره مهاجرت کانادا با مشکل حجم بالای درخواست‌ها مواجه است. عقب افتادگی در روند رسیدگی به درخواست‌ها به دلیل همه‌گیری کووید-19، کمبود نیروی انسانی، تقاضای بالا و فناوری قدیمی بوده است. تأخیر در رسیدگی به درخواست‌های شخصی می‌تواند به دلیل کافی نبودن مدارک یا الزاماتی مانند بررسی سوابق باشد که زمان بیشتری را می‌طلبد. 

گزینه های شما چیست؟

اگر روند رسیدگی به درخواست شما با تاخیر روبرو شده است، چند گزینه پیش روی شما وجود دارد. 

اولین کاری که متقاضی باید انجام دهد این است که وضعیت درخواست خود را به صورت آنلاین از طریق وب‌سایت اداره مهاجرت پیگیری کند. ابزارهای پیگیری آنلاین زمان انتظار را مشخص می‌کند. اطمینان حاصل شود که تمام مدارک کامل و به روز هستند تا از تاخیرهای غیرضروری جلوگیری شود. 

پس از انجام این کار، می توانید فرم وب جهت استعلام تکمیل و ارسال کنید. یا اینکه با مرکز مشتریان اداره مهاجرت تماس بگیرید تا در مورد علت تاخیر در درخواست جویا شوید. چنانچه تماس با اداره مهاجرت بی پاسخ ماند یا رضایت بخش نبود، می‌توانید از یکی از نمایندهای‌ محلی پارلمان بخواهید که درخواست به روز رسانی وضعیت را ارسال کند. 

برای درخواست های ارسال شده پس از سال 2010، یک درخواست ATIP (دسترسی به اطلاعات و حریم خصوصی) ارسال کنید. ATIP درخواستی برای نوت GCMS (سیستم مدیریت پرونده جهانی) و روشی برای بدست آوردن اطلاعات از دولت کانادا در مورد درخواست های ویزای در حال انجام یا درخواست های قبلی ارائه شده توسط متقاضی است اگر درخواست قبل از سال 2010 ارسال شده باشد، متقاضی می تواند نوت‌های CAIPS (سیستم پردازش مهاجرت به کمک رایانه) یا FOSS (سیستم پشتیبانی عملیات میدانی) خود را به همراه سوابق GCMS درخواست کند (GCMS در حدود سال 2010 جایگزین CAIPS و FOSS شد). این نوت‌ها به شما ایده می‌دهد که آیا مشکلی در درخواست شما وجود دارد یا خیر. اگر افسر اداره مهاجرت به نگرانی‌ها یا تردیدهایی اشاره کرده است، از این فرصت استفاده کنید و مدارک دیگری را برای رسیدگی به این تردیدها ارائه کنید، به‌ویژه اگر درخواست مهاجرت در مراحل اولیه رسیدگی است.

در صورت لزوم، می توانید برای ارسال نامه درخواست رسمی از طریق فرم وب اداره مهاجرت (IRCC)  از یک وکیل مهاجرتی کمک بگیرید. این نامه تاکید می‌کند که زمان پردازش از میانگین زمان پردازش تعیین شده بیشتر شده است.

درخواست برای حکم مانداموس

اگر از میانگین زمان پردازش گذشته باشد و سایر تلاش‌ها و گزینه‌های شرح داده شده در بالا ناموفق باشند، آخرین راه‌حل درخواست برای حکم مانداموس (Order of Mandamus) است. با این اقدام دادگاه فدرال اداره مهاجرت را برای تصمیم‌گیری در مورد درخواست‌ها تحت فشار قرار می‌دهد. می‌توان از حکم مانداموس کانادا استفاده کرد تا دادگاه فدرال کانادا به اداره مهاجرت دستور دهد برای درخواست مهاجرتی که برای مدت طولانی بدون هیچ توضیح منطقی معلق مانده است، تصمیم بگیرد. قبل از درخواست به دادگاه، متقاضی باید بررسی کند که آیا پرونده درخواست کامل است؟ تمام گزینه‌های دیگر برای پیگیری انجام شده است؟ و اینکه آیا تاخیر غیرمنطقی در زمان پردازش وجود داشته است یا خیر؟

در حالت کلی عوامل بسیاری در طولانی شدن روند پردازش درخواست‌ها دخیل هستند. یکی از آنها ممکن است حجم بالای درخواست‌ها باشد. در مواردی که اطلاعات نادرست ارائه شود ممکن است از متقاضی خواسته شود که نسخه تصحیح شده مدارک را مجددا ارسال کند یا اطلاعات اضافی ارائه دهد. هر یک از این موارد باعث تاخیر در درخواست می‌شود زیرا افسر مهاجرت باید قبل از ادامه درخواست، این ایرادات را اصلاح کند. 

برای اطلاعات بیشتر بخوانید:

اعتراض به رد درخواست مهاجرتی

خبر جدید برای پناهندگان ایرانی که در خطر اخراج هستند

ارتباط با ما:

برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های 02191008339، 02191008338 یا 02159174000 تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه  فرم ارزیابی رایگان  ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ (+1)5799579293 و 9034941456(+98) ( کافیست همین حالا شماره تماس ها را لمس کنید ) از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar