پیشنهاد وزارت مهاجرت در دادگاه فدرال در مقابل دعوای کنپارس در مورد امتیاز پزشکان
11 اکتبر 2011 - 18:30
بازدید 229
6

علی مختاری؛ خوانندگان این وب سایت در جریان طرح شکایت ما در دادگاه فدرال در خصوص امتیاز پزشکان عمومی ایرانی هستند. پرونده یکی از متقاضیان پزشک کنپارس که از سوی اداره مهاجرت با اختصاص  ۲۰ امتیاز برای تحصیلات وی رد شد و کنپارس این پرونده را در دادگاه فدرال طرح کرده است. در این خصوص […]

ارسال توسط :
پ
پ

علی مختاری؛

خوانندگان این وب سایت در جریان طرح شکایت ما در دادگاه فدرال در خصوص امتیاز پزشکان عمومی ایرانی هستند. پرونده یکی از متقاضیان پزشک کنپارس که از سوی اداره مهاجرت با اختصاص  ۲۰ امتیاز برای تحصیلات وی رد شد و کنپارس این پرونده را در دادگاه فدرال طرح کرده است. در این خصوص اینجا را بخوانید.

پس از چندی این پرونده جواز رسیدگی ماهوی را از دادگاه فدرال دریافت کرد و Leave Granted شد و مقرر شد که رسیدگی ماهوی این پرونده در تاریخ ۲۱ اکتبر صورت خواد گرفت که در این مورد هم اینجا نوشته ایم. 

هفته گذشته نماینده اداره مهاجرت پیشنهاد کرده است که با ما سازش کند و به جای طرح موضوع در دادگاه پرونده به افسر دیگری ارجاع شود و رسیدگی مجدد صورت گیرد. این پیشنهاد به معنی عقب نشینی آشکار و اجتناب از طرح موضوع در دادگاه فدرال است. ما تا فردا زمان داریم تا نسبت به قبول یا رد پیشنهاد اقدام کنیم.

نظر شخصی بنده این است که این پیشنهاد نباید پذیرفته شود چرا که در این صورت تنها همان پرونده موضوع بحث ممکن است پذیرفته شود. در این زمینه نیست به قول اداره مهاجرت نمی توان اعتماد کرد ولی به فرض قبولی هم این پذیرش هیچ اثری در پرونده های دیگر نخواهد داشت حال آنکه در صورت طرح موضوع در دادگاه و موفقیت آن عملا اداره مهاجرت مجبور است از این پس در مورد امتیاز پزشکان بر اساس نظر دادگاه عمل کند و همه پزشکان ایرانی را امتیاز بیشتری نصیب کند. از طرفی طرح موضوع در دادگاه به معنی تضمین موفقیت ما نیست و هر چند احتمال آن کم است ولی منتفی نیست که این دعوا را ببازیم. از سوی دیگر صرف پیشنهاد اداره مهاجرت هم به این معنی است که از نظر وکلای اداره مهاجرت شانس ما برای بردن بیشتر از آنان است.

در هر صورت در حال رایزنی با وکلای مبرز کانادایی هستیم تا در این خصوص تصمیم صحیح گرفته شود.

نکته مهم اینکه دوستان عزیز موضوع این شکایت و شکایتی را که در نظر است در مورد تاخیر وزیر در رسیدگی به پرونده های لیست مشاغل ۳۸ گانه طرح شود مخلوط نکنند. در آن شکایت به دلیل ماهیت درخواست ما تنها تصمیم دادگاه شامل درخواست کنندگان خواهد شد و اساسا آن دعوا از جنس دیگری است. 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar