پیش‌بینی رشد پذیرش فرانسوی زبانان در کانادا
14 نوامبر 2023 - 6:35
بازدید 213
7

کانادا در پی جذب فرانسوی زبانان بیشتری طی سالهای 2026-2024 است طبق آخرین طرح ظرفیت پذیرش مهاجر (Immigration Levels Plan) کانادا 2026-2024، اداره مهاجرت کانادا (IRCC) به دنبال پذیرش 31 هزار و 500  مقیم دائم فرانسوی زبان (PR) در سال 2025 و 36 هزار تازه‌وارد تحت همین گروه در سال 2026 است.  طرح ظرفیت پذیرش […]

ارسال توسط :
پ
پ

کانادا در پی جذب فرانسوی زبانان بیشتری طی سالهای 2026-2024 است

طبق آخرین طرح ظرفیت پذیرش مهاجر (Immigration Levels Plan) کانادا 2026-2024، اداره مهاجرت کانادا (IRCC) به دنبال پذیرش 31 هزار و 500  مقیم دائم فرانسوی زبان (PR) در سال 2025 و 36 هزار تازه‌وارد تحت همین گروه در سال 2026 است. 

طرح ظرفیت پذیرش مهاجر که سالانه توسط اداره مهاجرت کانادا منتشر می‌شود، برای راهنمایی تعداد مهاجران اقامت دائمی است که در هر یک از سه سال آینده در این کشور پذیرفته می‌شوند. 

شایان ذکر است که طرح ظرفیت پذیرش مهاجر، اهداف اقامت دائم را بر اساس هر یک از سه گروه مهاجرتی عمومی کانادا تقسیم می‌کند: اقتصادی؛ خانواده و پناهنده / بشردوستانه.

نکته قابل توجه، طرح امسال کانادا برای تثبیت تعداد ساکنان دائمی جدید در سال‌های 2025 و 2026 است و هدف کلی پذیرش در هر دو سال 500 هزار مقیم دائم جدید است.

علیرغم تثبیت در هدف کل پذیرش کانادا، نگاهی عمیق‌تر به اعداد و ارقام نشان می‌دهد که یک گروه مهاجرتی شاهد رشد پذیرش باشد.

کدام دسته مهاجرت شاهد افزایش اهداف پذیرش بین سال‌های 2025 تا 2026 خواهد بود؟

در سال 2026، اداره مهاجرت نشان داده است که هدف پذیرش برای « اقامت دائم فرانسوی زبانان در خارج از کبک*» در مقایسه با هدف سال 2025، 4500 مورد افزایش خواهد یافت. 

*تمایز مربوط به پذیرش در خارج از کبک مهم است، زیرا این موضوع را تقویت می‌کند که کبک قوانین، برنامه‌ها و سیاست‌های مهاجرتی خود را جدا از بقیه کانادا دارد. 

این موضوع  قابل توجه است، زیرا تنها گروهی که هدف اعلام شده برای آن در دو سال آخر طرح ظرفیت پذیرش مهاجر افزایش می‌یابد، همین گروه است. در همین حال، از آنجایی که هدف کلی پذیرش (500 هزار) بین سال‌های 2025 و 2026 تغییر نمی‌کند، انتظار می‌رود همه اهداف به جز یکی از اهداف مشخص شده در آن سال‌ها ثابت باقی بمانند.

یکی از گروه‌های پذیرشی که انتظار می‌رود بین سال‌های 2025 و 2026 شاهد کاهش هدف باشد، گروه «پایلوت‌های اقتصادی» است که شامل سه برنامه مهاجرتی زیر است:

  • پایلوت کشاورزی-غذایی (Agri-Food Pilot)
  • پایلوت مهاجرت روستایی-شمالی (Rural and Northern Immigration Pilot)
  • پروژه مسیرهای تحرک اقتصادی (Economic Mobility Pathways Project)

پیش بینی می‌شود هدف پذیرش برای این گروه مهاجرتی از 14 هزار و 750 در سال 2025 به 13 هزار و 750 در سال 2026 کاهش یابد.

چرا اداره مهاجرت به دنبال افزایش تعداد پذیرش‌ فرانسوی زبانان در خارج از کبک است؟

برخی دلایل منطقی پشت پرده افزایش هدف پذیرش برای مهاجران اقامت دائم فرانسوی زبان را می‌توان در گزارش استراتژیک اخیر کانادا به نام «سیستم مهاجرت برای آینده کانادا» یافت.

این گزارش که توسط اداره مهاجرت و دولت کانادا منتشر شده است، به جزئیات یافته‌ها و یک برنامه اجرایی مربوط به استراتژی جدید برای سیستم مهاجرت کانادا پس از ماه‌ها رایزنی با سهامداران مختلف می‌پردازد. به عنوان بخشی از گزارش جدید، اداره مهاجرت هدف خود را برای افزایش «نشاط جوامع اقلیت فرانسوی»، از جمله جوامع خارج از کبک، مشخص کرده است.

اداره مهاجرت نشان می‌دهد که این بخش از برنامه اجرایی برای کمک به تمایل این وزارتخانه جهت «توسعه یک برنامه رشد جامع و هماهنگ» برای مهاجرت در این کشور است، تلاشی که شامل حمایت از جوامع از طریق اقداماتی مانند این مورد است. 

به ویژه، مقامات اداره مهاجرت اظهار کرده‌اند که تمرکزشان بر افزایش مهاجرت فرانسوی‌زبان بخشی از «بررسی فرصت‌های تقویت مهاجرت منطقه‌ای و حمایت از جوامع استقبال‌کننده» در سراسر کانادا است.

همچنین، اداره مهاجرت خاطرنشان کرده است که اقدامات زیر برای دستیابی به این هدف انجام خواهد شد:

  • ایجاد یک خط مشی مهاجرتی برای جذب فرانسوی زبانان در جوامع اقلیت فرانسوی زبان در سراسر کانادا «کار در جهت بازیابی و افزایش وزن جمعیتی» ؛
  • »تقویت تلاش‌های ارتقا و انتخاب» اقامت دائم فرانسوی زبان‌ها؛
  • حمایت از «استقرار و ادغام مهاجران فرانسوی زبان در جوامع اقلیت فرانسوی زبان«؛
  • تعیین اهداف جاه طلبانه و در عین حال قابل دستیابی برای افزایش پذیرش مقیمان دائم فرانسوی زبان، به صورت مستمر. 

در مجموع، افزایش موردانتظار در هدف پذیرش برای این گروه از مقیمان دائم جدید را می‌توان از طریق هدف کانادا برای رشد و تقویت مهاجرت فرانسوی زبانان در سراسر این کشور توضیح داد.

موفقیت اخیر اداره مهاجرت در افزایش مهاجرت فرانسوی زبانان در سراسر کانادا

در نوامبر سال جاری، مارک میلر، وزیر مهاجرت، در بخشی از بیانیه خود با تائید ارزش مهاجرت فرانسوی زبانان بیان کرد: «هفته ملی مهاجرت فرانسوی زبانان به کانادا، به ما اجازه می‌دهد تا اهمیت مهاجرت این گروه را برجسته کنیم. وقت آن است که قدردانی خود را از سهم فوق العاده مهاجران فرانسوی زبان در غنای فرهنگی، جمعیتی و اقتصادی کانادا ابراز کنیم.»

در آوریل سال جاری، دولت کانادا برنامه اجرایی خود را برای زبان‌های رسمی 2028-2023 منتشر کرد که در آن در مورد بودجه اداره مهاجرت برای حمایت از رشد زبان‌های رسمی در این کشور توضیح داده شده است. 

به عنوان بخشی از این طرح، اداره مهاجرت 18.5 میلیون دلار برای ترویج و ایجاد پشتیبانی [برای مهاجرت فرانسوی زبانان] در کانادا و خارج از کشور، از جمله در آفریقا، اروپا، خاورمیانه و قاره آمریکا، هزینه خواهد کرد. علاوه بر این، اداره مهاجرت 50 میلیون دلار برای تحکیم بیشتر مسیر ادغام فرانکوفون، از جمله آسان‌تر کردن اسکان و ادغام برای تازه‌واردان و بهبود ظرفیت پذیرش جوامع اقلیت فرانسوی، هزینه خواهد کرد. 

این ابتکارات که برای آینده پیش‌بینی شده، با تلاش‌های فعلی در جهت افزایش مهاجرت فرانسوی زبانان در سراسر کانادا، هماهنگ است؛ از جمله نحوه بهره‌مندی مهاجران فرانسوی زبان از سیستم اکسپرس انتری هم در چارچوب انتخاب‌های استاندارد اکسپرس انتری و هم در انتخاب‌های دسته‌بندی محور که اخیرا طراحی شده‌اند. 

برای اطلاعات بیشتر بخوانید:

طرح ظرفیت پذیرش مهاجر ۲۰۲۶-۲۰۲۴

طرح ظرفیت پذیرش مهاجر کبک برای سال‌های ۲۰۲۵-۲۰۲۴

سوالات پرتکرار در مورد سیستم اکسپرس انتری

ارتباط با ما:

برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های 02191008339، 02191008338 یا 02159174000 تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه  فرم ارزیابی رایگان ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ (+1)5799579293 و 9034941456(+98) (کافیست همین حالا شماره تماس ها را لمس کنید ) از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar