پیگیری مدارک تحصیلی تقلبی از سوی اداره مهاجرت فدرال
16 نوامبر 2011 - 17:02
بازدید 333
9

علی مختاری؛ چندی پیش یکی از قربانیان موسسه مهاجرتی س در اصفهان به من مراجعه کرد و اظهار داشت که من قراردادی با این افراد امضا کردم و یک کپی گذرنامه؛ مدارک هویتی خود شامل ترجمه شناسنامه؛ مدرک تحصیلی در رشته مهندسی مکانیک و عکس به این موسسه داده ام و اکنون به من فایل […]

ارسال توسط :
پ
پ

علی مختاری؛

چندی پیش یکی از قربانیان موسسه مهاجرتی س در اصفهان به من مراجعه کرد و اظهار داشت که من قراردادی با این افراد امضا کردم و یک کپی گذرنامه؛ مدارک هویتی خود شامل ترجمه شناسنامه؛ مدرک تحصیلی در رشته مهندسی مکانیک و عکس به این موسسه داده ام و اکنون به من فایل نامبر فدرال هم داده اند و من واقعا نمی دانم چگونه بدون اینکه من فرمی امضا کنم و یا مدارک کاری خود را ارسال کنم برای من اقدام کرده اند. او پرسید چگونه می توان از محتوای پرونده با خبر شد؟ من نیز او را برای گرفتن CAIPS NOTE راهنمایی کردم. چندی بعد با من تماس گرفت و کپی اطلاعات دریافتی را برای من فرستاد و با تعجب دیدم که برای این آقای مجرد همسری هم در پرونده هست و خود وی نیز فوق لیسانس معماری معرفی شده است با سوابق کاری در زمینه ای که وی هرگز در آن کار نکرده است.

ردی هم از هیچ نماینده ای در پرونده نیست و نشانی ها هم نشانی های ناشناخته ای است. این دوست ما تلاش می کند آن همسر فرضی را بیاید و او را در جریان قرار دهد. او موفق می شود و بعد از تماس در می یابد که آن دختر خانم دلخوش است به اینکه به روش من درآوردی این موسسات  به نام پارتنری اقدام کرده است و میلیونها تومان پول نیز پرداخت کرده است.

از من خواست بگویم چه کند و من گفتم نامه ای به اداره مهاجرت بنویسد و شرح دهد که قربانی یک موسسه متقلب شده است و اطلاعات ابرازی در پرونده صحت ندارد و هرگز نیز ازدواج نکرده است که همسری داشته باشد آن هم با فوق لیسانس بیولوژی از دانشگاه اصفهان. دیگر از آن دوست نشنیدم تا پریروز که تماس گرفت و نامه ای از اداره مهاجرت در ورشو برای من ارسال کرد که در آن به وی گفته بودند که مدرک همسر شما از دانشگاه صادر کننده آن استعلام شده است و تقلبی است و ما به این نتیجه رسیده ایم که شما در تلاش بوده اید که ما را در بررسی پرونده گمراه کنید. به ایشان ۳۰ روز وقت داده اند که توضیح دهد و در صورتی که نتواند آنها را قانع کند برای دو سال نمی تواند هیچ درخواستی را به اداره مهاجرت کانادا تسلیم کند.

متن نامه افسر به شرح زیر است:

 

Dear Mr. ……….

 

This refers to your application for permanent residence in Canada.

In support of your application you submitted diplomas from University of Isfahan stating that your spouse was awarded a Bachelor&#۳۹;s degree by this university.

In considering your application, I have made an attempt to verify the above mentioned diplomas.

I received written correspondence from the University of Isfahan stating that the diploma submitted by you was not issued by their institution and is counterfeit.

Therefore, it is my belief that you have deliberately tried to mislead me in a relevant matter which could induce an error in the administration of the Immigration and Refugee Protection Act and I am considering recommending to my supervisor that you be found inadmissible to Canada for misrepresentation pursuant to subsection ۴۰.(۱)(a) of the Act, which states:

A.۴۰(۱) A permanent resident or a foreign national is inadmissible for misrepresentation

(a) for directly or indirectly misrepresenting or withholding material facts relating to a relevant matter that induces or could induce an error in the administration of this Act;

If my supervisor agrees to accept such a recommendation, you shall remain inadmissible to Canada for a period of two years following the date of the decision.

You have ۳۰ days from the date of this letter to respond in writing to my concerns as noted above. After ۳۰ days, I will review your application and will make a decision on the basis of the information available to me at that time.

Yours sincerely,

Immigration Officer

این مطلب را از آن جهت منتشر کردم که اعلام کنم علاوه بر کبک که قبلا در این مورد حساس شده است و به دنبال استعلام مدارک است فدرال نیز چنین کرده است. دوستانی که قربانی این موسسات هستند به اینکه ممکن است سیستم متوجه تقلب نماینده آنها نشود و در این پروسه موفق شوند طمع نکنند و حتما نسبت به بستن پرونده خود اقدام کنند. آن دسته از مشتریان این موسسات نیز که نمی دانند چه در پرونده آنها ابراز شده است تلاش کنند در این مورد اطلاعات بگیرند. بعید می دانم پرونده ای باشد که این افراد به درستی ارسال کرده باشند. تکلیف آن افرادی هم که به روش متقلبانه موسوم به پارتنری اقدام کرده اند نیز روشن است بی دلیل به آمدن به کانادا به روشهای متقلبانه دل نبندند و بگذارند ضرر آنها همان پولی باشد که به جیب متقلبان ریخته اند. 

درخواست بسته شدن پرونده برای این دوستان مزایای زیر را دارد:

۱- تقلب آنها آشکار نمی شود و برای آنها در سیستم مهاجرت کانادا سابقه تقلب ثبت نمی شود و شانس اقدام در سالهای بعد را از دست نمی دهند

۲- هزینه قانونی پرداختی را دریافت می کنند و حداقل بخشی از ضرر آنها جبران می شود

۳- با این کار به جامعه ایرانی و هموطنان خود هم کمک کرده اند و مانع از این شده اند که با آشکار شدن تقلبات بیشتر آبروی ایرانیان بیش از این خدشه دار شود و سیستم مهاجرت کانادا سختگیریها را برای ایرانیان افزایش دهد.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar