پیشنهاد وزیر مهاجرت کبک برای تغییر سیستم جذب مهاجر در برنامه نیروی متخصص کبک
29 مارس 2018 - 18:39
بازدید 463
7

امروز چهارشنبه 28 مارس 2018  روزنامه رسمی استان کبک پیشنهادات وزیر مهاجرت این استان را برای انجام تغییراتی در برنامه های مهاجرتی کبک از جمله برنامه نیروی متخصص (Quebec Skilled Worker Program) منتشر کرد. این وزارتخانه برای ۴۵ روز آماده شنیدن نظرات شهروندان در خصوص این پیشنهادات است. در ارتباط با برنامه نیروی متخصص کبک سیستمی شبیه […]

ارسال توسط :
پ
پ

امروز چهارشنبه 28 مارس 2018  روزنامه رسمی استان کبک پیشنهادات وزیر مهاجرت این استان را برای انجام تغییراتی در برنامه های مهاجرتی کبک از جمله برنامه نیروی متخصص (Quebec Skilled Worker Program) منتشر کرد. این وزارتخانه برای ۴۵ روز آماده شنیدن نظرات شهروندان در خصوص این پیشنهادات است.

در ارتباط با برنامه نیروی متخصص کبک سیستمی شبیه سیستم اکسپرس انتری فدرال استفاده شود که همانند آن سیستم، ابراز علاقه مندی یا Expression of Interest مبنای آن است. در این سیستم این دولت است که از بین علاقه مندان افرادی را انتخاب کرده و توصیه به اقدام می کند و صرف داشتن پروفایل و ابراز علاقمندی تا قبل از ارسال دعوت نامه حقی را برای متقاضی ایجاد نمی کند.

استان کبک، دیتابیس متقاضیان خود را خواهد داشت و متقاضیانی که امتیاز بیشتری داشته باشند، دعوت نامه دریافت می کنند و می توانند ظرف ۹۰ روز برای «گواهی انتخاب کبک» یا همان CSQ اقدام کنند. این پرونده بر اساس سیستم امتیازبندی کبک بررسی ودر مورد آن تصمیم گیری خواهد شد. پس از دریافت CSQ می توانند درخواست اقامت دائم خود را به دولت فدرال ارسال کنند.

سیستم اکسپرس انتری فدرال و همچنین سیستم مشابه آن در کبک در واقع برنامه مهاجرتی نیست و تنها یک روش جدید برای انتخاب افراد دارای بالاترین امتیازات (از منظر نیروی انسانی) از میان متقاضیان مهاجرت است. به عبارتی می توان گفت اکسپرس انتری سیستمی است برای مدیریت درخواست های برنامه های مهاجرتی.

به نظر می رسد به طور خلاصه تغییرات زیر در حال وقوع است:

  1. قوانین موجود در مورد پذیرش متقاضیان برنامه نیروی متخصص کبک از تاریخ اول آوریل تا 15 اوت 2018 اجرا خواهد شد. 

  2. تعداد 5000 پرونده بر اساس همان قوانین قبلی از امروز تا 15 اوت 2018 دریافت خواهد شد. به عبارت دیگر، اداره مهاجرت کبک، 5000 پرونده تعیین شده برای سال کاری 2017-2018 را تا قبل تاریخ 15 اوت 2018 دریافت خواهد کرد. 

  3. تاریخ و نحوه ثبت پرونده ها در آینده اعلام خواهد شد.

  4. در مورد جزییات سیستم جدید که همانند اکسپرس انتری فدرال خواهد بود:

            – متقاضیان پروفایلی را ساخته و تکمیل می کنند؛ ای بسا اطلاعات موجود فعلی در مون پروژه به سیستم جدید منتقل شود.

            – این پروفایل به مدت 12 ماه معتبر خواهد بود.

            – متقاضیان 90 روز فرصت دارند تا بعد از دریافت دعوت نامه از سوی اداره مهاجرت کبک پروفایل نهایی خود را برای ثبت درخواست CSQ ثبت کنند.

            – تنها متقاضیانی که واجد شرایط برنامه نیروی متخصص کبک هستند و امتیاز لازم برای قبولی را دارند، دعوت نامه دریافت خواهند کرد.

منبع خبر

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar