چقدر طول می‌کشد تا یک کانادایی کار پیدا کند؟
08 ژانویه 2015 - 6:59
بازدید 326
8

اوضاع روبه‌راه به نظر می‌رسد. چندی پیش اداره آمار کانادا در گزارش‌ خود از بازار کار در کشور عنوان کرده بود که نرخ بیکاری به 6.5 درصد رسیده و این رقم در شش سال گذشته پایین‌ترین رقم بوده است. پس معلوم است که اقتصاد کشور در مسیر درستی حرکت می‌کند. در workopolis هم ما شاهد […]

ارسال توسط :
پ
پ

اوضاع روبه‌راه به نظر می‌رسد. چندی پیش اداره آمار کانادا در گزارش‌ خود از بازار کار در کشور عنوان کرده بود که نرخ بیکاری به 6.5 درصد رسیده و این رقم در شش سال گذشته پایین‌ترین رقم بوده است. پس معلوم است که اقتصاد کشور در مسیر درستی حرکت می‌کند.

در workopolis هم ما شاهد افزایش تعداد تقاضاهای آنلاین برای استخدام نیروی کار جدید بوده‌ و به همین دلیل هم انتظار داریم که امسال افراد بیشتری را مشغول به کار ببینیم. ماه‌های سپتامبر و اکتبر امسال از نظر رشد اشتغال ارقام بسیار خوبی را نشان دادند. گرچه تنها با دو ماه نمی‌توان به نتیجه‌گیری کلی رسید اما می‌توان امیدوار بود که این روند مثبت ادامه یابد. بنابراین اگر در جستجوی کار یا در فکر تغییر مسیر شغلی هستید، شرایط فعلی بهتر از چند ماه گذشته است.

چقدر طول می‌کشد تا کار پیدا شود؟

کار جدید پیدا کردن زمان می‌برد. این زمان می‌تواند از دو روز تا یک سال متغیر باشد اما برای خیلی‌ها این زمان معمولا چهار ماه است. اکثریت شرکت‌کنندگان در نظرسنجی  workopolis گفته‌اند که برای رسیدن به موقعیت شغلی مطمئن فعلی‌اشان حدود 16 هفته زمان صرف کرده‌اند.

طی چهار ماه گفته شده، اکثر کانادایی‌ها (65 درصد آنها) گفته‌اند که قبل از استخدام در کار فعلی‌اشان برای بیش از 10 جا رزومه فرستاده‌اند. خیلی‌ از آنها (80 درصد) هم گفته‌اند که همزمان حداقل برای 5 مورد تقاضا می‌داده‌اند تا مطمئن باشند که یکی از آنها به مصاحبه ختم می‌شود.

شاید از همین‌جا بتوان متوجه شد که چرا کارفرماها می‌گویند که هشتاد درصد از رزومه‌هایی که به دستشان می‌رسد دارای شرایط لازم برای دعوت صاحبان آنها به مصاحبه شغلی نیست.

به طور متوسط فقط 2 درصد از صاحبان رزومه‌ها برای مصاحبه فراخوانده می‌شوند. زیرا بخش عظیمی از این رزومه‌ها اصلا خوانده نمی‌شوند چون این روزها کارفرماها نرم‌افزارهایی را به کار می‌برند که بتواند رزومه‌هایی را که دارای بیشترین کلمات کلیدی مورد نظر آنهاست انتخاب کند و باقی را کنار بگذارد.

ببینیم چطور می‌توان شانس رسیدن صاحب یک رزومه به مصاحبه را بالا برد.     

کمی بیش از نیمی از کاندیداها (56 درصد) گفته‌اند که قبل از استخدام درشغل فعلی‌اشان فقط در یک یا دو مصاحبه شغلی شرکت کرده‌اند. بیش از 30 درصد آنها گفته‌‌اند که قبل از استخدام در کار فعلی‌اشان لازم شده تا در پنج مصاحبه شغلی یا بیشتر شرکت کنند.

نکته جالب و البته تعجب برانگیز برای خود ما در این بررسی این بود که تقریبا نصف پاسخ‌دهندگان (46 درصد) گفته‌اند که بعد از مصاحبه شغلی‌اشان در مورد نتیجه کار هیچ‌گونه پیگیری (follow up) انجام نداده‌اند. این موضوع حتی شامل نفرستادن نامه یا یادداشت تشکر((Thank you note برای مصاحبه‌کننده هم می‌شود.

انجام ندادن این مرحله حساس می‌تواند تاثیر زیادی در نتیجه مصاحبه شما داشته باشد. این نامه یا یادداشت در واقع نشان‌دهنده حسن نیت شماست برای تشکر از وقتی که مصاحبه‌کننده برای دیدار با شما و صحبت در مورد درخواست شما صرف کرده است. بهترین حالت این است که یک مصاحبه‌شونده دقیق و باهوش طی یک یادداشت مودبانه از زحمات مصاحبه کننده خود تقدیر کند. با نادیده گرفتن و فراموش کردن این قسمت ممکن است ناخواسته خود را از گروه کاندیداها خارج کنید.

حتی می‌توان در این یادداشت و پیگیری بار دیگر به میزان علاقه‌مندی و اشتیاق خود برای همکاری و این‌که تا چه حد خود را انتخاب مناسبی برای این شغل می‌دانید اشاره کنید. در این یادداشت با اشاره به مفاد مصاحبه به مصاحبه‌کننده خود نشان می‌دهید که تا چه اندازه به جزئیات دقت داشته اید و اطلاعات اصلی و مهم در خاطرتان مانده است.

در واقع طی کردن این چند گام اضافی پایانی در مسیر کاریابی سبب می‌شود تا از باقی افراد متمایز شوید و این موضوع به کارفرما نشان می‌دهد که شما تا چه حد برای به دست آوردن این کار تلاش می‌کنید و همیشه همین افراد هستند که زودتر و قبل از دیگران کار را به چنگ می‌آورند.

برای مشاهده اصل مطلب اینجا کلیک کنید. 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar