پیچیده‌تر شدن وضعیت دفاتر صدور ویزای کانادا
28 جولای 2013 - 6:05
بازدید 207
7

پس از بی‌نتیجه ماندن آخرین دور مذاکرات انجمن حرفه‌ای افسران خدمات خارجی The Professional Association of Foreign Service Officers (PAFSO) با دولت فدرال کانادا در جمعه ۲۶ جولای ۲۰۱۳، این انجمن اعلام کرد که از دوشنبه ۲۹ جولای فعالیت‌های ۱۵ دفتر اصلی صدور ویزا از جمله آنکارا را متوقف خواهد کرد. بدین ترتیب روزنه‌های امیدی […]

ارسال توسط :
پ
پ

پس از بی‌نتیجه ماندن آخرین دور مذاکرات انجمن حرفه‌ای افسران خدمات خارجی The Professional Association of Foreign Service Officers (PAFSO) با دولت فدرال کانادا در جمعه ۲۶ جولای ۲۰۱۳، این انجمن اعلام کرد که از دوشنبه ۲۹ جولای فعالیت‌های ۱۵ دفتر اصلی صدور ویزا از جمله آنکارا را متوقف خواهد کرد. بدین ترتیب روزنه‌های امیدی که برای پایان دادن به این بحران در هفته گذشته گشوده شده بود، مجددا تا زمان نامعلومی بسته شد.

انجمن حرفه‌ای افسران خدمات خارجی که حکم اتحادیه دیپلمات‌های کانادایی را دارد از اوایل بهار امسال بعد از عدم توافق با رییس شورای خزانه‌داری کانادا، تونی کلمنت که نماینده دولت فدرال در این موضوع محسوب می‌شود تصمیم به اعتصاب گرفت. این اعتصاب در ماه‌های اولیه حالت چرخشی و بسیار محدود داشت و بیشتر به عنوان یک رفتار سمبولیک شناخته می‌شد تا اقدامی تاثیرگذار. اما از چند هفته پیش که آخرین دور مذاکرات طرفین بدون نتیجه متوقف شد، این اتحادیه مناطق اعتصاب‌شده و دوره زمانی را گسترده‌تر کرد تا تاثیر اعتصاب واضح شود اما اتحادیه کماکان تلاش می‌کرد تا کارها به‌طور کامل متوقف نشود. با این حال تاثیر این اعتصاب بر روی صدور انواع ویزاها به‌ویژه ویزاهای دانشجویی و توریستی که در فصل تابستان، آمار بسیار بالایی دارند کاملا محسوس بود به حدی که فعالان بخش گردشگری کانادا و مراکز دانشگاهی فشار زیادی به دولت کانادا وارد آوردند تا مشکل را حل کند زیرا آسیب اقتصادی ناشی از این اعتصاب به بخش‌های مربوطه زیاد برآورد می‌شود.

با این حال عملا دولت فدرال با بی‌عملی و امید به اینکه فشار اقتصادی ناشی از اعتصاب بر روی اعضای اتحادیه آنها را به نرمش وادار کند از انجام هر کاری اجتناب کرد. نهایتا در هفته گذشته شورای مذاکره‌کننده اتحادیه بر حسب قانون از کلمنت خواست تا موضوع اختلاف به حکمیت arbitration گذاشته شود که با موافقت وی روبرو شد منتها کلمنت اعلام کرد که تنها در صورت پذیرش شروطی که محرمانه اعلام شده حاضر است حکمیت را بپذیرد. گفته می‌شود این شروط ده مورد است که اتحادیه اکثر آنها از جمله بازگشت به کار در زمان حکمیت را پذیرفته اما یکی از شروط که عدم پافشاری بر دریافت برابر اعضا انجمن با سایر شاغلین است مورد اعتراض جدی اتحادیه قرار گرفته و اعلام شده که حاضر به پذیرش آن نیستند چون این مورد در واقع دلیل اصلی اعتصاب آنها بوده و دولت با فرصت‌طلبی و قرار دادن یکی از موارد اصلی اختلاف که باید در حکمیت بررسی شود به عنوان پیش‌شرط عملا در اندیشه لوث کردن موضوع اعتراضات ماه‌های گذشته است.

پس از این ماجرا و نامیدی از ورود به مسیر حکمیت، در تعطیلات آخر هفته، طرفین هر یک خود را علاقه‌مند به حل موضوع و پایان دادن به کشمکش‌ها و دیگری را به بی‌توجهی به نیازهای جامعه کانادا و ضربه زدن به اقتصاد متهم کرده‌اند. نکته مهم در کامنتی که کلمنت در توییتر خود بیان کرده این است که اظهار امیدواری کرده وزیر جدید مهاجرت و شهروندی، کریس الکساندر بتواند منابع مورد نیاز را تامین کند. اگرچه این اظهارنظر دوپهلو چیز زیادی را روشن نمی‌کند اما حداقل مشخص می‌سازد که از چه کسی باید انتظار حل مسئله را داشت. البته موضوع اعتصاب افسران مهاجرت تنها یکی از میراث جیسن کنی برای وزیر جدید است و او باید تا مدت‌ها با انواع و اقسام ارث و میراث باقیمانده از او دست و پنجه نرم کند.

به نظر می‌رسد یکی از راه‌حل‌های احتمالی این است که وزیر با اعضا اتحادیه توافق کند آنها فعلا و بدون توافق رسمی، به دریافت مبلغی بالاتر از آنچه دولت رسما اعلام می‌کند رضایت دهند و به سر کار بازگردند تا شرایط برای آغاز یک مذاکره جدید و رسیدن به توافق رسمی مهیا شود اما اینها در صورتی امکان‌پذیر است که دولت فدرال حاضر به نشان دادن نرمش باشد.

لازم به یادآوری است که اسم دفتر ورشو در میان ۱۵ دفتر اعلام شده نیست.

برای مطالعه متن خبر اینجا را ببینید.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar